W204 C200, moottori hytkyy tyhjäkäynnillä.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Miikak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.08.2019 13:16

W204 C200, moottori hytkyy tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Miikak »

2009 vuoden C200 mese tosiaan on viimeisen kuukauden aikana nyt muutaman kerran tehnyt niin, että kone täysin lämpimänä liikennevaloissa tyhjäkäynnillä koko auto hytkyy ja samalla kuuluu sellainen kumea kolahdus. Kylmänä ei ole ollut mitään ongelmaa ja auto on tehnyt tota esimerkiksi silloin, kun olen ajanut töistä kotiin ja sitten lähtenyt pienen tauon jälkeen ajamaan.

Olen koittanut liikennevaloissa vaihtaa vaihdetta, mutta en ole huomannut kauhean suurta eroa. D-vaihteella tuo hytkyminen ehkä vähän voimakkaampaa.

Koitin omalla kiinalaisella vikakoodinlukijalla etsiä vikaa, mutta laite ei näytä mitään, eikä mitään vikavaloa pala kojetaulussa.

Osaisikohan joku antaa vinkkiä, mistä lähteä selvittämään asiaa?

Itsellä ehkä suurin epäilys liittyy suuttimien toimintaan.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 875
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W204 C200, moottori hytkyy tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Ja polttoaineena bensa vai diesel?

Konekoppa irti, kunnon ravistelu koneelle. Jos kolisee niin voisko olla tyynyt loppu?
On ollut niin kuuma jakso että pukannu vaimennukset ulos?

Tai sitten vaihdelaatikko alkaa tarrailemaan, öljyt vaihdettu/oikea määrä?
Ei enää mikään uusi vuosimalli ja kilsojakin..?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Miikak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.08.2019 13:16

Re: W204 C200, moottori hytkyy tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Miikak »

Joo tosiaan auto on diesel c200 vuosimalli 2009 ja mittarissa 220 tkm.

Vaihdelaatikon öljyt on itse vaihdettu huuhtelemalla 45 tkm sitten ja on oikea määrä.

Noita tyynyjä mä itsekin mietin, mutta luulisi, että sillon tuo vika olisi jatkuvaa. Esimerkiksi nyt ei ollut viikkoon mitään ongelmaa, ennen kun tänään taas ilmeni tuo vika liikennevaloissa.

Itse asustelen Uudellamaalla ja mietin, että missäköhän tuota kävisi näyttämässä. Pariin paikkaan jo soitin, mutta eivät kuulemma kerkeä seuraavaan pariin viikkoon katsomaan. Varmaan ekana nyt kannattaisi starilla lukea koodit.
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: W204 C200, moottori hytkyy tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Voisiko laturin vapaakytkin aiheuttaa tuommoista? Joskus oli ainakin täällä keskustelua aiheesta.
Star C3 @LPR
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 875
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W204 C200, moottori hytkyy tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Ei taida jaksaa hytkyttää. Ja vapaakytkimen rääkäisyn kuulee sammuttaessa, vertaa ääntä hihnalla ja ilman hihnaa jos epäilyttää.

Edelleen luulen tyynyjä tai sitten itse moottori tärrää eli piuhaan.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
janimoimoi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 21.04.2018 22:38

Re: W204 C200, moottori hytkyy tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja janimoimoi »

Käytetäänpä hyväksi samaa ketjua, nimittäin minunkin W204 220 cdi OM646 hytkyy tyhjäkäynnillä. Kytkin pohjassa kierrokset nousevat hieman ja tilanne paranee, mutta kytkin ylhäällä hytkytys on jo ihan huomattava. Kuvasin lyhyen videon koneen käynnistä. https://www.youtube.com/watch?v=c4hg6RiplRw

Autossa on Delphin suuttimet ja niiden "korjausarvoiksi" sain iCarsoftin avulla seuraavat:
1: 33 μs
2: -27 μs
3: -25 μs
4: 18 μs
Ilmeisesti nämä on ihan ok?

Onko kennelläkään parempaa käsitystä mistä epätasainen tyhjäkäynti voisi johtua?
Miikak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 07.08.2019 13:16

Re: W204 C200, moottori hytkyy tyhjäkäynnillä.

Viesti Kirjoittaja Miikak »

Käytin auton piuhan päässä ja mitään erikoista ei selvinnyt. Suuttimia tässä tällä hetkellä epäillään eniten ja parin viikon päähän sain ajan diesel-pajalle, jossa olisi tarkoitus tutkia noita suuttimia tarkemmin. Korjaamon kaveri väitti, että Mersu ei erikseen muka anna vikakoodia suuttimista, onkohan tuossa perää vai puhuikohan kaveri ihan puutaheinää?

Vuodenvaihteessa hankin autoon Delphin tehdaskunnostetut suuttimet saksasta ja syötin koodit vaihdon yhteydessä. Ainakin tämän reilut puoli vuotta ovat pelanneet hyvin.
Vastaa Viestiin