Potilaana bensa 230 E -91. Kylmänä käynnistyy hyvin, kuumana pitää startata pitkään, ja kun painaa kaasun syvälle lähtee käymään
ensin hieman röpöttäen, muuten ei lupaakaan, sitten käy ihan hyvin ja tasaisesti , tyhjäkäynti n. 750 r/min. Kannessa oleva lämpötila-
anturi, johon menee yksi johdin vaihdettu, mutta ei auttanut vaivaan.
Kiitos jo etukäteen vihjeistä mikä voisi olla vikana.
W124 230E -91 käynnistysongelma lämpimänä
Re: W124 230E -91 käynnistysongelma lämpimänä
Yksi aiheuttaja voisi olla polttoaineen paineiden tipahtaminen. Tällöin polttoainelinjaan voi syntyä kaasulukko, ja se haittaa käynnistymistä kuumana.
Ainakin kuluneet suuttimet voivat tuon tehdä, onko tietoa milloin vaihdettu? Myös poltttoainepumpun vieressä oleva painevaraaja voi olla viallinen.
Ainakin kuluneet suuttimet voivat tuon tehdä, onko tietoa milloin vaihdettu? Myös poltttoainepumpun vieressä oleva painevaraaja voi olla viallinen.
Re: W124 230E -91 käynnistysongelma lämpimänä
Suuttimia tuskin vaihdettu, autolla ajettu vain 127 tkm, oikeat kilometrit
Re: W124 230E -91 käynnistysongelma lämpimänä
Painevaraaja minulla sökö, uusi tulee huomenna niin näkee oliko vika just siinä. Alle 200t ajettu 1991.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 230E -91 käynnistysongelma lämpimänä
Paineenmittauksella selviäisi, pysyykö riittävästi.
M103 koneelle löytyi testausarvot, pumpun käydessä 5,3-5,5bar ja sammutettuna 30min päästä pitäisi olla vielä 2,8bar tai enemmän
http://www.w124performance.com/service/ ... chElec.htm
M103 koneelle löytyi testausarvot, pumpun käydessä 5,3-5,5bar ja sammutettuna 30min päästä pitäisi olla vielä 2,8bar tai enemmän
http://www.w124performance.com/service/ ... chElec.htm