Tervehdys tietäjille.
Olen nyt vakaasti harkitsemassa mersujen mailmaan astumista.
ja vaikka kovasti koitin etsiä, niin yhteen kysymykseen jäi vastaus muualta saamatta.
Tällä hetkellä haulla on 2 mallia jotka kiinnostaa ja näitten välillä oleva pieni ero.
budjetti rajoittaa noihin 2000 vaihteen autoihin. ja niistä kiinnostaa eritoten CLK (W208)
ja tuo pienempi C-coupe, joka ilmeisestikkin on W203 pohjainen (ainakin keulan perusteella)
Muutamaa olen käynyt koeajamassa, ja tuo pienempi coupe omaa kojelaudassa ESP nappulan, jota painamalla luistonestot saa käsittääkseni kokonaan pois päältä, mutta CLK:ssa on ASR nappi.
Tiedotettakoon etten ole hakemassa mitään luisupulkkaa, Mutta minä en myöskän tykkää siitä, että tietokone poikkeaa siihen mitä minä olen tekemässä.
Onko näillä jotain oleellista eroa, Saako molemmista luistoneston pois päältä, tai edes enemmän sallivaan tilaan. Sen verran Sprinttereitä olen ajanut, että opin inhomaan luistonestoa joka sekaantui peliin tuskin havaittavasta luistosta.
Edit: CL203 on se coupe mitä tarkotin.
ESP vs ASR erot
ESP vs ASR erot
Viimeksi muokannut JOVA1982, Ti 08.06.2021 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ESP vs ASR erot
Oma w203 ei kokonaan kytkeydy pois esp:tä painamalla,mutta kyllä sillä silti pystyy kylki edellä ajamaan. Alkaa rajoittamaan vastaheitoissa (äkillisissä). Normaalia kiihdytystä kylki edellä mutkassa pääsee ajamaan ilman rajoituksia.
Vitolla tuollainen ei ole mahdollista koska rajoittaa niin herkästi vaikka painaisi sen pois päältä.
Vitolla tuollainen ei ole mahdollista koska rajoittaa niin herkästi vaikka painaisi sen pois päältä.
Re: ESP vs ASR erot
Se, että lähtee vastaheittoon mukaan ei häiritse ollenkaan, Sillon on jo kuski mokannu, tai yrittää jotain mitä julkisella tiellä ei pitäs yrittää.
Siten kun vielä joku selventää miten tuon CLKoon kanssa on. (Tällä hetkellä ois todella hienokuntonen CLK kiikarissa.)
Siten kun vielä joku selventää miten tuon CLKoon kanssa on. (Tällä hetkellä ois todella hienokuntonen CLK kiikarissa.)
Re: ESP vs ASR erot
W208:iin ESP tuli vakiovarusteeksi faceliftin yhteydessä. W208:n ESP on poiskytkettynä huomattavasti sallivampi kuin uudemmissa malleissa.
Hienokuntoisuuden ei kannata antaa hämätä. Ruoste on näissä todellinen ilmiö, ja hienokuntoista on todennäköisesti jo maalattu. Jos aiot ajaa talvella, huomaat tämän yhden tai kahden talven jälkeen.
Hienokuntoisuuden ei kannata antaa hämätä. Ruoste on näissä todellinen ilmiö, ja hienokuntoista on todennäköisesti jo maalattu. Jos aiot ajaa talvella, huomaat tämän yhden tai kahden talven jälkeen.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: ESP vs ASR erot
Juu on maalattu, ja korikorjaaja koulutuksen omaavana tiedän kyllä, että ruosteella on tapana tulla takasin.
Mutta kiitoksia, tämä selvensi sen mitä halusin tietää
Mutta kiitoksia, tämä selvensi sen mitä halusin tietää
Re: ESP vs ASR erot
ASR (vetoluiston esto): https://de.m.wikipedia.org/wiki/Antriebsschlupfregelung
ESP (ajonhallinta): https://de.m.wikipedia.org/wiki/Fahrdynamikregelung
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä