W210 e230 vm-97 käyntivaivoja (ratkennut)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

W210 e230 vm-97 käyntivaivoja (ratkennut)

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Elikkäs auto nypyttelee, tosin aika vähän. Vikakoodia oli jos jonkinlaista, mutta mitähän tuosta alkais koettaa vaihtaa? Lambdan uusin, eikä sillä ainakaan ollu vaikutusta. Ilmamäärämittari on vaihdettu viimeks ku rupes köhimään, mut oli paljon selkeempää käynti häiriö.. Tosin nuukana vaihdoin ton pierburgin pelkän anturin, millä vika korjaantui.. Suuri kiitos ja kumarrus hyvistä vinkeistä!
Viimeksi muokannut juha.liuksiala, Ti 27.07.2021 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1166
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W210 e230 vm-97 käyntivaivoja

Viesti Kirjoittaja Ari »

En tiedä onko tällä mitään tekemistä asiasi kanssa,mutta kun nyt auton parissa touhuat,niin katso(jos et vielä ole)tulpat,ettei mikään ui öljyssä.Tulpanreiän tiivisteethän alkaa aikanaan falskata.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: W210 e230 vm-97 käyntivaivoja

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Juu olin tuon venakopan vuodon jo huomannut,mutta oli niin vähäistä ettei ollut tulpan reikiin valunut.
Päädyin vaihtaa uuden ilmamäärämittarin, puolat+hatut ja johdot (bosch) ja uudet tiivisteet venakoppaa.
Niillä vika korjaantu, tosin epäilen häröjen aiheuttajaks ilmamäärämittaria, koska tuo testeri näytti laihaa seosta.
Eikös jos kipinä uupuu putkee menee palamatonta, ja siten ois pitäny olla rikkaalla :?:
Vielä aattelin vaihtaa bpumpun, ku sekin on siellä jo tovin rallatellu.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Vastaa Viestiin