W638 Vito 1998 sammuu kylmäkäynnistyksen jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomr
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 03.07.2021 21:51

W638 Vito 1998 sammuu kylmäkäynnistyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Tomr »

Vito 110 W638 1998 2,3 l diesel, manuali, ajomäärä 260 tkm,
Moottori sammuu kylmäkäynnistyksen jälkeen lämpimällä säällä 5-10 sekuntia käynnistymisen jälkeen. Vaatii sen jälkeen useita minuutin pituisia käynnistyksiä, ennenkuin käynnisttyy vaivalloisesti uudestaan? Ajossa ei mitään vikaa käynnissä. Lähtee hyvin käyntiin esim. 10 minuutin seisomisen jälkeen.
Onko tietoa mistä etsiä vikaa? Kylmällä säällä lähtee hyvin käyntiin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W638 Vito 1998 sammuu kylmäkäynnistyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tomr kirjoitti: La 03.07.2021 22:01 Vito 110 W638 1998 2,3 l diesel, manuali, ajomäärä 260 tkm,
Moottori sammuu kylmäkäynnistyksen jälkeen lämpimällä säällä 5-10 sekuntia käynnistymisen jälkeen. Vaatii sen jälkeen useita minuutin pituisia käynnistyksiä, ennenkuin käynnisttyy vaivalloisesti uudestaan? Ajossa ei mitään vikaa käynnissä. Lähtee hyvin käyntiin esim. 10 minuutin seisomisen jälkeen.
Onko tietoa mistä etsiä vikaa? Kylmällä säällä lähtee hyvin käyntiin.
Arvataan että ilma vuoto löpön siirto linjassa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Tomr
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 03.07.2021 21:51

Re: W638 Vito 1998 sammuu kylmäkäynnistyksen jälkeen

Viesti Kirjoittaja Tomr »

Paikkakunnan ehkä paras dieselasiantuntija haki vikaa neljä tuntia. Todennäköinen vika oli suodattimen jalan imupuolelle tuleva polttoaineletku tai sen liitin, joka vuoti ilmaa.
Vastaa Viestiin