W210 270cdi ongelmaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pergo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 26.05.2010 01:49

W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja pergo »

Morjesta.
Eli sain väykyn ajoon erinäköisten sattumusten kautta 6 vuoden seisonnan jälkeen.

Useampi eri ongelma.
Auto tuntuu hirveen laiskalta, kaasupolkimen päällä pitää seistä monta sekuntia ennen kuin mitään tapahtuu, vähän niinku lähtis liian isolla vaihteella liikkeelle.
En tosin ole varma vaihtaako loota ykköselle ollenkaan ja käsivaihteet (tiptronic?)ei tee mitään.
Kansiremppa on juuri tehty, turbo huollettu, imusarja ja läpät puhdistettu yms. Yms.

Huomasin että läppien säätömoottori sekoilee.
Eikö se moottori virrattomana vedä läpät kiinni? Eli vivusto kääntyy menosuuntaan päin?
Nyt kun tyhjäkäynnillä rupee hitaasti kaasuttaa niin vivusto lähtee kääntymään hyttiin päin mutta kun antaa reilummin jenkaa niin se vetää ne reippaasti taas täysin menosuuntaan päin. Välillä taas läpät ei liiku mihinkään.
Kuitenkin otin säätömoottorin ja läppien välisen vivun pois ja jumitin säätötangon niin että on vedettynä hyttiinpäin niin paljon kuin menee mutta auto käyttäytyy edelleen täysin samanlailla kuin aikasemmin.
Vapaalla kone vastaa kaasuun ja kiertää ihan hyvin.

Lisäksi auto herjaa akkua/laturia, vaikka juuri vaihdoin uuden akun. Rest nappulan kautta katottuna latausjännite 13,3v. Vapaakytkin toimii käsituntumalla kun hihnaa löysäsin. Oisko hiilet kulunu? Voiko tohon laturiin niitä vaihtaa?

Ja mikä on kaiuttimista tuleva kova beeb ääni aina muutaman sekunti käynnistyksen jälkeen?
Navissa ei oo cditä, vaikuttaako tähän?

Pitäis varmaan staariin viedä mutta ei onnistu lähiaikoina.
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 325
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Toi läppien säätötanko pitää jumittaa just toiseen suuntaan eli keulaan päin että on läpät auki ja ittellä ainaki huolella auto sekoili kun jätin moottorin ja tangon välisen vivun kiinni moottorin päähän vaikka tangolta otin pois, jostain syystä otti johonki ajaes kiinni vaikka konehuoneesta kaasutelles näytti liikkuvan vapaasti, nyppää sieltäki vain irti
pergo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 26.05.2010 01:49

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja pergo »

Joo vipu on kokonaan irti. Eli siis silloin säätömoottori vetää virrattomana läpät auki? Ja onko tyhjäkäynnillä läpät auki normaalisti? Kiitos, täytyy kokeilla.
Vaikuttiko kuinka paljon alavääntöön kun läpät on pois käytöstä?
Avatar
hc3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 325
Liittynyt: La 18.07.2009 00:13
Paikkakunta: Åbo

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja hc3 »

Paha sanoo vaikuttiko ku autos oli vikaa jo aiemmin, toimivaan peliin pitäs koittaa, mutta foorumilla varmasti niitä ketkä osaa tuohon vastata
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ihan alimpaan vääntöön vaikuttaa. Jostain 1500-2000 paikkeilta vetää normaalisti. Ainakin w203 200cdi ja w203 320cdi millä ajanut ennen ja jälkeen läppien poiston.
Automaatilla nuo kierrokset saa äkkiä kerättyä eikä juurikaan haittaa elämää.
pergo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 26.05.2010 01:49

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja pergo »

Joo, vedin tangon nyt mahollisimman eteen mutta eipä meno muuttunut, jos mahollista niin huonommaksi. Onko tossa mahdollista laittaa jotain ajoitusta vituiks? Nokat laitoin kohalleen kampuran kaa, ja mun mielestä pumput ja muut ei menny kuin yksin päin. Mutta tosin kun kone toimii vapalla ihan ok. Kulutusmittari näyttää 14,5l :?

Lisäksi perä makaa, jouset ehjät mut ilmeisesti tasonsäätö ei toimi, vivusto liikkuu. Voiko noita tasonsäätöiskareita jotenkin huoltaa?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

kiertääkö kone yli 3000? Vaikketa tuota on diagnosoida ilman diagnoosilaitetta kun ei yhtään tiedä mikä siellä ei nyt toimi...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Egr täysin auki jumissa? Jako, anturit, ilmamäärämittari, turbon kello, yms jne. Aika turhaa hommaa arpoa ilman töpselissä käyntiä.
Kohteita monta eikä yhtään varmaa arvausta muuten kuin kokeilemalla yksi kerrallaan.
pergo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 26.05.2010 01:49

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja pergo »

Palataas tähän vielä hieman viisaampina.
Auto ei edelleenkään kiihdy paikoiltaan mihinkään ja vauhdissakin tuntuu mielestäni vääntöä puuttuvan.
Staarissa käytin ja se näytti et kaikki toimis niinku pitääkin, asentaja ei kerinny sillä hetkellä tarkemmin katsomaan arvoja läpi mutta mikään ei antanut varsinaista vikaa.
Jaon tarkistin ja se oli kohillaan, ketjun kireys jäi mietityttämään, ketju heiluu sivusuunnassa rattaalla melko vapaasti, päittäis välystä en käsin tuntenut mutta ei tarvinnut paljoa ruuvarilla kääntää niin ketju nousi hieman hampaasta. Mutta eikö toi kiristin toimi öljyllä ja oikea kireys tulee vasta käydessä?
Katsastuksessa päästöt meni helposti läpi.
Katit oon poistanu kaikki kolme, kaks viimesintä vasta leiman jälkeen.
Läpät ja imusarja on juuri putsattu sekä nyt myös säätömoottori toimii.
Egr on juuri putsattu eikä ole jumissa.
Suuttimet kokeilin irrallaan ja kaikista tulee hyvä sumu, sytytysjärjestys ilmeissesti 1,2,4,5,3? Tai näin se tossa ainakin meni.
Turbo tosiaan juuri huollettu ja tuli uusi kello myös.
Ahdoista en tiiä mutta ainakin letku imusarjaan pullistuu ihan reilusti kierroksilla.
Laatikon öljyt vaihdoin sekä suodattimen ja pistokkeen.

Olisko riihimäki-vantaa akselilla tai lähiseudulla joku staari nero joka osaisi sitä hieman lukeakkin?

Onko korkeapainepumpun ajoituksella jotain merkitystä?
En muista sitä laittaneeni mihinkään merkkeihin.
Eikö de pumppaa kuitenkin vakiopaineen putkeen ja sähkö hoitaa loput?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Korkeapainepumppua ei tarvitse ajoittaa.
oulaistenliikenne.fi
pergo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 26.05.2010 01:49

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja pergo »

Tuli tätä ongelmaa puitua tossa toisessakin ketjussa missä kyselin mäntien vaihdosta.

Nyt on suuttimet käytetty oikeessa testipenkissä ja mitä nyt puhelimessa kuulin tuloksia niin eivät kuulemma ole lähelläkään uuden arvoja ja parissa vielä ohivuotoa reilummin.
Korjaus kuulemma maksaa saman verran kuin uudet suuttimet.
En viittis väykyyn sijottaa tonnia uusiin suuttimiin ni täytyy vissiin kokeilla käytettyjä mitä näky olevan myynnissä, vai kannattaako?
Toinen asia sitten se että mitkä suuttimet kannattaa laittaa? Samaan rahaan saisi 320cdi suuttimet. Kannattaako vaihtaa isompiin? Runko vissiin sama? Vaatiiko tämän jälkeen jotain muita toimenpiteitä? Ja vaikuttaako mihinkään ilman ohjelmointia?

Tietysti sekin että en haluisi alkaa virittelemään, ainakaan ennen kuin on saannut koneen toimimaan normaalisti vakiona.

Saahan noihin tietysti korjaussarjoja jos itse kokeilis ehostaa vanhoja mutta niillä ei vissiin saannut kuin ohivuotoja korjailtua.

Letkukameralla vielä katoin suuttimien reijistä, eipä sillä nähnyt kuin suoraan männän päälle mutta kaikissa muissa pytyissä näytti olevan normaalit mustat/tummat päälliset mutta kolmosessa mäntä näytti melko kirkkaalta, olisko mahdollisesti valuttava suutin tehnyt tämän?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Suuttimet on samoja 220-320cdi vanhemmissa koneissa.
Juu valuttava suutin voi huuhtoa männän puhtaaksi.
Ei ne kärjet paljoa maksa eikä vaihto ole vaikeaa, katso mikä kärki siellä on vaikka siitä hajonneesta mikä on vuotanut.
Mulla ois ehjiä om64* sarjan koneen dlla 153 1270 kärkiä useita. Testattu penkissä että sumuttaa nätisti. Vaikka 2€ kpl jos ihan budjetti ratkaisuun päädyt ja sopii.
Itse en jakaa muistaa oliko samalla numerolla kärki kun itsellä vain tota uudempaa suutinta pyörii nurkissa.
pergo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 26.05.2010 01:49

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja pergo »

Okei. Eli ohjelma vaan pitää sit suutinta auki kauemmin isommissa koneissa?
Yritän lähipäivinä käydä hakemassa suuttimet pajalta ku joskus virka-aikaan ehtis, voin palailla sen jälkeen asiaan.

Mut ei kai se pelkkä kärjen vaihto valumiseen auta? Pitäis jostain tilailla ne tiivisteet ja jouset yms.

Mun suuttimissa päällä oli numerot:

1601 0275 88813

0445110 024

939.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Toden näköisesti löpö putsannut männän pään,
Muita yleisiä syitä, vesi tai sitten 3mäntä rikki
Jostain syystä 3 mäntä on näissä se mikä usein on rikki jos joku on tai sitten 1
Muita harvemmin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
pergo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 26.05.2010 01:49

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja pergo »

Toivotaan että on löpöstä. Tämä oli se mistä star väitti kolmosesta puuttuvan puristukset, mutta mekaanisesti mitattaessa olivat ok.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3874
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tiivisteet sinne tarvii suuttimiin, teflon rinkula. Maksaa jotain euroja kpl. Jousia ym ei tarvitse vaihtaa yleensä. Tiiviste on se mikä vuotaa paluuseen ja suuttimen kärki joka rikkoo männän jos se vuotaa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Näin. Kärki kunnossa ollessaan tiivistää itsensä railipaineella 'luontaisesti'. Voisihan se esiohjauskin periaatteessa jotenkin jumittaa tai mennä roska väliin, mutta vähän vaikea todentaa mikä siellä syy, ellei ole kärki. Kärjen koodin DLBLAABLAABLAA löytyy kun irroitat kärjen, niiden hinnat ei kovin pahoja ole ihan kotimaasta ostettunakaan, mutta tietty saksasta tilatessa pääsee 'säästämään' :) Toki tuossa edellä 2€ tarjous on aika hyvä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
pergo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 26.05.2010 01:49

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja pergo »

Ok. Ei tämä nyt kympeistä tai satasista ole kiinni mutta taas toi touhutonnin sijottaminen ei houkuta ku menny lähemmäks 2000€ väykyn remonttiin tän seisomisen jälkeen 😅
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

pergo kirjoitti: Ke 07.07.2021 09:11 Ok. Ei tämä nyt kympeistä tai satasista ole kiinni mutta taas toi touhutonnin sijottaminen ei houkuta ku menny lähemmäks 2000€ väykyn remonttiin tän seisomisen jälkeen 😅
Eikös se pitäisi olla juuri toisinpäin kun on jo käytetty 2000€? Muutenhan se 2000€ on mennyt hukkaan.

Mikä on vaihtoehto? Ottaa se risa Mersu vaihtoautoliikkeeseen ja tonni käteistä ja toivoa, että saa paremman? Ei saa.
pergo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 26.05.2010 01:49

Re: W210 270cdi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja pergo »

Varmistetaampa vielä etten tee taas turhia ostoksia.
Eli sopiiko om647 mosan suuttimet suoraan sellasenaan om612 koneeseen? Olis vähäkäytetyt tiedossa.
Vastaa Viestiin