W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
M102.985 tietäjät. Onko tietoa voiko rikkinäinen 2-napainen jäähdytinnesteenlämpöanturi aiheuttaa sen että IACV-venttiili ei aukea ollenkaan? YJ-rele kunnossa, ja iacv-venttiili on uusi. Toista ecuaki testattu. Microkytkimet kunnossa. +12-14v tulee toiseen nastaan riippuen siitä onko auto käynnissä, ja toiseen ilmeisesti pitäs tulla eculta ohjaussignaali? (arvo on jotain 0,7v)
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Venttiilille tulee punainen/sininen johto YJ-releen liittimestä 87L ja punainen valkoinen ruiskun ohjainyksiköltä (varmaankin juuri tarkoittamasi ECU). Lämpöanturin toinen liitäntä menee tuohon samaan ECUun, joten voihan se teoriassa vaikuttaa. (Sillä varauksella, että yllä oleva on katsottu w124 korisen 2.3E sähkökaaviosta.)
Miten auto oirehtii?
Miten auto oirehtii?
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Auto lähtee huonosti käymään näin kylmällä ilmalla, eikä pysy kylmänä kuin kaasulla käynnissä. Kun auto lämpiää niin kierrokset on 600 pinnassa ja saattaa sammuilla johtuen alhaisista kierroksista. Ajossa auto toimii ihan normaalisti eikä nyi. Sen verran olen nyt selvittänyt että tyhjäkäyntimoottori ei aukea kylmänä eikä kuumana, ja tietääkseni kylmällä venttiili pitäis aueta enemmän, ja lämpimänä himpunverran vähemmän.
"eculta" oon mitannu tämän punainen/valko johdon ja se on kunnossa.
Vaihdettuja osia:
ecu,yj-rele, imuvuodot korjattu, tulpat, pyörijä, virranjakajan kansi, tulpanjohdot, uusi ilmamäärämittarin potiometri (säädetty 0.7v).
Jäähdytinnesteenlämpöanturi näyttää mitä sattuu ja se ois tarkoitus vaihtaa seuraavaksi. Mietin vaan että onko tuo ecu semmoinen että jos se ei saa oikeaa ohmimäärää , niin silloin se ei anna mitään signaalia tyhjäkäyntiventtiilille.
"eculta" oon mitannu tämän punainen/valko johdon ja se on kunnossa.
Vaihdettuja osia:
ecu,yj-rele, imuvuodot korjattu, tulpat, pyörijä, virranjakajan kansi, tulpanjohdot, uusi ilmamäärämittarin potiometri (säädetty 0.7v).
Jäähdytinnesteenlämpöanturi näyttää mitä sattuu ja se ois tarkoitus vaihtaa seuraavaksi. Mietin vaan että onko tuo ecu semmoinen että jos se ei saa oikeaa ohmimäärää , niin silloin se ei anna mitään signaalia tyhjäkäyntiventtiilille.
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
jäähdytinnestelämpötilanturin vaihto ei auttanut tähän ongelmaan. X11 pistokkeesta kun lukee prosentit niin näyttää virrat päällä/käynnissä 90%. Ilmeisesti tarkoittaa "90% Electro-hydraulic actuator current implausible". Mittasin ohmit EHA:sta ja näytti 18,5ohm joka on ilmeisesti ihan specseissä koska manuaalissa lukee että pitäs olla 19,5 +-1
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Mittasitko tuota EHAa auton käydessä norm. lämpöisenä johtojen välistä, pitäis tuolloin näyttää jotain muuta. Tuo mittaamasi on ilmeisesti ehan vastus, ei se mitä ecu sille tarjoilee..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Mittasin myös ecun liittimestä vastuksen ja se oli 19,1Ohm eli johdot on ainaki ehalle asti kunnossa. Lämpötilajohto anto kans saman verran ohmeja kuin anturista itsestään mitattuna. Laitoin autoon virran päälle ja ehan liitin paikallaan sain lukemaksi 16mA, jostaki luin että se pitäs olla noin 20mA et en tiiä sit onko tuo liian vähän? Auton käydessä ja normi lämpötilassa ehan liitin paikallaan mitattuna 08,87mA. En tiedä sit onko tuo mulle myyty ecu paskana, ois kiva testata varmasti toimivalla eculla.. Bosch 0280 800 266 / 0065457932 KE0027 on ecun tyyppikoodi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
https://www.benzworld.org/threads/ke-je ... t.2720049/ ootko tota lueskellu?
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Olen lueskellut, mutta tarkoitus ois että auto näyttäisi 70% duty cyclen ku kytken virrat päälle. (nyt näyttää 90%). En oo vielä päässy siihen asti että pääsisin säätää seosta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Onhan tuo työsykli nyt oikeen päin, ettei tarkoita 10% joka ilmeisesti olis tps..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Yleismittarin mustan johdon kytkin x11:sen kakkosnapaan ja punaisen kolmoseen. En usko että siitä ois kyse, koska auton ollessa käynnissä 10% tarkoittais että "10% Air flow sensor defective or polarity reversed." ja kyseinen anturi on uusi ja säädetty. Pelkät virrat päällä taasen 10% vikakoodi ois: "10% Idle speed contact at throttle switch not opening" ja olen piipannut kyseisen microkytkimen, ja se oli kunnossa. Minulle tulee loppuviikosta varmasti ehyt ecu, niin testaan nyt vielä sillä, ja jos silläkään ei tokene niin sit menee jo mielenkiintoiseksi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
En tiedä onko tästä mitää hyötyä ja sekoittaako vaan mut jätä huomiotta, jos niin. Itellä toi biltema mittari näyttää, ei käynnissä Virrat päällä 70% ja jos painan kaasua se menee 90%.. Virta x11 3pinnissä.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Hyvä tietää! Pitää ny vielä kerran piipata kaasuläpän, ja kaasuvivun mikrokytkimet jos uus ecu ei korjaa ongelmaa. Johdot niissä ainakin oli kunnossa kun eilen piippasin ne läpi. Tällä hetkellä mulla näyttää virrat päällä kun painan kaasua 30% (joka o ilmeisesti kertoo sen että jäähytinesteenanturi ois rikki, mut se ei pidä paikkaansa koska olen sen vaihtanu, ja piipannu kummatkin johdot. Näyttääkö sulla kun auto on käynnissä 60% kun painat kaasua?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Ei toi näyttää 50% teki mitä vaa, siihen asti ku alkaa lambdan mukaa säätyy.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
50% on muistaakseni ettei vikakoodia olisiko 2.3 tyhjäkäynnin säätö siinä lisäilmaluistin ja ilmanputsarin välissä semmoinen ruuvi jolla kuristetaan tai avataan lisäilmaa kannattaa kokeilla sillä saako tyhjäkäynnin sinne 750 kieppeille.
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Tarkoitatko määräjakajan päällä olevaa ruuvia vai jotain muuta? Mitään muuta ruuvia en ole tuosta moottorista löytänyt mikä vaikuttais tyhjäkäyntiin kuin kaasuläpän ruuvi, ja siitä ei ilmeisesti saa säätää tyhjäkäyntiä koska kone säätää sen itse automaattisesti.
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Joo, eipä se auttanu toinen ecukaan. On kyllä harmillisen v-mäinen vika.
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Aiheeseen sen enempää paneutumatta: Onko sitä uutta lisäilmaluistia testattu, ts. kokeiltu virtalähteellä eri jännitteillä, miten reagoi ja toimii? Miksi se vaihdettiin alun perin, ja kuinka vanhan diagnoosi tehtiin?
Noita on markkinoilla ihan susi- ja sekundalaatuisina kiinanosina, joten ei olisi tavatonta, että uusikaan osa ei toimisi kunnolla. On nähty sekin, että uusitaan kunnolla diagnosoimatta ensin yksi osa, joka ei sitten toimikaan hyvin, ja lopulta sitten rakennetaan puoli autoa uusiksi huonoilla tarvikeosilla. Samalla on heitetty roskiin ihan hyviä tai ainakin korjauskelpoisia orkkisosia, ja lopputulos on auto täynnä ongelmia. Jonka jälkeen haukutaan KE-jetronic alimpaan manalaan...
Noita on markkinoilla ihan susi- ja sekundalaatuisina kiinanosina, joten ei olisi tavatonta, että uusikaan osa ei toimisi kunnolla. On nähty sekin, että uusitaan kunnolla diagnosoimatta ensin yksi osa, joka ei sitten toimikaan hyvin, ja lopulta sitten rakennetaan puoli autoa uusiksi huonoilla tarvikeosilla. Samalla on heitetty roskiin ihan hyviä tai ainakin korjauskelpoisia orkkisosia, ja lopputulos on auto täynnä ongelmia. Jonka jälkeen haukutaan KE-jetronic alimpaan manalaan...
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Vanha venttiili meni jumiin eikä enää toiminut, ja luulin että vika on siinä ja ostin uuden venttiilin. Olen testannut kyseisen lisäilmaventtiilin 12v jolloin se ainakin aukeaa, ja olen mitannut liittimestä että sieltä tulee vain 0,7v (toiseen tulee n. 14v kun auto on käynnissä), ja olen ymmärtänyt että oikea määrä olisi n. 7v riippuen siitä onko auto kylmä vai kuuma. Venttiili o merkiltään LÖWE ja ainakin myynti-ilmoituksessa ois että ois ihan Saksalainen merkki. Tämä vika mitä olen nyt metsästänyt oli ollut jo aikasemmalla omistajalla, ja hän ei ollut sitä korjannu, mut minulla o vähän eri tilanne ku tarkoitus ois ajaa talvellaki tällä autolla. Olen diagnosoinut vian siihen että tarpeeksi vahvaa ohjaussignaalia ei tule lisäilmaventtiilille, mutta se että miksi sitä ei tule, niin sitä tässä yritän korjata / selvittää.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Karel sen sanoikin
Olethan tarkastanut nuo maadoitus kohdat, niitä on omassa ainakin useita.
Olethan tarkastanut nuo maadoitus kohdat, niitä on omassa ainakin useita.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Olen puhdistanut akun luona olevat 2 maapistettä, ja imusarjan maapisteen. En oo löytänyt muita maapisteitä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Ja kaasuvivustokin on kunnossa?
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Kylläpä se vaikuttais toimivan. Kaasuvivusto painaa mikrokytkintä kun auto on tyhjäkäynnillä. En tiedä mitä siitä vois tarkistaa? Kaikki siinä tuntuu liikkuvan.
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Onhan nuo voltit lisäilmaventtiilille mitattu kuormitettuina, ts. kaikki pistokkeet yhdistettyinä, eikä irtonaisesta pistokkeesta? Anna apujohdolla akkujännitettä suoraan syöttönapaan auton käydessä huonosti. Auttaako? Anna eculta tulevaan napaan varovaisesti vähän maata. Auttaako?
Toinen helppo peruskoe: ota venttiili letkuista irti, ja simuloi sen toimintaa kuristamalla ilman virtausta kädellä tms. Kun annat ylimääräistä ilmaa manuaalisesti, alkaako moottori käydä hyvin ja tasaisesti?
Toinen helppo peruskoe: ota venttiili letkuista irti, ja simuloi sen toimintaa kuristamalla ilman virtausta kädellä tms. Kun annat ylimääräistä ilmaa manuaalisesti, alkaako moottori käydä hyvin ja tasaisesti?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Tuosta vaan jäi mieleen ettei jäisi tuo kaasuläpän anturi menemättä nolla kohtaan... Ku omassa näytti 90% ku vivusto liikku, enkä tiedä tästä nii paljon, et osaisin sanoo vaikuttaisko kylmäkäynnitykseen..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Eikö tuohon eculta tulevaan pitäs tulla jännite? Tämmöisen löysin netistä "It appears that during normal, warm engine idle the IAC control voltage should be somewhere around 4 - 6 volts and will probably vary depending on the condition of the engine. Cold engine high idle should be around 6 - 8 volts." Auto toimii heti kun saa enemmän ilmaa(oon testannut alkuperäisellä venalla joka on jumissa missä on venttiili auki enemmä kuin normaalisti.). Semmoinen huomio vielä että kun käännän virrat autoon, niin vena aukeaa täysin, mutta menee kiinni n. 10sec kuluttua eikä enää aukea kun auto on käynnissä.Karel kirjoitti: ↑Ke 29.09.2021 21:21 Onhan nuo voltit lisäilmaventtiilille mitattu kuormitettuina, ts. kaikki pistokkeet yhdistettyinä, eikä irtonaisesta pistokkeesta? Anna apujohdolla akkujännitettä suoraan syöttönapaan auton käydessä huonosti. Auttaako? Anna eculta tulevaan napaan varovaisesti vähän maata. Auttaako?
Toinen helppo peruskoe: ota venttiili letkuista irti, ja simuloi sen toimintaa kuristamalla ilman virtausta kädellä tms. Kun annat ylimääräistä ilmaa manuaalisesti, alkaako moottori käydä hyvin ja tasaisesti?
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Käsittääkseni eculta tulee vaihtojännitettä sykleittäin, eli se venttiili sulkee/aukeaa tiettyyn tahtiin lämpötilan mukaan kuin askelmoottori. Ainut keino tutkia sinne tulevat pulssit aukottomalla varmuudella on siis oskiloskoopilla.
Ajoin tässä takaa sitä, ettei venttiilin toiminta nyt onnu sen takia, että kaikki periaatteessa toimii, mutta jonkun heikon liitännän takia jännite putoaa liikaa.
Ajoin tässä takaa sitä, ettei venttiilin toiminta nyt onnu sen takia, että kaikki periaatteessa toimii, mutta jonkun heikon liitännän takia jännite putoaa liikaa.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Kyllä se kaasuläppää myös avaa, jossa on tps. (Ei siis ilmamäärälautanen)
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
TPS on testattu ja se toimii.juha.liuksiala kirjoitti: ↑Ke 29.09.2021 23:00Kyllä se kaasuläppää myös avaa, jossa on tps. (Ei siis ilmamäärälautanen)
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Mittailin tuossa niin heikkoa jännitettä tulee kun mittaan liittimestä iacv-venttiili paikallaan. Kun syötän maata ohjausliittimeen niin silloin venttiili aukeaa. +14v tulee ovp-releeltä joten se puoli on ainakin kunnossa. Mittasin sit vastuksen venttiililtä niin näyttäisi 7,9ohmia, pitäs olla ilmeisesti 20-30 Ohmia?Karel kirjoitti: ↑Ke 29.09.2021 21:21 Onhan nuo voltit lisäilmaventtiilille mitattu kuormitettuina, ts. kaikki pistokkeet yhdistettyinä, eikä irtonaisesta pistokkeesta? Anna apujohdolla akkujännitettä suoraan syöttönapaan auton käydessä huonosti. Auttaako? Anna eculta tulevaan napaan varovaisesti vähän maata. Auttaako?
Toinen helppo peruskoe: ota venttiili letkuista irti, ja simuloi sen toimintaa kuristamalla ilman virtausta kädellä tms. Kun annat ylimääräistä ilmaa manuaalisesti, alkaako moottori käydä hyvin ja tasaisesti?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 214
- Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
- Paikkakunta: sastamala
Re: W201 2.3e -88 tyhjäkäyntiventtiiliongelma
Oma näytti 8ohmin lukemaa ja käyntiin kun laitoin tuli siihen 12,6v. Nykäsin liittimen irti ja tyhjäkäynti laski, muuta se ei käyntiin vaikuttanut. Ulkona 9astetta..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
-97 w210 230e