Paskempikin ongelma olisi. Jäähdytinnesteen muovinen läpivientimutkaputki valerinta"pellin" lävitse lämmityslaitteelle murtui vanhuuttaan poikki..
Onpahan taas senkin paikka hyvin "suunniteltu".. Ei pääse käsiksi oikein mitenkään etenkään sen takapuolen letkuliittimeen. On siis kyllä taas niin inhottavassa paikassa sekin! OM628 taas asialla.. Ahdasta on..
Jos saisi tuon väliseinän edes edestä pois niin voisi olla pienet mahdollisuudet vaihtaa se. Ei näytä helpolta sekään.
Onko kukaan irroittanut sitä ja miten se läpivientiputki saadaan irti siitä väliseinästä? Onko kukaan vaihtanut sitä? Ei oikein näe peilinkään avulla eikä saa selvää. Ihan kuin olisi kolme kynttä tai sakaraa siinä sen laipassa. Kammetaanko vaan, kierretään ensin vähän vai miten se tapahtuu? Tiukassa on. Ei hievahdakaan. Uudesta osastakaan ei voi päätellä mitään varmaa.
Valerinta"pelti" pois edestä? W220 yhä..
Re: Valerinta"pelti" pois edestä? W220 yhä..
Putkenpätkä läpiviennistä vaihdettu. Vaivalloinen operaatio, jota ei voi suositella huonohermoisille eikä suurikouraisille.. Luulin jo, että mahdotonta, mutta tapani mukaan erehdyin taas kerran. Onneksi. Toivottavasti liitokset nyt pitävät.
Re: Valerinta"pelti" pois edestä? W220 yhä..
Tuo siis vaihdettiin. Sillä on tapana vuosien saatossa haperoitua, haljeta ja murtua ihan muuten vaan. Alussa tihkuu ja vuotoa hankala havaita.
Irroitetaan pyöräyttämällä auton edestä päin nähtynä myötäpäivään ehkä noin 30 astetta. Silloin kuvassa näkyvät lukitussakarat osuvat rintapellin aukossa oleviin koloihin ja osan voi vetää ulos konehuoneen puolelle. Ainakin teoriassa.. Voi olla haluton kääntymään ja pitää rikkoa joku sakaroista kuten nyt kävi.
Uusi meni helposti pyöräyttämällä paikoilleen.
Irroitetaan pyöräyttämällä auton edestä päin nähtynä myötäpäivään ehkä noin 30 astetta. Silloin kuvassa näkyvät lukitussakarat osuvat rintapellin aukossa oleviin koloihin ja osan voi vetää ulos konehuoneen puolelle. Ainakin teoriassa.. Voi olla haluton kääntymään ja pitää rikkoa joku sakaroista kuten nyt kävi.
Uusi meni helposti pyöräyttämällä paikoilleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Valerinta"pelti" pois edestä? W220 yhä..
Kiitos infosta!
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Valerinta"pelti" pois edestä? W220 yhä..
Mielenkiintoinen uutinen että voi vaihtaa järkevästi olikohan 202 missä piti irroittaa se tulipellin keskiosa kokonaan jos halusi tuon muoviputken vaihtaa.esapk kirjoitti: ↑Ma 07.06.2021 15:46 Tuo siis vaihdettiin. Sillä on tapana vuosien saatossa haperoitua, haljeta ja murtua ihan muuten vaan. Alussa tihkuu ja vuotoa hankala havaita.
Irroitetaan pyöräyttämällä auton edestä päin nähtynä myötäpäivään ehkä noin 30 astetta. Silloin kuvassa näkyvät lukitussakarat osuvat rintapellin aukossa oleviin koloihin ja osan voi vetää ulos konehuoneen puolelle. Ainakin teoriassa.. Voi olla haluton kääntymään ja pitää rikkoa joku sakaroista kuten nyt kävi.
Uusi meni helposti pyöräyttämällä paikoilleen.
Re: Valerinta"pelti" pois edestä? W220 yhä..
Heti sen valerintapellin takana sitä vasten on tässä peltinen levy, jossa on tuo aukko putken läpiviennille. Nämä ovat siis kaksi eri osaa.
Ongelma on se letkuliitos siellä sisäpuolella. Tila on todella ahdas ja liitos on syvällä. Täytyi purkaa mm. pyyhkijäkoneisto pois, jotta pääsi edes vähän paremmin käsiksi sinne. Siihen liittyy tuo toinen juttu tuulilasin alla olevaan muovisuojukseen.. Se pitää myös irroittaa ensin.
Alkuperäinen letkuliitin on ns. pikaliitin, joka avataan pihdeillä puristamalla. Tila pihdeille vain tosi ahdas ja avaaminen hyvin hankalaa. Laitoin tilalle ruuvilla kiristettävän perusklemmarin. Paljon helpompi elää sen kanssa.
En tiedä, kuinka on toteutettu muissa malleissa. Toivottavasti tästä oli kuitenkin jotain hyötyä, jos joku aikoo tehdä saman homman. Saa silloin kysellä isää.
Ongelma on se letkuliitos siellä sisäpuolella. Tila on todella ahdas ja liitos on syvällä. Täytyi purkaa mm. pyyhkijäkoneisto pois, jotta pääsi edes vähän paremmin käsiksi sinne. Siihen liittyy tuo toinen juttu tuulilasin alla olevaan muovisuojukseen.. Se pitää myös irroittaa ensin.
Alkuperäinen letkuliitin on ns. pikaliitin, joka avataan pihdeillä puristamalla. Tila pihdeille vain tosi ahdas ja avaaminen hyvin hankalaa. Laitoin tilalle ruuvilla kiristettävän perusklemmarin. Paljon helpompi elää sen kanssa.
En tiedä, kuinka on toteutettu muissa malleissa. Toivottavasti tästä oli kuitenkin jotain hyötyä, jos joku aikoo tehdä saman homman. Saa silloin kysellä isää.