Om642 vnt siivet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
olpek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 30.08.2013 09:26

Om642 vnt siivet

Viesti Kirjoittaja olpek »

Chrysler 300c kyseisellä koneella. Ongelmana että vnt säädin ei vedä siipiä kiinni asti matalilla kierroksilla. Säädin näyttää 27% duty cycleä. Tästä seuraa että lähtee vetämään vasta 2500 kierroksen jälkeen kunnolla.
Testerillä testauksessa säädin kuitenkin toimii.
Koitettu.myös toisella säätimellä.
Edellinen omistaja oli uusinut säätimen mallia kiinalainen. Auto ei ole minun aikana toiminut ollenkaan.
Enkä tiedä mikä onko varmasti oikea säädin laitettu. Outoa vaan kun ohjaus testerillä toimii, eikä anna säätimestä mitää vikakoodia.

Vikakoodi EGR venttiilin virtapiirissä. Kiitetty toisella venttiilillä ja johdot mitattu. Eikä silti koodi häviä.

Myös swirl läppien moottori ei liiku, tämä ei myöskään tottele ohjausta testerillä. Laitettu uusi moottori. Mitattu myös johdot. +12v, gnd ja signaali eculle. Ei edelleenkään toimi. Vikakoodi myös uudella eculla swirl virtapiiristä

Ecu vaihdettu. Sama ongelma.

Alkaa ideat loppumaan 😣
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Om642 vnt siivet

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Moottorin johtosarja poikki / hankautunut eristeen sisällä mahdollisesti. Ei mitenkään tavatonta että näin käy. Mittaa johdot eculle onko kaikki kontaktit kunnossa.
olpek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 30.08.2013 09:26

Re: Om642 vnt siivet

Viesti Kirjoittaja olpek »

Mitattu on. Ainakin johtivat. Eikä signaalit olleet yhteydessä plussaa tai maihin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Om642 vnt siivet

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuliko samalla väänneltyä johtosarjaa?
olpek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Pe 30.08.2013 09:26

Re: Om642 vnt siivet

Viesti Kirjoittaja olpek »

Tuli.
Vika löytyi. EGR venttiilit, joko molemmat rikki tai vääriä. 4.7k ohm vastus +ja signaalin väliin ja koodi hävisi ja EGR ohjelmasta pois jo valmiiksi.
Vikatila hävisi ja alkoi siivet säätymään.
Vastaa Viestiin