W211 E270 CDI Rail paine ongelma
W211 E270 CDI Rail paine ongelma
MB E270 CDI W211 vuosimallia 2002 (ensimmäisiä w211 malleja) kilometrejä mittarissa 334tkm
Vikadiagnoosi: Rail pressure monitoring via pressure control valve 2051-000
Iltaa! Elikkäs tällainen ongelma tuli lastutuksen jälkeen. Cdi Tuikun ohjelma kyseessä. Ollaan kaverin kanssa yritetty ongelmaa korjata vaihtamalla polttoainesuodatin, vuotava suutin korjattu vaihtamalla teflon pohjatiiviste, johdot on tarkistettu ja myös polttoaineen määränsäätöventtiili on vaihdettu. Paineensäätöventtiiliä putsattu ja vaihdettu o-rengas. Silti vaan puskee moottorin vikavaloa. Mitäs vaihtoehtoja tässä jääpi enää jäljelle mitä kokeilla ja tuumailla vai kannattaako vaan suoraan vakioksi ja rahat takaisin? Eivät taida nämä vanhat enää kestää noita ohjelmointeja Oheisessa kuvassa vielä Starin dataa. Itse vielä hieman noviisi näiden tulkitsemisessa...
Vikadiagnoosi: Rail pressure monitoring via pressure control valve 2051-000
Iltaa! Elikkäs tällainen ongelma tuli lastutuksen jälkeen. Cdi Tuikun ohjelma kyseessä. Ollaan kaverin kanssa yritetty ongelmaa korjata vaihtamalla polttoainesuodatin, vuotava suutin korjattu vaihtamalla teflon pohjatiiviste, johdot on tarkistettu ja myös polttoaineen määränsäätöventtiili on vaihdettu. Paineensäätöventtiiliä putsattu ja vaihdettu o-rengas. Silti vaan puskee moottorin vikavaloa. Mitäs vaihtoehtoja tässä jääpi enää jäljelle mitä kokeilla ja tuumailla vai kannattaako vaan suoraan vakioksi ja rahat takaisin? Eivät taida nämä vanhat enää kestää noita ohjelmointeja Oheisessa kuvassa vielä Starin dataa. Itse vielä hieman noviisi näiden tulkitsemisessa...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Suuttimet ohivuotaa niin paljon ettei jaksa pitää railpainetta ylhäällä? Lyökö koodin tyhjäkäynnillä/vedossa kylmällä/kuumalla koneella? Mitä sanoo vikakoodin olosuhdetiedot?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Suuttimien ohivuodon mittaus ihan ensin, kuten tuossa jo ylhäällä todettu. Suurin syy matalaan railpaineeseen yleensä on suuttimien ohivuoto.
Suuttimien korjaaminen on kohtuullisen helppoa, ohjeet löytyy täältä foorumilta ja osat maksaa muutaman kympin maailmalta.
Suuttimen sisältä menee teflonrengas poikki / alkaa vuotamaan paluuseen liikaa.
Suuttimien korjaaminen on kohtuullisen helppoa, ohjeet löytyy täältä foorumilta ja osat maksaa muutaman kympin maailmalta.
Suuttimen sisältä menee teflonrengas poikki / alkaa vuotamaan paluuseen liikaa.
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Lastutuksen jälkeen ensimmäiset kilometrit menivät ongelmitta ja todella hyvin tuli vetoja. Täyskiihdytyksiä tuli lämpimällä koneella tehtyä ja ei sillon mitään, kunnes 30 kilsan jälkeen pistin auton parkkiin, tunnin fyssarilla ja siitä lähdin sitten ajelemaan ja vähän ripeämmän kiihdytyksen jälkeen tuli tämä ongelma. Oma huomioni on ollut että tyhjäkäynnillä ei lyö koodia, lämpimällä koneella ainakin lyö koodin. Kylmällä koneella en ole vedätellyt. Nyt kun tuli nämä kosteat ja viileämmät kelit niin tuntuu herkemmin menevän vikatilaan.
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Tähän vikaan päivitystä. Nyt on yksi syy-yhteys löydetty. Sittenkin taitaa olla riippuvainen tuosta polttoaineen määrästä tankissa. Tuli tankattua täyteen ja ihan huvin ja urheilun vuoksi laitettua stp diesel injector käärmeöljy pullo sekaan. 130 kilometriä ajettu ilman vikavaloa ja konetta kiihdytetty melkein 180km/H asti (tietysti suljetulla alueella). Kick downiakin annettu ja perä lähtee kiihdytyksissä irti ihan että eikai tuo nyt tekniikaltaan varmaan voi ihan loppuun ajettu olla kun yllätyin miten paljon vetoja löytyy yli puolen tankin naftatilanteella Olenko nyt aivan hakoteillä jos epäilen että voiko olla polttoaineen siirtopumppu tiensä päässä? Silloin kun dieseliä oli pari palkkia mittarissa niin en kerennyt ajaa kun muutaman metrin nollauksen jälkeen kun häiriövalo syttyi taas. En pääse Starin ääreen kun vasta viikonloppuna joten mikä olisi teidän arvionne?
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Vai onko tässä niinkuin 203, satulatankki, ja tasaus ei nyt jostain syystä toimi? No hyvä syy pitää tankki täynnä
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Ei kyllä mitään hajua mikä tätä vaivaa. Ei kehtais niikseen ruveta sitä siirtopumppuakaan ostelemaan jos ei ole täysin varma kun sekin taitaa jokusen euron maksaa. Nyt on 200km ilman häiriöitä ajettu, joten kait se pitää toistaiseksi ajella aina yli puolen tankin. Työkaveri sanoi samaa että eikös muutenkin mersumiehillä ole aina tankki täynnä niin hyvä syy liittyä joukkoon
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Noniin elikkäs, palaillaanpas taas päivittelemään näin puolen vuoden tauon jälkeen tätä hommaa kun on joulukinkut ja pääsiäismämmit nautittuna, ja ennenkuin aloitetaan munkkien ja simojen (enkä nyt tarkoita Frangenia tms) nauttiminen.
Talvi meni auton kanssa pääosin hyvin ja yhden kerran sytytti Rail paineen vikavalon. Ohivuotomittaukset suuttimille tehtiin Tammikuussa ja tulokseksi tuli että seuraavien sylintereiden injektorit on vaihdettava: Syl.2, Syl.4 ja Syl.5. Ja kuten arvelittekin niin itsekkin olen lähes varma että ongelma on näissä kehvelin suuttimissa. Lämpimillä keleillä ajossa aiheuttavat enempi ongelmaa kuin pakkasilla. Herkemmin menee vikatilaan.
Seuraava kysymys sitten kuuluukin että mikä olisi järkevin ja edullisin tapa noiden suuttimien kanssa että kannattaako missään nimessä näitä jossain puljussa korjauttaa versus tilata suoraan uudet? Ja jos olette käyttäneet suuttimet korjautuksessa niin mitä on tullut maksamaan ja onko niiden kanssa tullut ongelmia? Sitten jos päädyn tilaamaan uudet niin mistä kannattaa tilailla ja minkä merkkiset? Onko kenties joku merkki mitä ei ollenkaan missään nimessä kannata tilata?
Talvi meni auton kanssa pääosin hyvin ja yhden kerran sytytti Rail paineen vikavalon. Ohivuotomittaukset suuttimille tehtiin Tammikuussa ja tulokseksi tuli että seuraavien sylintereiden injektorit on vaihdettava: Syl.2, Syl.4 ja Syl.5. Ja kuten arvelittekin niin itsekkin olen lähes varma että ongelma on näissä kehvelin suuttimissa. Lämpimillä keleillä ajossa aiheuttavat enempi ongelmaa kuin pakkasilla. Herkemmin menee vikatilaan.
Seuraava kysymys sitten kuuluukin että mikä olisi järkevin ja edullisin tapa noiden suuttimien kanssa että kannattaako missään nimessä näitä jossain puljussa korjauttaa versus tilata suoraan uudet? Ja jos olette käyttäneet suuttimet korjautuksessa niin mitä on tullut maksamaan ja onko niiden kanssa tullut ongelmia? Sitten jos päädyn tilaamaan uudet niin mistä kannattaa tilailla ja minkä merkkiset? Onko kenties joku merkki mitä ei ollenkaan missään nimessä kannata tilata?
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Suuttimet voi korjauttaa diesel pajoilla, yleisesti yksi teflon tiiviste aiheuttaa ohivuodon.
Jos kätevä käsistä niin hommaan löytyy ohjeet haulla. Tiivisteet maksaa muutaman kympin.
Vaihtosuuttimista löytynee haulla myös juttua mitkä puljut ollut ok.
Mitään muun merkkisiä ei kannata kuin ne boschin mitkä siellä jo on. Numero suuttimen päältä ja sillä etsii.
Jos kätevä käsistä niin hommaan löytyy ohjeet haulla. Tiivisteet maksaa muutaman kympin.
Vaihtosuuttimista löytynee haulla myös juttua mitkä puljut ollut ok.
Mitään muun merkkisiä ei kannata kuin ne boschin mitkä siellä jo on. Numero suuttimen päältä ja sillä etsii.
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Maanantaille olisi nyt aika varattu Joen Dieselille suuttimen korjaukseen. Aloittavat ensimmäisenä 2 suuttimesta, koska se on kaikista pahin. Enpä tässä itsekkään enää muuta vaihtoehtoa keksi kun nuo suuttimet ja sit viimeisimpänä korkeapainepumppu. Hinta suuttimen korjaukselle on 185€ plus mahdolliset irroitustyöt jne jne. Minäpä pistän päivitystä miten homma etenee! Käärmeöljyt ja kaikki muut konstit testailtu eivätkä auttaneet niin jospa nyt tällä kertaa tärppää. Pakkasilla toimi paremmin, mutta nyt kyllä alkanut taas olla riesaa tästä kun moottoritiellä ei pääse rekkojen ohi kun vikatilaan paukauttaaMJPfin kirjoitti: ↑To 28.04.2022 15:57 Suuttimet voi korjauttaa diesel pajoilla, yleisesti yksi teflon tiiviste aiheuttaa ohivuodon.
Jos kätevä käsistä niin hommaan löytyy ohjeet haulla. Tiivisteet maksaa muutaman kympin.
Vaihtosuuttimista löytynee haulla myös juttua mitkä puljut ollut ok.
Mitään muun merkkisiä ei kannata kuin ne boschin mitkä siellä jo on. Numero suuttimen päältä ja sillä etsii.
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Noniin keissipä onkin sitten ratkennut. Entiset suuttimet testattu penkissä ja tulos oli että ne olivat aivan kököt. Jokaisessa aivan järkyttävät ohivuodot ja pahimmillaan yli 2 kertaiset verrattuna sallittuun eikä niitä olisi kannattanut enää korjata. Nyt on uudet suuttimet ja auto toimii kuin unelma, tehot palautui ja auto toimii todella pehmeästi verrattuna aikaisempaan. Loppuanalyysi on että noh rahallisesta ketutuksesta selviää kun viikonlopun törpöttelee viinalla unohtaen mokomat suuttimet. Nooh nytpähän ollaan tietoisia mitä osia rupeaa epäilemään kyseisten oireiden perusteella. Liekkö näissä 2002 vuosimallin w211 huonommat suuttimet kun mitä uudemmissa? Tosin olivathan nuokin jo 347 tuhatta ajetut jos ovat alkuperäiset
Ja nämä uudet suuttimet myöskin valittu ammattilaisen toimesta joka on näitä hommia tehnyt ja tietää mitkä tulevat toimimaan. Olen saanut käsityksen ettei ihan mitä tahansa tarvike yms näihin kannata laittaa.
Ja nämä uudet suuttimet myöskin valittu ammattilaisen toimesta joka on näitä hommia tehnyt ja tietää mitkä tulevat toimimaan. Olen saanut käsityksen ettei ihan mitä tahansa tarvike yms näihin kannata laittaa.
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Ohhoh, halvallapa olette selvinneet? Miulla 320 cdi R:n suutinhuolto maksoi 1600e ( Suni-Joutsenon Diesel)...kmiä vaan karvan yli 700tkm. Olinko yliveloitettu?
Re: W211 E270 CDI Rail paine ongelma
Et kai, jos tuossa esimerkissäkin oli 185€/kpl.
Sen kun kertoo kuudella niin ollaan melkein 1200€+ mahdolliset irroitukset ja kiinnitykset.
Jos niihin varaa 3 tuntia ja tuntihinta on 100€/tunti,niin siitä 300€ lisää.
Yhteensä jotain 1450€.
Varmaan joku tekee halvemmallakin ja joku kalliimmalla.