W203 30 CDI AMG kylmäkäynnistys ja sammumisongelma kylmällä moottorilla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VonVolga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 18.11.2015 17:59

W203 30 CDI AMG kylmäkäynnistys ja sammumisongelma kylmällä moottorilla

Viesti Kirjoittaja VonVolga »

Elikkäs otsikon mukaisesti C30 CDI Amg:n kanssa ongelmia, talvella auto oirehtii siten että kylmäkäynnistys kestää ja kestää. Lohkolämmittimellä kun lämmittelee, käynnistyy auto hyvin.

Toinen oire on auton sammuminen EPC-valon kera mittaristossa, kun autolla kiihdyttää kovemmin "kylmällä" moottorilla. Kun moottori on ajettu kunnolla lämpimäksi, niin saa kiihdytellä miten haluaa ilman pelkoa sammumisesta. Ja kun auto sammuu, käynnistyy se samantien uudestaan virta-avaimella.

Tämän sammumisen jälkeen jää vikakoodiksi P1187-032.

Lisäksi suuttimien ohivuototestit on tehty, lämpötila tekoaikana oli +6 astetta ja testin kesto 2 min. Liitetiedostossa kuva ohivuodoista sekä korjausarvoista.

Autoon on fiksattu lähiaikana kaikki polttoaineletkut (tämä auttoi vähän kylmäkäynnistykseen, muttei korjannut) ja uusittu rail-paineensäädin (muutama vuosi sitten).

Mikähän neuvoksi?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Janimb
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 11.09.2018 17:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: W203 30 CDI AMG kylmäkäynnistys ja sammumisongelma kylmällä moottorilla

Viesti Kirjoittaja Janimb »

Sori en nähnyt koko viestiä puhelimen näytöltä
-E50 AMG (pieni projekti)
-x1
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3897
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W203 30 CDI AMG kylmäkäynnistys ja sammumisongelma kylmällä moottorilla

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mitähän toi vikakoodi tarkoittaa, ei mitään mielenkiintoa alkaa itse googleilemaan koodien selvitystä.
Mitenkäs toi paineensäädin, varmasti kierretynä pohjaan.
Ainakin om646 tullut vastaan että railpaine matala säätimen vaihdon jälkeen. Meni varttikierroksen kireämmälle vielä kun kokeilin kiristää jonka jälkeen paineet nousi normaalisti. P
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6265
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 30 CDI AMG kylmäkäynnistys ja sammumisongelma kylmällä moottorilla

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kannattaa se vikakoodin teksti kirjoitella aina, ei noita koodeja kukaan osaa ulkoa. Nyt kun veilä stari kyseesä niin se on jopa ymmärretävässä muodossakin se selite :) Joo ohivuodot näyttää ihan kohtuullisilta, ei siellä varmaankaan vikaa. Olikos tuossa jo korjausarvojen testaus 1500 barinkin paineelle? Määränsäätimeen suuntaisin katselisin, se kun on yleinen vika, mitäs testi kertoi sen ja paineensäätöventtiilin osalta?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
VonVolga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 18.11.2015 17:59

Re: W203 30 CDI AMG kylmäkäynnistys ja sammumisongelma kylmällä moottorilla

Viesti Kirjoittaja VonVolga »

Anteeksi, elikkäs tuo vikakoodi P1187-032 Rail-putken paineenvalvonta Säätöpoikkeama, tarkempia tietoja tuon vikakoodin alta en pysty tähän hätään antamaan kun tuo kone on eri paikkakunnalla kuin itse.

Onkos tuo määränsäädin se sähkölaite mikä on korkeapainepumpussa?

Paineensäätöventtiili tuli aikanaan vaihdettua sen vuoksi kun alkuperäinen hajosi.

Kylmäkäynnistys on ollut ongelmana pitkään, vuosia, mutta tämä sammuilu on alkanut tässä lähiaikoina.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3897
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W203 30 CDI AMG kylmäkäynnistys ja sammumisongelma kylmällä moottorilla

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jaa jäänyt vastaamatta tähän, määränsäädin on pumpussa. Ja tuossa se on normaalisti auki olevaa mallia. Jos ei tule sähköä on täysin auki.
VonVolga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 18.11.2015 17:59

Re: W203 30 CDI AMG kylmäkäynnistys ja sammumisongelma kylmällä moottorilla

Viesti Kirjoittaja VonVolga »

Noniin, väliaikapäivityksiä tilanteeseen. Määränsäädin vaihdettu uuteen ja äkkiseltään tuntuu nyt paljon paremmalta, eli "kylmällä" moottorilla ei sammu kun kierrokset ylittävät 3000. Vanhassa määränsäätimessä oli tiivisteen aika kurjan näköiset (olisikohan selvinnyt pelkästään tiivisteiden vaihdolla? no kun olen tilanteen tullen hätäinen)

Eli nyt odotellaan sitten kylmiä kelejä ennenkuin voi todeta että auto toimii kuin pitää.

Jokatapauksessa tässä vaiheessa kiitoksia vastaajille!
Vastaa Viestiin