W 214 1,8 CGI T 2012 M271?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DarrenBravo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 18.10.2021 09:28

W 214 1,8 CGI T 2012 M271?

Viesti Kirjoittaja DarrenBravo »

Tietäjät Hoi!

Uushankinta on pajalla, moottoriremontin (kiertokangen laakerit, kaksi kiertokankea, männänrenkaat, jakopään ketju) jälkeen ajoin 5000 km, ja kiertokangen laakeri säleinä. Taas.

Nyt ilmoitus, että kampiakseli vaihtoon....

Onko tosiaan niin, että saman moottorityypin eri kampiakselien kaulat ovat eri halkaisijoin, elikkäs tehdaskaulat olisivat eri mitoilla eri k-akseleilla vaikka moottorityyppi on sama M 271?

Minä kuvittelin, että yhden moottorityypin osat ovat aina samoilla mitoilla.

Korjaamo nimittäin ilmoitti, että kaulat on mitattava ennen laakerien tilaamista.

Hyvä puoli tässä on se, että korjaamo tekee tämän työn takuutyönä, homma vaan kestää.

Kertokaa nyt tietämättömälle
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W 214 1,8 CGI T 2012 M271?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

DarrenBravo kirjoitti: Ma 18.10.2021 09:29 Tietäjät Hoi!

Uushankinta on pajalla, moottoriremontin (kiertokangen laakerit, kaksi kiertokankea, männänrenkaat, jakopään ketju) jälkeen ajoin 5000 km, ja kiertokangen laakeri säleinä. Taas.

Nyt ilmoitus, että kampiakseli vaihtoon....

Onko tosiaan niin, että saman moottorityypin eri kampiakselien kaulat ovat eri halkaisijoin, elikkäs tehdaskaulat olisivat eri mitoilla eri k-akseleilla vaikka moottorityyppi on sama M 271?

Minä kuvittelin, että yhden moottorityypin osat ovat aina samoilla mitoilla.

Korjaamo nimittäin ilmoitti, että kaulat on mitattava ennen laakerien tilaamista.

Hyvä puoli tässä on se, että korjaamo tekee tämän työn takuutyönä, homma vaan kestää.

Kertokaa nyt tietämättömälle


Tuota, mikä on ongelma jos laakerikaulat mitataan ja sopivat laakerit tilataan? Kuvauksesta päätellen moottori on ollut aika tohjona eikä korjaustakaan tehty huolella kun hajosi uudestaan joten toivottavasti tällä kertaa sattuu osaava asentaja paikalle.

Samanlainen tapaus oli kaksi ja puoli viikkoa sitten täällä.



Jukka Koskinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 26.09.2019 12:14
Viesti: Viesti Jukka Koskinen

W 214 1,8 CGI T 2012 M271

Viesti Kirjoittaja Jukka Koskinen » Pe 01.10.2021 18:37
Tietäjät Hoi!

Uushankinta on pajalla, moottoriremontin (kiertokangen laakerit, kaksi kiertokankea, männänrenkaat, jakopään ketju) jälkeen ajoin 5000 km, ja kiertokangen laakeri säleinä. Taas.

Nyt ilmoitus, että kampiakseli vaihtoon....

Onko tosiaan niin, että saman moottorityypin eri kampiakselien kaulat ovat eri halkaisijoin, elikkäs tehdaskaulat olisivat eri mitoilla eri k-akseleilla vaikka moottorityyppi on sama M 271?

Minä kuvittelin, että yhden moottorityypin osat ovat aina samoilla mitoilla.

Korjaamo nimittäin ilmoitti, että kaulat on mitattava ennen laakerien tilaamista.

Hyvä puoli tässä on se, että korjaamo tekee tämän työn takuutyönä, homma vaan kestää.

Kertokaa nyt tietämättömälle, jooko

Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: W 214 1,8 CGI T 2012 M271?

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

On myös täysin sama kirjoitusvirhe otsikossa (W214). Kohtako tähän kopioituun viestiin kysyjä vastaa jotain ja laittaa mainoksen sekaan? Vai mikähän juttu tällä kertaa...
2007 R 320cdi
Jukka Koskinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.09.2019 12:14

Re: W 214 1,8 CGI T 2012 M271?

Viesti Kirjoittaja Jukka Koskinen »

Huttiainen kirjoitti: Ma 18.10.2021 12:06 On myös täysin sama kirjoitusvirhe otsikossa (W214). Kohtako tähän kopioituun viestiin kysyjä vastaa jotain ja laittaa mainoksen sekaan? Vai mikähän juttu tällä kertaa...
Alkuperäinen viesti kirjoitusvirheineen on minulta. Piti olla 204, ei 214.
Korjasin kyllä myöhemmin asian ketjussa.
Sain auton pajalta 15.10 ja nyt seurataan tilannetta.

Jukka Koskinen
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 424
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: W 214 1,8 CGI T 2012 M271?

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Tottakai laakeri kaulat mitataan ja niiden mukaan määritetään laskerit, useessa moottorissa tehtaalta sovitus luokka niin kaulassa kuin kiertokangessa joidenka mukaan valitaan laakerit. Laakereissa std koossakin useaa "hieno" sovitus luokkaa
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Vastaa Viestiin