CLS320 722.9 Laatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ML-CLS_A
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 20.06.2021 20:29

CLS320 722.9 Laatikko

Viesti Kirjoittaja ML-CLS_A »

Olisiko jollakulla valistunutta arvausta vian laajuudesta(?)
Vika: Vaihtaa 1 - 4 normaalisti, ei vaihda suuremmalle.
Öljyt vaihdettu 2:n kertaan, myös momentinmuunnin tyhjennetty (+Liqui Moly Pesut), johdinlevy ja venttiilipöytä purettu ja pesty.
Solenoidit mitattu 7.7 ohmia.
Ö-pohjan magneeteissa ei metallia, ei myöskään solennoidien päissä tai "välipellissä" ollut metalliroskaa magneetilla etsittäessä.
Kasaus, uusi suodatin, tiiviste ja öljyt. (Öljyn määrä tark.45-ast).Koeajossa ei muutosta edelliseen, siis ei vaihda 5 -7 vaihteille.
Stari ilmoittaa:
KOODI: 0893 Hydraulinen vikavaihteistossa (poiskytkevä kytkentäelementti ei kytke pois.)
Nykyinen vaihde vian esiintymisen hetkellä 4
Tavoitevaihd3 vian esiintymishetkellä 5
Lähtevä kierrosluku vian esiintymishetkellä 2665
Turbiinikierrosluku vian esiintymishetkellä 3646
Valitsinvivun asento ja valitsinluistin asennot vian esiintymishetkellä D / Perusasetusarvo
Tuleeko mieleen jotain, olisiko vika syvemmällä laatikossa tms?
Ps. Vanhana ostettu auto, ei mainintaa ö-vaihdoista. Öljy oli likaista, ruskeaa väriltään. Ei tuoksunut palaneelta. Ö-pohjassa "sakkaa" , olisikohan kytkinlevyjen pinta-ainetta, ei partikkel2ita.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CLS320 722.9 Laatikko

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ML-CLS_A kirjoitti: Su 20.06.2021 21:15 Olisiko jollakulla valistunutta arvausta vian laajuudesta(?)
Vika: Vaihtaa 1 - 4 normaalisti, ei vaihda suuremmalle.
Öljyt vaihdettu 2:n kertaan, myös momentinmuunnin tyhjennetty (+Liqui Moly Pesut), johdinlevy ja venttiilipöytä purettu ja pesty.
Solenoidit mitattu 7.7 ohmia.
Ö-pohjan magneeteissa ei metallia, ei myöskään solennoidien päissä tai "välipellissä" ollut metalliroskaa magneetilla etsittäessä.
Kasaus, uusi suodatin, tiiviste ja öljyt. (Öljyn määrä tark.45-ast).Koeajossa ei muutosta edelliseen, siis ei vaihda 5 -7 vaihteille.
Stari ilmoittaa:
KOODI: 0893 Hydraulinen vikavaihteistossa (poiskytkevä kytkentäelementti ei kytke pois.)
Nykyinen vaihde vian esiintymisen hetkellä 4
Tavoitevaihd3 vian esiintymishetkellä 5
Lähtevä kierrosluku vian esiintymishetkellä 2665
Turbiinikierrosluku vian esiintymishetkellä 3646
Valitsinvivun asento ja valitsinluistin asennot vian esiintymishetkellä D / Perusasetusarvo
Tuleeko mieleen jotain, olisiko vika syvemmällä laatikossa tms?
Ps. Vanhana ostettu auto, ei mainintaa ö-vaihdoista. Öljy oli likaista, ruskeaa väriltään. Ei tuoksunut palaneelta. Ö-pohjassa "sakkaa" , olisikohan kytkinlevyjen pinta-ainetta, ei partikkel2ita.
Onko sama tilaneen käsin vaihtessa,
ventilikoneistossa ei kulumia tai katkenita jousia ?
mitä *ri ehdotta tarikstetavaksi/viaksi ?

jos edelä olevat ok niin veikkus ohjain laitevika,
toinen arvaus pakka jumittuu

E: sekin vielä että miten vika ilmaantui
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
ML-CLS_A
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 20.06.2021 20:29

Re: CLS320 722.9 Laatikko

Viesti Kirjoittaja ML-CLS_A »

‐ Sama tilanne automaatilla tai käsin vaihdettaessa (S/C/M) ratin nappuloista tai v.kepistä
- Ei kulumia tai katkenneita jousia.
- Stari ei ilmoita muuta kuin em. KOODIN 0893
- Vika ei ennakkoilmoitellut itsestään, tuli kerralla ja pysyvästi.
Jonkinmuotoisella rytinällä/paukkeella
- 1-4 saakka tosiaan toimii Ok, tavoitellessaan 5:sta alkaa hidastuminen kunnes siirtyy N:n. Ei lähde ilman sammuttamista ja uusinta starttia.
Itse olin ensiksi kallistunut "pakkavikaan", tosin voihan olla niin sakeasti sekaisin (ohjainlaite) että tarjoaa kqhta vaihdetta samanaikaisesti.
Onko mielessä muuta tapaa poissulkea jompaa kumpaa epäilykohdetta, kuin hankkimalla uusi johdinlevy johon ohjainyksikkö integroitu (VGS2-NAG2) tai avaamalla laatikko tässä pakkaepäilyssä.
Vastaa Viestiin