C209 takapää narisee vasemmalta puolelta
C209 takapää narisee vasemmalta puolelta
Auton on notkahtanut vasemman takarenkaan kohdalta hieman alemmas oikeaan verrattuna ja takakontin kohdalta painaessa kuuluu narinaa juurikin tuon vasemman takarenkaan kohdalta. Onkohan syynä kulunut jousi, iskunvaimennin vai jokin muu osa?
Re: C209 takapää narisee vasemmalta puolelta
Kurkkaa auton alle ja totea. Tai vie korjaamolle.
Täytyy sanoo et pikkusen on vaikea arvata oikein!
Täytyy sanoo et pikkusen on vaikea arvata oikein!
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: C209 takapää narisee vasemmalta puolelta
Niin, on se tosiaan kovin hankala näkemättä arvata, mutta:
- Tavanomaisimmin, kun näistä kuuluu joustoliikkeessä takaa narinaa, sen aiheuttaa narinahela (oikeammin taka-alatukivarren ulompi nivel)
Mutta se ei varmastikaan muuta alustan korkeutta, vaikka kulunut onkin.
- Jousia on näistä katkennut, sen näkee katsomalla. Yleensä katkeaa alapäästänsä. Ja katkeamiskohdasta riippuen vaikuttaa enemmän tai vähemmän jousituksen korkeuteen
- On semmoistakin ollut, että apurunko on ruostunut rikki ja tukivarren kiinnityspiste on (osittain) irronnut. Silloinkin pyörä on väärässä asennossa / väärässä kohdassa.
- Hajonnut tai kulunut iskari ei muuta jousituksen korkeutta. Narinaa voi teoriassa aiheuttaa, mutta ei liene erityisen yleistä.
- Tavanomaisimmin, kun näistä kuuluu joustoliikkeessä takaa narinaa, sen aiheuttaa narinahela (oikeammin taka-alatukivarren ulompi nivel)
Mutta se ei varmastikaan muuta alustan korkeutta, vaikka kulunut onkin.
- Jousia on näistä katkennut, sen näkee katsomalla. Yleensä katkeaa alapäästänsä. Ja katkeamiskohdasta riippuen vaikuttaa enemmän tai vähemmän jousituksen korkeuteen
- On semmoistakin ollut, että apurunko on ruostunut rikki ja tukivarren kiinnityspiste on (osittain) irronnut. Silloinkin pyörä on väärässä asennossa / väärässä kohdassa.
- Hajonnut tai kulunut iskari ei muuta jousituksen korkeutta. Narinaa voi teoriassa aiheuttaa, mutta ei liene erityisen yleistä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09