Morjesta
Ostin tollasen W220 korisen S600 Mersun ja ilmeni, että 11 pytyssä on sytytyskatkoksia. Vika ilmenee niin, että kunnon kiihdytyksen aikana syttyy moottorin vikavalo ja tehot laskee, eli menee vikatilaan. Auton uudelleen käynnistyksen jälkeen voi taas kerran kiihdyttää kunnolla ja taas sama juttu. Tulpat vaihdettu 60tkm sitten. Eli vika luultavasti toisessa sytytyskasettissa. Uus kasetti maksaa 1400e joten kysymys kuuluukin korjaako joku noita sytytyskasetteja?
W220 S600 sytytyskatkokset
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 480
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W220 S600 sytytyskatkokset
Onko tehty mitään mittauksia?. Itselle tulee mieleen esim. puristus paineet.
Onko tuo 11 pytty löytynyt STARilla?
Tulpatkin voisi uusia, 60tkm on aika paljon
Onko tuo 11 pytty löytynyt STARilla?
Tulpatkin voisi uusia, 60tkm on aika paljon
Re: W220 S600 sytytyskatkokset
Yhden parin olen korjannu. Syykö oli vai seuraus ni ohjaimen toinen puolikas oli myös rikki. Siihenkin löyty tuurilla osat. Oma veikkaus on se että kun puolapaketti menee enempi rikki ja autolla vaan ajelee ni seuraavana menee ohjain rikki?
Lämpö sen puolapaketin tappaa ja muistaakseni jotkin niistä osista oli rankattu 105°C jolloin nuitten komponenttien käyttösuhde oli nolla. Ts ei sietäisi moottorinkäyttämistä ollenkaan. Läpikulkeva virta lämmittää osaltaan komponentteja ja tuo 105°C on raja jota kuumemmissa olosuhteissa komponentit menee rikki näin muistelen kun aihetta perkasin
Suunnittelunkukkanen tuo on ja ilmeisesti juurikin puolapaketit ja ohjaimet on niitä mitä nuihin kulkineisiin monasti joutuu uusaamaan?
Olikos se tässä juurikin niin että kun ottaa irti puolapakettia ni sit tarttis olla se oikeanlainen työkalu jolla ottaa ettei riko niitä puolia kiinnipitäviä osia?
Lämpö sen puolapaketin tappaa ja muistaakseni jotkin niistä osista oli rankattu 105°C jolloin nuitten komponenttien käyttösuhde oli nolla. Ts ei sietäisi moottorinkäyttämistä ollenkaan. Läpikulkeva virta lämmittää osaltaan komponentteja ja tuo 105°C on raja jota kuumemmissa olosuhteissa komponentit menee rikki näin muistelen kun aihetta perkasin
Suunnittelunkukkanen tuo on ja ilmeisesti juurikin puolapaketit ja ohjaimet on niitä mitä nuihin kulkineisiin monasti joutuu uusaamaan?
Olikos se tässä juurikin niin että kun ottaa irti puolapakettia ni sit tarttis olla se oikeanlainen työkalu jolla ottaa ettei riko niitä puolia kiinnipitäviä osia?
Re: W220 S600 sytytyskatkokset
Onko noihin tullut mitään parannusta tai onko ketkään pellepelottomat keksineet jotain jäähdytintä?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W220 S600 sytytyskatkokset
Voipi olla aika vaikeaa keksiä? Puolapaketin tukki kun on uutena vesitiiviiksi tehty ja vain yksi Goretex huohotin on. Sekin lie on sen takia et mahdollinen kondenssikosteus pääsee sisältä pois?
Muovipaketti muutenkin on huono lämpöä ulos johtamaan ja minne se sitä johtaisikaan kun on valmiiksi kuumissa oloissa. Pitäis olla tyyliin nestekierto jollain tapaa järjestetty. Kyllä sellainen onnistuu mutta toimivan sellaisen ei ihan yksinkertainen tehtäväksi? Ilmakierto vois jopa jollain tapaa ollakin tehtävissä mut se vaatii hyvät suotimet ettei sisuksiin pääse pölyjä ja sit tulee kondenssivedelle selkeä riski ja sitähän se ei sisuksissa siedä.
Ajoviima varmaankin pitää paketin lämmöt kurissa mutta sit kun pysähdytään ja helle kun on ni autoa pidetään käynnissä et kabiinissa on viileää. Siinä kohtaa kattilan lämpö nostaa tukkien lämpöä ja jos on ns kuuma ajo takana ni rikkoutumisien riski on todellinen. Tuolleen sitä itte olen mietiskelly mutta voi asia toisinkin olla?
Muovipaketti muutenkin on huono lämpöä ulos johtamaan ja minne se sitä johtaisikaan kun on valmiiksi kuumissa oloissa. Pitäis olla tyyliin nestekierto jollain tapaa järjestetty. Kyllä sellainen onnistuu mutta toimivan sellaisen ei ihan yksinkertainen tehtäväksi? Ilmakierto vois jopa jollain tapaa ollakin tehtävissä mut se vaatii hyvät suotimet ettei sisuksiin pääse pölyjä ja sit tulee kondenssivedelle selkeä riski ja sitähän se ei sisuksissa siedä.
Ajoviima varmaankin pitää paketin lämmöt kurissa mutta sit kun pysähdytään ja helle kun on ni autoa pidetään käynnissä et kabiinissa on viileää. Siinä kohtaa kattilan lämpö nostaa tukkien lämpöä ja jos on ns kuuma ajo takana ni rikkoutumisien riski on todellinen. Tuolleen sitä itte olen mietiskelly mutta voi asia toisinkin olla?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 480
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W220 S600 sytytyskatkokset
En kattonu nuita videoita mutta ohjainvideon otsikossa tais olla maininta keloista? Tossa ohjaimessa minkä korjasin ni kelat oli kyl kunossa. Nuo kelat ilmeisesti kuitenkin ovat myös se heikko kohta ja niitä vissiin on rikki silleenkin että keloja ympäröivä ferriitti on murskana Se kuulostaa enemmän kuin oudolle. Olisko niin että kupari lämpölaajenee ja ferriitti ei ja jos on lakalla tms täytetty ni siinä syy? Siis jälleen ihan perus suunnittelumoka jos noin on.
Tuo ohjainpurkki on myös alkuperin vesitiiviiksi tehty ja siinä on myös samalleen Nitto -elementti tai Goretex tai mikälie Membrane kosteushengittimenä? Nuo menee sit helposti rikki varsinkin niistä puolatukeista vaikka niihin ei paljo koskisikaan. Kuumuus haprastuttaa nuokin. Sain tuurilla hommatuksi nuita "hengittimiä" muun touhun kylkijäisinä.
Niin ja nuo "tulpanhatut" irtoaa juotoksista juurikin siksi että nuo tukit irroitetaan ilman sitä oikeaa työkalua. Siitä sen yläpäästä murtuu knääkit jonka seurauksena menetetään myös pöly ja vesitiiveyskin kun se O-rengas mikä siellä juuressa on ei enää suojaakaan. Ja voi nuo murtua senkin takia et kun ovat rankoissa oloissa ni nekin haprastuu ja sit vaikka varoen poisottaakin ni silti rikkoutuvat?
On kyl sellainen keksintö et oikein palkinnon sais suunnittelijalle antaa Ei satavarmana ole mietitty pätkääkään lämpöjen kantilta tuota aihetta. Meinaan mosanlämpö voi helpostikin olla sata ja ylikin jolloin nuo puolatukit ei siedä yhtään käyttämistä mikäli komponenttien vamistajien laatimia toimintakarttoja on uskominen
Hopeatinalla taisin nuita irronneita juotoksia korjailla ja samoin kun komponentteja rikkonaisten tilalle vaihdoin ni sinne kans hopeatinalla juotin. Nuo "hatuthan" ei käsittääkseni alkuperin tinalla kiinni ole ja ajattelin et ylimenovastusta niissä ei varmaankaan tarttis yhtään ylimääräistä olla? Kun oliko se nyt niin että siihen keskimäiseen tulee liipaisupulssi vai miten se oli kun enää jaksa muistaa?
Tuo ohjainpurkki on myös alkuperin vesitiiviiksi tehty ja siinä on myös samalleen Nitto -elementti tai Goretex tai mikälie Membrane kosteushengittimenä? Nuo menee sit helposti rikki varsinkin niistä puolatukeista vaikka niihin ei paljo koskisikaan. Kuumuus haprastuttaa nuokin. Sain tuurilla hommatuksi nuita "hengittimiä" muun touhun kylkijäisinä.
Niin ja nuo "tulpanhatut" irtoaa juotoksista juurikin siksi että nuo tukit irroitetaan ilman sitä oikeaa työkalua. Siitä sen yläpäästä murtuu knääkit jonka seurauksena menetetään myös pöly ja vesitiiveyskin kun se O-rengas mikä siellä juuressa on ei enää suojaakaan. Ja voi nuo murtua senkin takia et kun ovat rankoissa oloissa ni nekin haprastuu ja sit vaikka varoen poisottaakin ni silti rikkoutuvat?
On kyl sellainen keksintö et oikein palkinnon sais suunnittelijalle antaa Ei satavarmana ole mietitty pätkääkään lämpöjen kantilta tuota aihetta. Meinaan mosanlämpö voi helpostikin olla sata ja ylikin jolloin nuo puolatukit ei siedä yhtään käyttämistä mikäli komponenttien vamistajien laatimia toimintakarttoja on uskominen
Hopeatinalla taisin nuita irronneita juotoksia korjailla ja samoin kun komponentteja rikkonaisten tilalle vaihdoin ni sinne kans hopeatinalla juotin. Nuo "hatuthan" ei käsittääkseni alkuperin tinalla kiinni ole ja ajattelin et ylimenovastusta niissä ei varmaankaan tarttis yhtään ylimääräistä olla? Kun oliko se nyt niin että siihen keskimäiseen tulee liipaisupulssi vai miten se oli kun enää jaksa muistaa?