Apua: w246 1.8d om651.901 alhaiset polttoainepaineet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Occo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 21.07.2021 23:00

Apua: w246 1.8d om651.901 alhaiset polttoainepaineet

Viesti Kirjoittaja Occo »

Olen uusi tällä foorumilla mutta toivoisin hieman MB-apua, kun 1. mursu w246 vm -13 eikä käsitystä oikein mistään. Rahat alkaa loppua korjatessa.

Eli 280tkm ajettu b-sarja om651.901 jossa viime vuoden kesäkuussa syttyi moottoritiellä kovaa ajettaessa vikavalo. Luettiin Veholla Starilla ja P025218 "Määränsäätöventtiilin lähtöliitännässä on toimintahäiriö". Tallentunut 1100km aikana 8x. Toinen koodi oli P008791 "Polttonestepaine liian alhainen. Parametri ei sallituissa rajoissa". Vehon mukaan jälkimmäinen kuulosti seurannaisvikakoodilta. Vaihdettiin polttoainesuodatin + määränsäätöventtiili.

Tämän jälkeen moottoritiellä heinäkuussa 2020 kovaa ajettaessa syttyi taas. Lisäksi dieseliä tuli tankin korkin kautta ulos, joten matka piti keskeyttää.

Hinattiin Tynninharjuun jossa sanoivat että paineensäätöventtiili ohjaa väärään suuntaan => railiputki jossa kiinni vaihdettava. Lisäksi vaihdettiin nelossuuttimen tiivisteet. En siellä vaihtanut kun osa 1275e + työ varsinkin kun epäilytti että onko siitä kiinni. Tilasin ebaysta ja vaihdoin toisaalla.

Railiputken vaihdon jälkeen elokuussa 2020 piti kovaa naksutusta kotipihalla ja hinattu Vehoon, jossa diagnoosi että suuttimien ohivuoto ja vaihdettava 2. suutin ja paluulinja. Tämän jälkeen meni vähän aikaa kunnes taas syystalvella käynnistysvaikeuksia ja korkeapainepumppu vaihdettiin lisäksi uuteen.

Keväällä 2021 tuli moottorista taas voimakas kurlaava ääni ja paikalla käynyt Mobilo-auto teki pikatestin, jossa sama vikakoodi kuin alussa eli P025218.

Polttoainetta valui ulos moottorista vaikka paikallaan, eikä kone käynnissä. HInattiin korjaamolle jossa uusittiin 0-renkaat, mutta ei enää tehty muuta.

Auto kulkee alle 100km vauhdissa normaalisti ilman vikavaloa, mutta kun kiihdyttää moottoritielle tai ohittaa 120km/h vikavalo P025218 syttyy taas.

Sammuttaa vikavalon 4-5 käynnistyksen jälkeen. Usein käy niin ettei ehdi heti korjaamolle, niin ehtiikin sammua ja "eihän täällä mikään valo pala".

Alkaa vain nyt ideat loppua mikä voi olla? Matalapainepumppu eli tankin pumppu on uusi epäilys. Mutta tässä mallissa pitää laskea tankki => työläs.

Lisäksi onkohan varmasti sekään. Suuttimia on testattu useampaan kertaan. Mutta olisikohan niin, että tyhjäkäynnillä ei tule ohivuototestissä ilmi?

Jos joku jaksoi lukea tänne asti, kiitos siitä. Ja olisiko kenelläkään täällä ideaa mikä voisi olla ratkaisu ja onko om651 diesel ollut mitään vastaavaa?

Autohan sinänsä toimii, mutta jotenkin näin yli vuoden jälkeen haluaisi tuon vikavalon jo pois vilkkumasta. Kun ei tiedä varmasti onko aina sama.

Tietysti voi olla että joku jo vaihdettu osa ei toimi. Määränsäätöventtiili jos pitäisi itse arvata. Mutta ei haluaisi aloittaa koko vaihtorumbaa taas.

Olen koettanut lukea ulkomaisiakin MB-sivustoja mutta tuntuu kovin vähäiseltä sielläkään keskustelu tuosta vikakoodista P025218.

Veholle jos menee oletan ehdottavat kaikki suuttimet vaihtamalla vika ratkeaa, mutta eihän sekään kovin halpaa ole vain kokeilla.
Vastaa Viestiin