Apuja kaivataan M111 hihnankiristimen remonttiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Apuja kaivataan M111 hihnankiristimen remonttiin

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Potilaana vanha kehärääkki w202 M111 C180 -95. Moottorista kuului melkoista rähinää ja vanha hihna näytti pomppivan miten sattuu, joten vaihdettiin hihna, kiristin ja kiristimen iskari. Semmoinen moka sattui, että se iskarin alapuoli kiinnitettiin väärin päin eli kuusiokanta kiristimeen päin (pitäisi olla lohkoon päin). Ääntä alkoi taas kuulua noin 2 tkm ajon jälkeen.

Huomattiin, että iskarin alaosa on rispaantunut, sekä kumi että metalli. Tilattiin sitten uusi kiristin, uusi iskari ja uusi rullakin. Ongelmana on, että kun nämä laittaa paikoilleen niin kiristimen rulla ottaa iskariin kiinni. Ihme juttu, ihan tuliterät osat siis. Liitteen kuvissa näkyy. Myös vanha hihnapyörä ottaa kiinni iskariin. Vanha kiristin on hävinnyt tällä välin kun on tilailtu osia.

Tuota ei uskalla käynnistää, osat hinkkaa toisiaan. No, kokeiltiin laittaa prikka iskarin ja kiristimen väliin, jolloin väliin jää noin 0,5-1 mm rako. Silloin ongelmaksi tulee, että hihna ei pysy paikoillaan vesipumpun rattaan kohdalla, vaan hyppää uriltaan yhden pykälän kohti lohkoa päin.

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Olis kiva saada auto ajoon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
R170 SLK200 K -00
eksät 8 kpl: W220 S500 4matic -05, W211 E500 4matic -05, S210 E55 AMG 4matic -01, W210 E320 4matic -99, W210 E240 -01, W210 E200 -00, W124 E420 -94, W124 220E -93
Vastaa Viestiin