Mersun nokka akselin säätö magneetti
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: To 19.11.2020 22:54
Mersun nokka akselin säätö magneetti
Millanen homma vaihtaa Mersu 180 00vm 2.0L bensakone m111 moottorilla imunokan ajoitus säädin ilmeisesti se magneetti? Hintaa kattelin KL varaosista 170e noin. Millanen homma on vaihtaa? Tarvitseeko erikoistyökaluja? Ja mitä kaikkea tarvitsee purkaa tieltä?
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Ihan helposti näkyvillä ja vaihdettavissa. Muistaakseni tiivistys moottorisilikonilla tai vastaavalla. Mallista riippuen muovikoppa siitä edestä.
Rasvanpoistajaa on hyvä olla jotta saa öljyn puhdistettua tiivistepinnalta.
Rasvanpoistajaa on hyvä olla jotta saa öljyn puhdistettua tiivistepinnalta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Kuulostaa suolaselta hinta... Ite kans kattellu tuota, kun vuotelee öljyä. Tuskin mikään erikoinen osa, voisi toimia ihan joku tarvike ratkaisukin.. M104:seen laitoin jonku pierburgin enkä oo huomannu mitää eroo..tiedä noista.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Onko tässä kyseessä nokka-akselin säädin joka usein rallattelee?
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Ei, vaan sen säätömagneetti. Siinä ei ole liikkuvia osia.
Rallattelu kuuluu nokkapyörän sisältä, missä on säädön mahdollistavat roippeet.
Sinne saa osia erikseen kyllä, aluslevy ja jousi niin yleensä rauhoittuu äänet.
Rallattelu kuuluu nokkapyörän sisältä, missä on säädön mahdollistavat roippeet.
Sinne saa osia erikseen kyllä, aluslevy ja jousi niin yleensä rauhoittuu äänet.
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Mulla auto samalla koneella ja löytyi vikakoodi nokka akselin säätömagneetista. Mitä oireita tämä tekee rikkoontuessaan?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Ihan pieni tovi sitten vaihdoin tuohon w210, kun alkoi vuotaa öljyä. Uskoakseni tuo itse magneetti tuskin hajoaa. Öljy vuotaa liittimen juuresta mikä voi aiheuttaa häiriöitä..?!
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Joo, johtokatkosta herjaa. Poistuuko vuoto ongelma magneetin vaihdolla?
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Jos tältä säätimeltä lähtee johdotus sekä heti kohta liitin niin liitoksen putsaus suotavaa.
Ainakin m271 säätimistä siirtyi öljyä liitokseen joka voi aiheuttaa häröjä.
Tämäkin neuvo löytyi jostain foorumilta ja tuli toteutettua. Aivan ui omat liittimet öljyssä.
Ainakin m271 säätimistä siirtyi öljyä liitokseen joka voi aiheuttaa häröjä.
Tämäkin neuvo löytyi jostain foorumilta ja tuli toteutettua. Aivan ui omat liittimet öljyssä.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Olikohan mersun jenkkifoorumilla juttua että samaa vaivaa myös noissa M111 koneissa. M271 koneissa koski ilmeisesti vain alkupään malleja.naftale_n kirjoitti: ↑Su 13.11.2022 11:47 Jos tältä säätimeltä lähtee johdotus sekä heti kohta liitin niin liitoksen putsaus suotavaa.
Ainakin m271 säätimistä siirtyi öljyä liitokseen joka voi aiheuttaa häröjä.
Tämäkin neuvo löytyi jostain foorumilta ja tuli toteutettua. Aivan ui omat liittimet öljyssä.
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Mersun nokka akselin säätö magneetti
Tuo 1,8L taitaa olla M111-sarjan moottori. Toki sama vaiva omassa M111 2,0L Kompressor moottorissa johon säätömagneetti on vaihdettu ennen oireita.sallaas kirjoitti: ↑Su 13.11.2022 19:58Olikohan mersun jenkkifoorumilla juttua että samaa vaivaa myös noissa M111 koneissa. M271 koneissa koski ilmeisesti vain alkupään malleja.naftale_n kirjoitti: ↑Su 13.11.2022 11:47 Jos tältä säätimeltä lähtee johdotus sekä heti kohta liitin niin liitoksen putsaus suotavaa.
Ainakin m271 säätimistä siirtyi öljyä liitokseen joka voi aiheuttaa häröjä.
Tämäkin neuvo löytyi jostain foorumilta ja tuli toteutettua. Aivan ui omat liittimet öljyssä.
Engine specifications
Engine manufacturer:
Daimler-Benz M111 E18
Engine type:
spark-ignition 4-stroke
Fuel type:
gasoline (petrol)
Fuel system:
gasoline indirect injection
Charge system:
naturally aspirated
Valves per cylinder:
4
Valves timing:
intake camshaft adjustable
Additional features:
Multi-point fuel injection HFM
DOHC
Emission control:
3-way catalyst, Lambda-Sensor
Emission standard:
Cylinders alignment:
Line 4
Displacement:
1799 cm3 / 109.9 cui
What power?
Horsepower net:
90 kW / 122 PS / 121 hp (ECE)
/ 5500
Torque net:
170 Nm / 125 ft-lb
/ 3700 - 4500
Horsepower gross:
Torque gross:
Car power to weight ratio net:
70.6 watt/kg / 32 watt/lb
Car power to weight ratio gross:
Car weight to power ratio net:
14.2 kg/kW / 10.5 kg/PS / 23.2 lbs/hp
https://www.automobile-catalog.com/car/ ... #gsc.tab=0