Sprinter 319 käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
C250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 11.11.2007 01:30

Sprinter 319 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja C250 »

Terve, kirjoittelen nyt tänne jos jotakin apuja löytyis tätä kautta.
Ongelma on vm.2017 319 sprinter.

Auto on tehoton ja polton aikana kiihdyttäessä nykii/täristää/ei vedä ollenkaan, tasa kaasulla ok. Kulutus 2-3litraa enemmän kuin pitäisi olla. (Mulla kun on noita kaksi nii eron huomaa selvästi.)Useamman kerran kun koittaa kiihdyttää menee jonkinlaiseen vikatilaan -> tiputtaa tehoa edelleen lisää. Vikavalo ei syty ja kierroksia ei rajoiteta. Polttojen välissä auto tavallaan toimii normaalisti mut veto on aina hukassa ja kulutus korkea.
Autolla oli ajettu 63tkm kun vika ekan kerran ilmeni, nyt 115tmk vika pysynyt samana, siitä onko veto huonontunut en osaa sanoa koska ostaessa auto ajettiin suoraan ohjelmoitiin ja nyt viimisenä keinona ladattiin vakio ohjelma takaisin , ei vaikuttanut vikaan mitenkään.
Tässä ajan kuluessa vaihdettu map anturi, hiukkasloukun paineeroanturi, ahtimen säätöservo, +toki normi huollot ilmasuod, öljyt, pa suod 15tkm välein.
Ahtopainevuodot tarkastettu.
Tehotuonti tarkastanut vikadoodit useempaan otteeseen, ei ole.
Mb cars antti, ajeli autolla ja sai vian ilmenemään, ahtopaine tippui vian tullessa -> servo vaihdettiin, mutta ei vaikutusta.
Rss auto ajeli staarin kanssa autolla 400km ei vikaa, ei vikakoodeja, hiukkasloukku liian puhdas ei pysty pakkopolttaan.
Rauman autopalin tutki auton ja ajeli sillä, ei löytänyt mitään, heidän mielestään auto vetää niinkuin pitääkin. (Mutta kun ei vedä.) Yrittivät ladata uusinta ohjelmistoa mut autossa on uusin jo, joten ei antanut ladata. Tämän jälkeen auto tehotuontiin ja alkuperäinen ohjelma takaisin, teho pikkasen laski, ei suurta,eroa. Tämän jälkeen ajoin n.200km ja nykii ja rykii taas polton aikana. Eli vika edelleen samana. Vakio ohjelmalla ajettu n. 2tkm ja rss autoon staarin perään, ei vika koodeja. Ajolenkki staarin kanssa kaikki arvot ok.

Hiukkas loukun etu päätyyn porasin joskus reijän, kaasu pohjassa 0.45bar näytti.. siinä silloin ne pöntön molemmat kennot ja ad blue katin vastus mukana.
Ahtopaine mittarilla mitattuna 1,7-1.5bar kaasu pohjassa.
Tasakaasulla tasamaalla100km/h 1.1bar (aika korkea?)
Mekaaninen vika jos ois olis luullut muuttuvan noilla kilometreillä tai hajoavan. Samaten jos ois johtosarjavika..
Nokkien ajoitukset tehtaalta lähtien väärin..kaukaa haettua ehkä..

Jos on heittää jotakin apuja niin kiitos!
Auto joutaa tällä hetkellä jopa pysäämään niin korjauskin huomattavasti normi tilannetta helpompi.
Nykyiset *
W906 319cdi -17
W906 319cdi -17
W164 320cdi -06
W906 319cdi -14
Entiset *
W906 215cdi -08
W939 116cdi -13
W204 200cdi -11
W203 200cdi -03
W202 250td -97
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: Sprinter 319 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

Vois liittyä polttoaineen saantiin itellä kun suuttimen paluuputki vuosi niin alkoi kova nykiminen eikä vikakoodia tullut.... ja vakio on
C250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 11.11.2007 01:30

Re: Sprinter 319 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja C250 »

Ulkoisesti ei vuotoja, eikä muutakaan silmin havaittavaa. Rail paine ok myös. Pakoputki aivan kirkas.
Tosiaan kun ei polta niin käy normaalisti mutta tehoa hukassa.
Pönttöjen 0.45bar vastapaine mitattu ajossa kaasu pohjassa n.3800kg massalla.
Autolla ajetaan viikossa 2kpl 200-500km matkoja pysähtymättä ja muuten päivittäin 10-50km matkoja. Käytön puolesta en usko että saastelaitteet kiusais..
Egr testi ok, ei avattu, voiko tehdä kiusaa?
Nykyiset *
W906 319cdi -17
W906 319cdi -17
W164 320cdi -06
W906 319cdi -14
Entiset *
W906 215cdi -08
W939 116cdi -13
W204 200cdi -11
W203 200cdi -03
W202 250td -97
C250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 11.11.2007 01:30

Re: Sprinter 319 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja C250 »

Autoon vaihdettu suuttimien paluu linjat, koeajolla pakkopoltto päällä vikoja ei linjojen vaihdon jälkeen enää tullut.
Hyvä vinkki tuo paluulinjat vaikka tässä tapauksessa vuotoja ei ollut. Ilmeisen tarkka tuo paluu ettei ahista..
Nykyiset *
W906 319cdi -17
W906 319cdi -17
W164 320cdi -06
W906 319cdi -14
Entiset *
W906 215cdi -08
W939 116cdi -13
W204 200cdi -11
W203 200cdi -03
W202 250td -97
Vastaa Viestiin