Moro ja kiitos etukäteen vastauksista, pari asiaa askarruttaa joten kysyn molemmat samalla kertaa.
Potilas: MB W204 C 200 CDI vm. 2010 prem business, 220tkm
1. Onko normaalia että esim juuri ajoin töistä n. 15km ja lämmöt juuri ja juuri jaksoi tuon matkan jälkeen nousta sinne minne kuuluukin. Noin 10km maantie 70-80kmh ajoa ja loput kaupunkiajoa. Termostaatti vaihettu toissa päivänä. Lämmöt siis nousi tuon maantieajon aikana pykälän yli 80*C mutta saattoi sitten myös tippua pykälän alle 80*C kesken ajon. Ajoin tasakaasulla 80kmh maantiepätkän, voiko se vaikuttaa johonkin?
-------------------------------------------------------------------------
2. Liittyy ilmeisesti jotenkin puhaltimiin ja sen huomaa toistaiseksi vain parkissa ollessa, eli joku ihme hurina kuuluu konehuoneen (?) suunnilta ja kun kaikki puhaltimet lyö offille niin sillä sekunnilla hurina myös lakkaa. Onko tuo ihan normaalia että siellä joku kompura tms. pitää hurinaa että sen ohjaamossakin kuulee?
- Leevi
Moottorin lämpötila
Re: Moottorin lämpötila
OM646 vai OM651? Alkuperäinen vai tarviketermostaatti?Leev1 kirjoitti: ↑Ke 23.06.2021 23:12 Moro ja kiitos etukäteen vastauksista, pari asiaa askarruttaa joten kysyn molemmat samalla kertaa.
Potilas: MB W204 C 200 CDI vm. 2010 prem business, 220tkm
1. Onko normaalia että esim juuri ajoin töistä n. 15km ja lämmöt juuri ja juuri jaksoi tuon matkan jälkeen nousta sinne minne kuuluukin. Noin 10km maantie 70-80kmh ajoa ja loput kaupunkiajoa. Termostaatti vaihettu toissa päivänä. Lämmöt siis nousi tuon maantieajon aikana pykälän yli 80*C mutta saattoi sitten myös tippua pykälän alle 80*C kesken ajon. Ajoin tasakaasulla 80kmh maantiepätkän, voiko se vaikuttaa johonkin?
651 ei ainakaan ole Euroopan nopein lämpenemään, mutta kesäkelissä pitäisi lämmetä joka tapauksessa tuota nopeammin.
Flekti, vesipumppu, ilmastoinnin kompura, alipainepumppu.. On normaalia, että kuuluu erilaisia ääniä, mutta aika mahdotonta arvata onko tässä tapauksessa vika vai ei. Konepellin alle kurkkaamalla selvinnee enemmän.Leev1 kirjoitti: ↑Ke 23.06.2021 23:12 -------------------------------------------------------------------------
2. Liittyy ilmeisesti jotenkin puhaltimiin ja sen huomaa toistaiseksi vain parkissa ollessa, eli joku ihme hurina kuuluu konehuoneen (?) suunnilta ja kun kaikki puhaltimet lyö offille niin sillä sekunnilla hurina myös lakkaa. Onko tuo ihan normaalia että siellä joku kompura tms. pitää hurinaa että sen ohjaamossakin kuulee?
- Leevi
Re: Moottorin lämpötila
KB2 kirjoitti: ↑To 24.06.2021 12:38OM646 vai OM651? Alkuperäinen vai tarviketermostaatti?Leev1 kirjoitti: ↑Ke 23.06.2021 23:12 Moro ja kiitos etukäteen vastauksista, pari asiaa askarruttaa joten kysyn molemmat samalla kertaa.
Potilas: MB W204 C 200 CDI vm. 2010 prem business, 220tkm
1. Onko normaalia että esim juuri ajoin töistä n. 15km ja lämmöt juuri ja juuri jaksoi tuon matkan jälkeen nousta sinne minne kuuluukin. Noin 10km maantie 70-80kmh ajoa ja loput kaupunkiajoa. Termostaatti vaihettu toissa päivänä. Lämmöt siis nousi tuon maantieajon aikana pykälän yli 80*C mutta saattoi sitten myös tippua pykälän alle 80*C kesken ajon. Ajoin tasakaasulla 80kmh maantiepätkän, voiko se vaikuttaa johonkin?
651 ei ainakaan ole Euroopan nopein lämpenemään, mutta kesäkelissä pitäisi lämmetä joka tapauksessa tuota nopeammin.
Flekti, vesipumppu, ilmastoinnin kompura, alipainepumppu.. On normaalia, että kuuluu erilaisia ääniä, mutta aika mahdotonta arvata onko tässä tapauksessa vika vai ei. Konepellin alle kurkkaamalla selvinnee enemmän.Leev1 kirjoitti: ↑Ke 23.06.2021 23:12 -------------------------------------------------------------------------
2. Liittyy ilmeisesti jotenkin puhaltimiin ja sen huomaa toistaiseksi vain parkissa ollessa, eli joku ihme hurina kuuluu konehuoneen (?) suunnilta ja kun kaikki puhaltimet lyö offille niin sillä sekunnilla hurina myös lakkaa. Onko tuo ihan normaalia että siellä joku kompura tms. pitää hurinaa että sen ohjaamossakin kuulee?
- Leevi
Uskaltasin väittää että juurikin OM651 kyseessä. En osaa sanoa minkä termarin laittoivat. En käyttänyt merkkihuollossa termostaattia vaihattamassa.
Kaveri sanoi että hällä omassa mersussa myös lämmöt saattaa ajon aikana seilata pykälän suuntaan jos toiseen mutta ei tuo omaan korvaan kovin normaalilta kuulosta. Vaikea taas arvailla mitkä on vikoja ja mitkä ominaisuuksia
Re: Moottorin lämpötila
Saattaa se lämpötila vähän seilata ja se on ihan normaalia, kun lämpötilaa säädetään.Leev1 kirjoitti: ↑Pe 25.06.2021 12:01
Uskaltasin väittää että juurikin OM651 kyseessä. En osaa sanoa minkä termarin laittoivat. En käyttänyt merkkihuollossa termostaattia vaihattamassa.
Kaveri sanoi että hällä omassa mersussa myös lämmöt saattaa ajon aikana seilata pykälän suuntaan jos toiseen mutta ei tuo omaan korvaan kovin normaalilta kuulosta. Vaikea taas arvailla mitkä on vikoja ja mitkä ominaisuuksia
Re: Moottorin lämpötila
Kyllä ja tuokin kuitenkin suht vähäistä seilaamista ja pysyy karvan yli 90*C kun sinne pääsee. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Kiitos asiallisesta vastaamisesta ja uuvatin auttamisesta, hyvää kesää!KB2 kirjoitti: ↑Ti 29.06.2021 07:38Saattaa se lämpötila vähän seilata ja se on ihan normaalia, kun lämpötilaa säädetään.Leev1 kirjoitti: ↑Pe 25.06.2021 12:01
Uskaltasin väittää että juurikin OM651 kyseessä. En osaa sanoa minkä termarin laittoivat. En käyttänyt merkkihuollossa termostaattia vaihattamassa.
Kaveri sanoi että hällä omassa mersussa myös lämmöt saattaa ajon aikana seilata pykälän suuntaan jos toiseen mutta ei tuo omaan korvaan kovin normaalilta kuulosta. Vaikea taas arvailla mitkä on vikoja ja mitkä ominaisuuksia