CDI suuttimen pultti kierre korkkasi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

CDI suuttimen pultti kierre korkkasi

Viesti Kirjoittaja postiato »

Kierre korkkasi kannesta kun kiristin suuttimen pulttia. Oli uusi pultti ja 7Nm ja90+90 astetta.

No joo. Kierreholkilla varmaan korjaantuis, mutta mikä koko tonne menis? Pulttihan on 6x1,0, mutta minkälainen kierreholkki tonne menee? Itsekierteyttävä?

Ja onko kellään tietoa, mahtaako Wurthiltä löytyä sopivia kierreholkkeja, olis sopivan lyhyt matka sinne, liike jo kiinni niin ei voi soittaa ja kysyä. Vai joutuuko tilaamaan ja odottelemaan jostain muualta?
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: CDI suuttimen pultti kierre korkkasi

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

9mm näyttää wurthin korjausholkin ulkohalkaisija olevsn. Ja esiporaus tietysti vähän pienempi.

https://eshop.wurth.fi/Itsekierteyttaev ... fi/FI/EUR/

Keväällä oli threadi jossa keskustelua korjauksesta ja kuinka suuren voi laittaa jotta ei petä tiivistys... ja härkeää muistaa asentaa holkkk niin syvälle että on sylinterkannessa eikä kopassa. Ja reikä pitää olla varmasti puhdas pohjalta jotta pultin kärki ei pökkää... ja korkkaa sen takia...

Helicoil vaatisi vähemmän halkaisijaa mutta hankalampi? Kun se häntä pitäis katkaista ja kuinka se sielä pohjallisessa reijässä onnistuu? En ole asentanut kuin läpireikiin...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
515cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: La 29.09.2018 07:19
Paikkakunta: Porvoo

Re: CDI suuttimen pultti kierre korkkasi

Viesti Kirjoittaja 515cdi »

Itse olen laittanut pariin eri koneeseen M6 Helicoilin. Himassa tollanen sarja, missä sopiva terä mukana. Kannattaa, olla tarkkana ettei poraa liian syvää ja putsaa porausmujut pois. Hyvin on kestänyt molemmat jo +40tkm.
616cdi
ML320
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI suuttimen pultti kierre korkkasi

Viesti Kirjoittaja MiHe »

kyllä sen hännän saa katkastua mutta sen pätkän jos haluaa pois niin on vähän onkimista... ja ei kannattane käyttää sitä missä on kierteelle se lukitusta varten se mutka siinä puolivälissä, se purkautuu pultin mukana helmpommin jos/kun joutuu pultin joskus vaihtamaan. Time-Sert on helpompi/varmempi. Ja kuten aiemmissa threadeissa sanottu, tarvii aika pitkät varret työkaluihin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI suuttimen pultti kierre korkkasi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Wurthin holkki on oikein hyvä tähän hommaan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: CDI suuttimen pultti kierre korkkasi

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Joo, itsekin tiivisteitä vaihtaessa aina putsasin kierteen tapilla. Ja pitää olla tosiaan "erikoispitkä" tappi. Tuo kierre holkki on kyllä varmasti kätevin. Kannattaa varmaan avata 9mm poralla se "kopan" osuus ja sitteholkin esiporalla loput. On hyvä ohjuri sitte alkuun holkin ruuvaamiseen. Ja ehkä ruuvates käyttää tuplaholkkia jotta saa kanteen jäävän riittävän syvälle? Tai jotain putkenpalaa...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Vastaa Viestiin