w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Moro
Ohessa valokuva perän tuennasta apurunkoon. Onko tuo vaakatanko tuttu osa kenellekkään, eli kun on siitä kumit halki, eikä meinaa osaa löytyä. Netistä olen vastaavan rakennekuvan löytänyt ja siinä tuo osa 47 tai siinä olevat kumit ovat halki, tämä siis ilman tietoa mistä Mersusta ja mikä on varaosanumero. Vai lieenkö kyseessä vaihtoehtorakenne. Joskus win numerolla olen kuvan *.ru sivuilta hakenut ja siinä ei tuota osaa ole ollenkaan. KL-varaosien sivuilta en heti löytänyt tuon näköistä osaa. Pahuksen kuusiokoloruuvitkin ovat todella jäätyneet kiinni, ettei heti ainakaan auki lähde, tiedä sitten mitä sieltä alta löytyy.
Ohessa valokuva perän tuennasta apurunkoon. Onko tuo vaakatanko tuttu osa kenellekkään, eli kun on siitä kumit halki, eikä meinaa osaa löytyä. Netistä olen vastaavan rakennekuvan löytänyt ja siinä tuo osa 47 tai siinä olevat kumit ovat halki, tämä siis ilman tietoa mistä Mersusta ja mikä on varaosanumero. Vai lieenkö kyseessä vaihtoehtorakenne. Joskus win numerolla olen kuvan *.ru sivuilta hakenut ja siinä ei tuota osaa ole ollenkaan. KL-varaosien sivuilta en heti löytänyt tuon näköistä osaa. Pahuksen kuusiokoloruuvitkin ovat todella jäätyneet kiinni, ettei heti ainakaan auki lähde, tiedä sitten mitä sieltä alta löytyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Nuo pultit on liimalla, lämmittämällä kannattaa kokeilla irrottaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Moro
Kiitos paljon tiedosta. Vai jurinan vaimennus...purku vaatinee apurungon ja perän irrotuksen. Saapa nähdä millon jurinat vie hermot ja alan tuohon urakkaan. Samalla tietysti pitäs vaihtaa takapyörän laakerit ym.
Kiitos paljon tiedosta. Vai jurinan vaimennus...purku vaatinee apurungon ja perän irrotuksen. Saapa nähdä millon jurinat vie hermot ja alan tuohon urakkaan. Samalla tietysti pitäs vaihtaa takapyörän laakerit ym.
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Mulla näyttää tuossa 250DT:ssä olevan tuo sama vaimennin. 6/93 on tuon kulkineen valmistumisajankohta eli ilmeisesti ensimmäisiä "faceliftattuja"?
Tilaahan tuossa näyttäisi olevan joten pelkän kumiosan vaihdon takia ei kait välttämättä apurunkoa tartte alkaa irroittelemaan? Lämmitys saattaa olla hiukan haasteellista juurikin nuitten kumien takia vaikka se toki kyllä varmaankin auttaisi pulttien aukeamiseen? Olen joskus tuohon 300DT:hen vaihtanu häränsilmät jotka useimmin ovat tuon harvinaisemman vaimentimen sijaan. Pultit toki oli kiinni mutta aukesivat ilman lämmityksiä. Ne itse kumit oli jo lujassa. Murikan kyllä taitaa joutua irroittelemaan kokonaan pois jos tuota osastoa koukii?
Mahtaisiko tuohon käydä ihan ne perinteiset "häränsilmät" jos jättää tuon extravaimentimen kokonaan pois? Siis jos tuon vaimentimen hintalappu on kohtuuton? Voisi kuvitella ettei kelkan rakenne poikkea vaan on vaan tehty ns. fiksi? Samalla kannattaa vaihtaa ne murikan etukiinnityksen osat pultteineen jotka taitaa olla ne herkemmin rikki menevät? Siinähän niitä kumivaimentimia on kaksi muistaakseni samanlaisia ja toinen ylä toinen alapuolella. Veemäinen pultti avattavaksi kun apurunko on paikallaan. Se pultti kun on ruosteessa kuitenkin. Nuo muistaakseni saa vaihdettua vaikka perää ei kokonaan irroittaisikaan ja ne tosiaan todennäköisimmin rikki ovat. Sitäkin voi miettiä et koittaa enste vaihtaa juurikin nuo ja jos ei auta ni vasta sit alkaa isompaan touhuun?
Sellainen huomio kun eilen koukin tuota 300TE Matikkia hienoisen jurinan/värinän takia reippaassa sadan vauhdissa niin vaikka keskituki-laakeriyhdistelmän pakoputkea vaihtaessa totesin hyväkuntoiseksi enkä sitä siksi vaihtanut silloin niin nyt kun kokeeksi uusasin ni sinne hävisi jurina. Luulin eilen vielä ennen koeajoa et turha homma meinaan se laakeri vaikutti OK:lta. Tästä lähin jos omissa ilmenee tuollaisia oireita vaihdan ekkana nuo osat ja vasta sen jälkeen alan muuta ihmettelemään.
Tuo keskituki laakereineen ja haitarikumeineen ei ole pahanhintainen paketti ja mielestäni helppo työ vaihtaa varsinkin dieseleihin kun isoa katalysaattoria ei ole tiellä. Tuohonkin se vaihtui kohtuudella ilman pakoputken irroituksia vaikka iso katti edessä onkin.
Tilaahan tuossa näyttäisi olevan joten pelkän kumiosan vaihdon takia ei kait välttämättä apurunkoa tartte alkaa irroittelemaan? Lämmitys saattaa olla hiukan haasteellista juurikin nuitten kumien takia vaikka se toki kyllä varmaankin auttaisi pulttien aukeamiseen? Olen joskus tuohon 300DT:hen vaihtanu häränsilmät jotka useimmin ovat tuon harvinaisemman vaimentimen sijaan. Pultit toki oli kiinni mutta aukesivat ilman lämmityksiä. Ne itse kumit oli jo lujassa. Murikan kyllä taitaa joutua irroittelemaan kokonaan pois jos tuota osastoa koukii?
Mahtaisiko tuohon käydä ihan ne perinteiset "häränsilmät" jos jättää tuon extravaimentimen kokonaan pois? Siis jos tuon vaimentimen hintalappu on kohtuuton? Voisi kuvitella ettei kelkan rakenne poikkea vaan on vaan tehty ns. fiksi? Samalla kannattaa vaihtaa ne murikan etukiinnityksen osat pultteineen jotka taitaa olla ne herkemmin rikki menevät? Siinähän niitä kumivaimentimia on kaksi muistaakseni samanlaisia ja toinen ylä toinen alapuolella. Veemäinen pultti avattavaksi kun apurunko on paikallaan. Se pultti kun on ruosteessa kuitenkin. Nuo muistaakseni saa vaihdettua vaikka perää ei kokonaan irroittaisikaan ja ne tosiaan todennäköisimmin rikki ovat. Sitäkin voi miettiä et koittaa enste vaihtaa juurikin nuo ja jos ei auta ni vasta sit alkaa isompaan touhuun?
Sellainen huomio kun eilen koukin tuota 300TE Matikkia hienoisen jurinan/värinän takia reippaassa sadan vauhdissa niin vaikka keskituki-laakeriyhdistelmän pakoputkea vaihtaessa totesin hyväkuntoiseksi enkä sitä siksi vaihtanut silloin niin nyt kun kokeeksi uusasin ni sinne hävisi jurina. Luulin eilen vielä ennen koeajoa et turha homma meinaan se laakeri vaikutti OK:lta. Tästä lähin jos omissa ilmenee tuollaisia oireita vaihdan ekkana nuo osat ja vasta sen jälkeen alan muuta ihmettelemään.
Tuo keskituki laakereineen ja haitarikumeineen ei ole pahanhintainen paketti ja mielestäni helppo työ vaihtaa varsinkin dieseleihin kun isoa katalysaattoria ei ole tiellä. Tuohonkin se vaihtui kohtuudella ilman pakoputken irroituksia vaikka iso katti edessä onkin.
Re: w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Tuohon EPC:n kuvaan on merkitty myös nuo "häränsilmät" (A1243527765) värinän vaimentimen lisäksi. Onko tuo rakenne sitten sellainen, että siellä on normaalit puslat kelkassa ja sen lisäksi tuo lisätuki? Pitkällä pultilla kiinnittyy sitten perän takakanteen? Tosin, on tuohon EPC kuvaan piirretty kuusiokolopultti "häränsilmälle", joka ei voi siellä samaan aikaan olla? Joku on varmasti tuollaisen purkanut ja osaa kertoa.
Re: w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Tuohon EPC:n kuvaan on merkitty myös nuo "häränsilmät" (osa nro 8, A1243527765) värinän vaimentimen lisäksi. Onko tuo rakenne sitten sellainen, että siellä on normaalit puslat kelkassa ja sen lisäksi tuo lisätuki? Pitkällä pultilla kiinnittyy sitten perän takakanteen? Tosin, on tuohon EPC kuvaan piirretty kuusiokolopultti (osa 11)"häränsilmälle", joka ei voi siellä samaan aikaan olla? Joku on varmasti tuollaisen purkanut ja osaa kertoa.
Edit. Pultin (11) kohdalla oli huomautus, että sopimaton värinänvaimentimen kanssa.
Edit. Pultin (11) kohdalla oli huomautus, että sopimaton värinänvaimentimen kanssa.
Re: w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Noin sen täytyy olla. Siinä on kahdet kumet peräkkäin.
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Re: w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Itse tein takakelkan modernisaation juurikin W124/250 D muutama vuosi sitten.
1.sarjassa ei tuota takaosan valukappaletta/takatukea ole. Omia remppakuvia tihrustin, mutta juuri ja juuri sain selvää että kumipusla on 124 352xxx5-alkuinen osa.
Varmaan juuri edellisissä viesteissä oleva numero.
1.sarjassa ei tuota takaosan valukappaletta/takatukea ole. Omia remppakuvia tihrustin, mutta juuri ja juuri sain selvää että kumipusla on 124 352xxx5-alkuinen osa.
Varmaan juuri edellisissä viesteissä oleva numero.
Viimeksi muokannut illinois, Ma 09.08.2021 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Värinänvaimentimella olevassa on "normaaliin" lisänä kuvan vaimennin ja pulttien välissä oleva rauta joka estää murkulan tipahtamisen jos sen kumit hajoavat. Pultit on pitemmät, tietysti, kuin ilman vaimenninta.
oulaistenliikenne.fi
Re: w124 250D -91 perän tuenta apurunkoon
Jurinakin syy sitten selvisi eli vasen takalaakerin oli sisemmältä koolliltaan syöpynyt. Vuoden päivät meni ennenkuin alkoi kuulat rallattaa korvin kuultavasti kun perä oli ylös nostettuna. Auton sisällä oli jurina ääni kyllä selvästi kuultavissa ajettaessa, mutta pukeilla ei sit mitään. Vasemmalla kuvassa omatekonen laakerin ulosvetäjä, joka muuten yllättäen toimii.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Auto:
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT
Unelmieni harmikki 250 D W124
Muut neljällä tukipisteellä kulkevat:
Navara
Lancer
Luokittelemattomat:
Aktiv Alaska XT