visit workshop 220cdi s211
visit workshop 220cdi s211
Jaahas, ja taas on mersussa ongelmaa, eli S211 220cdi vm.2006 (sbc jarruilla)
Lävähti siis kesken ajon tuo visit workshop-teksti ja akun kuva punaisella tauluun.
seuraavia koodeja ainakin oli tallentunut muistiin (luettu icarsoftilla):
9055 the terminal 61 signal on the CAN bus is missing or is faulty
9050 consumer shutoff, stage 2
9051 consumer shutoff, stage 1
2248-0 check component G2(generator)
Eli laturin hajoamista olen vähän odottanut, kun juuri äskettäin korkeapainepumppu oli vuotanut jonkin aikaa ja laturi oli saanut osansa naftakylvystä(tästä vuodosta juuri aiemmin täällä kerroinkin)
Mutta pääakulta mitattuna ainakin latausjännite näytti 14 volttia, eli lataa kyllä, mutta pikkuakulta mitattuna näyttikin sitten nollaa, eli eipä tullut yleismittariin mitään lukemia.
Ja myöskin pikkuakku oli täysin jännitteetön, myös auton ollessa sammuksissa.
Mikähän tuolta nyt sitten olisi hajonnut noin äkillisesti....pikkuakku, vai sitä syöttävä järjestelmä, vai molemmat, esim. pikkuakun mahdollisen oikosulun takia tms. eli mistäköhän nyt sitten kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Lisäksi saattaa olla , että olin haistavinani jotain palaneen hajua (hyvin lievää, tai sitten vain kuvittelin haistavani)
Lävähti siis kesken ajon tuo visit workshop-teksti ja akun kuva punaisella tauluun.
seuraavia koodeja ainakin oli tallentunut muistiin (luettu icarsoftilla):
9055 the terminal 61 signal on the CAN bus is missing or is faulty
9050 consumer shutoff, stage 2
9051 consumer shutoff, stage 1
2248-0 check component G2(generator)
Eli laturin hajoamista olen vähän odottanut, kun juuri äskettäin korkeapainepumppu oli vuotanut jonkin aikaa ja laturi oli saanut osansa naftakylvystä(tästä vuodosta juuri aiemmin täällä kerroinkin)
Mutta pääakulta mitattuna ainakin latausjännite näytti 14 volttia, eli lataa kyllä, mutta pikkuakulta mitattuna näyttikin sitten nollaa, eli eipä tullut yleismittariin mitään lukemia.
Ja myöskin pikkuakku oli täysin jännitteetön, myös auton ollessa sammuksissa.
Mikähän tuolta nyt sitten olisi hajonnut noin äkillisesti....pikkuakku, vai sitä syöttävä järjestelmä, vai molemmat, esim. pikkuakun mahdollisen oikosulun takia tms. eli mistäköhän nyt sitten kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Lisäksi saattaa olla , että olin haistavinani jotain palaneen hajua (hyvin lievää, tai sitten vain kuvittelin haistavani)
Re: visit workshop 220cdi s211
Se pikkuakku ei ole kytkettynä pääpiiriin/laturiin kuin hetkisen jokaisen käynnistyksen jälkeen (jos tarvetta on). Mutta lepojännite siellä pitää näkyä aina, jos nollaa tulee navoista mitattuna on pikkuakku totaalisen kuollut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: visit workshop 220cdi s211
Eli pikkuakku nyt ainanki vaihtoon. Vaihdoin sen n. 4-5 vuotta (ja n.80-100tkm) sitten(AGM akku, kuten pitääkin) , ja muistelen, että viimeksi se ei tuota punaista varoitusta antanut(ihan 100 varmaksi en nyt muista) ja akku ei silloin noin totaalisen kuollut ollut. mutta ilmeisesti sitten mennyt kerralla sököksi tuo akku, eli olisiko sitten mennyt oikosulkuun, kun noin yhtäkkiä meni. Eli siis nyt kun akku on täysin tyhjä, niin pitäisi sitten olla tuo lataus siitäkin mitattavissa hetken aikaa startin jälkeen, vai näinkö MiHe meinasit? Mutta kuinka kauan sitä yritetään ladata, ennen kuin järjestelmä toteaa, että akku ei virtaa huoli? Jos siihen saakka, kunnes akku on saavuttanut riittävän varaustilan, niin eikö sitten pitäisi latausjännitekin navoista löytyä, jos akku ei ole täynnä....vai onko nyt voinut käydä niin, että akku olisi mennyt totaaliseen oikosulkuun, niin onko tämä voinut rikkoa jotain järjestelmästä, vai tunnistaako tuo vain sen, että akku ei ota virtaa vastaan ja lopettaa yrittämästä ladata sitä??
Re: visit workshop 220cdi s211
Juu pitäis näkyä latausjännite jos auto non päättänyt pikkuakkua ladata ja rele toimii, mutta WIS ei kerro kauanko latausta jatketaan ja millä perusteella lataus aloitetaan/lopetetaan, mutta nyt jos siellä on oikosulku tai tyystin avoin piiri niin lataus varmaan katkaistaan heti kun todetaan vika ja lyödään punaiset akunkuvat. Kannattaa sulakkeetkin katella ettei rikoontuminen ole niitä polttanut, siinä pikkuakun vieressähän oli yksi 'oma' sulake sille systeemille.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: visit workshop 220cdi s211
Nyt kävin mittaamassa akun jännitteen niin, että otin pikkuakun maakaapelin irti, niin jännite akussa olikin 12.7v, eli akussa kuitenkin oli virtaa. Ja vaikka koitin sitten laittaa kaapelin takaisin, niin edelleen jäi näyttämään tuota samaa 12.7 volttia.....on nyt melko erikoista.....jos ei sitten tuo yleismittarini jostain syystä pätkinyt ensimmäisellä mittauskerralla, mutta en sitä kyllä saanut pätkimään edes yleismittarin johtoja vääntelemällä, eli en nyt heti usko, että mittarissakaan olisi vikaa ollut(kaikki on tietysti mahdollista). Mutta nyt ei kyllä mitään herjaakaan enää tullut mittaristoon, eli vika ei juuri nyt ainakaan enää ole päällä....mutta ettei olisi käynyt niin, että jos tuo akunkenkä olisi ollut hapettunut sopivasti ja kun sitä käytti irti, niin alkoi taas yhdistämään. Eipä nuo liittimet niin kovin hapettuneilta näyttänyt, tosin pientä patinaa niissä toki oli
Re: visit workshop 220cdi s211
Jos laturi on rikki, niin tuleeko silloin tuo sama punainen herja mittaristoon? Jos on kuitenkin ollut hetkellinen katkos latauksessa, ja josko se ei liittyisikään tuohon pikkuakkuun mitenkään, vaan olisi kuitenkin vain jostain syystä tuo edellisessä viestissä mainittu vika yleismittarissa vain nyt hämännyt väärille jäljille....olihan siitä tuo check generator vikakoodikin tosiaan tallentunut muistiin
Re: visit workshop 220cdi s211
Tänään taas ajettu reilu 50km ilman ongelmia. Saapa nähdä, koska taas ilmestyy herja tauluun. Jotenkin olis kyllä parempi, jos vika olisi koko ajan päällä, niin helpottaisi sen etsintää, eikä tarvitsisi ajella pelko p......ssä, että koska jättää tielle
Re: visit workshop 220cdi s211
Voihan se olla toki laturikin, omassa esitteli viime talvena käynnistyksen jälkeen sitä akun kuvaa.
Vaihdoin pikku akun, ei ole sen jälkeen enää akun kuvaa näkynyt.
Vaihdoin pikku akun, ei ole sen jälkeen enää akun kuvaa näkynyt.
Re: visit workshop 220cdi s211
Eipä ole vieläkään tullut tuota herjaa uudestaan, vaikka autolla ajetaan päivittäin. Jotenkin haluaisin jo uskoa, että tuo pikkuakun kengässä olisi vain ollut pieni hapettuma, joka alkoi yhdistämään, kun käytin johdon irti....mutta kuitenkin vähän epäilen, että syy on kuitenkin muualla, esim. Laturin hiilet jumittanut tai kulunut niin loppuun, että on hetkeksi lakannut jo ottamasta liukurenkaaseen kiinni. Pitääpä joskus kurkata, miltä nuo näyttävät. En ole tutustunut tähän laturiin, mutta onkohan tuossa säädin irrotettavissa laturin perästä avaamatta laturia, vai pitääkö laturi avata?...josko saisi tutkittua laturin ollessa autossa paikallaan, kun tuota ylimääräistä aikaa ei nyt vähään aikaan olisi mihinkään isompaan tutkimiseen ja autoa ei joutaisi nyt seisottamaan
Re: visit workshop 220cdi s211
Saa säätimen ilman laturin irrotusta alakautta. Hieman ahdas se paikka on.