OM642, koodi P13AF
OM642, koodi P13AF
onko star-koodi tuttu, mitä kertoo ja mikä mahdollisesti aiheuttaa?
Re: OM642, koodi P13AF
Starilla testaavat eivät kiinnitä mitään huomiota koodien numerointiin, koska testeri kertoo olennaiset asiat vikakoodista.
Minullekaan tuo ei kerro mitään, vaikka työkseni ole staria naputellut aika paljon.
Onko koodi tosiaan starilla luettu ? Hyvin vähällä vaivalla olisi voitu samalla tutkia asiaa tarkemmin, miksikähän niin ei ole tehty.
Mutta, toivotaan että joku tietää !
Minullekaan tuo ei kerro mitään, vaikka työkseni ole staria naputellut aika paljon.
Onko koodi tosiaan starilla luettu ? Hyvin vähällä vaivalla olisi voitu samalla tutkia asiaa tarkemmin, miksikähän niin ei ole tehty.
Mutta, toivotaan että joku tietää !
oulaistenliikenne.fi
Re: OM642, koodi P13AF
Ja aina kannattaa kertoa mitä oireita asiaan liittyy, sekä historiaa miten vika ilmeni ja mitä on tehty ennen/jälkeen. En minäkään jaksa tuota googlettaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642, koodi P13AF
Nyt tyätyy sanoa että oletin et se on Starin dataa? Tosin verstaan varsinainen star-työkone, jolla tsekki piti tehdä, kaatui heti buuttiin. Kone palautui lainasta ja jotain siellä lainassa oli tapahtunut... Plan B,varalaite, tabletti versio. Oletin et Star tässäkin? Kyllä siellä selitteet toki oli, en itse niihin ole paneutunut lainkaan. Ensisijaisesti DPF:n tukkoisuutta tutkittiin, painearvot kyllä kertoi että tukevasti on juntturassa.. toinen oli kiinnostuksen kohde oli ne imusarjan läpät/käyttölaite. Tableltista ei saanut ammutta rapsaa säpoon joten sitä ei ole nyt. Lupasi palata tohon koodiin mutta 'oikosulkuahan' viesti indikoi, lontooksi oli muotoa muistinvaraisesti "ohjainlaitteelle tuleva viesti x positiivisesti maissa".... ts voisko liittyä imuläppien käyttölaitteen mahdolliseen oikosulkuun... katti ja DPF menossa pesuun joka tapauksessa..
kun en alaan ole perehtynyt, onko nuon koodit vakioitu? sama koodi eri valmistajilla tarkoittaa samaa asiaa?
Jos, niin KVG: P13AF Code - Knock Sensor Electrical Signal Input A Short Circuit To Positive
- Faulty Knock Sensor
- Knock Sensor harness is open or shorted
- Knock Sensor circuit poor electrical connection
kun en alaan ole perehtynyt, onko nuon koodit vakioitu? sama koodi eri valmistajilla tarkoittaa samaa asiaa?
Jos, niin KVG: P13AF Code - Knock Sensor Electrical Signal Input A Short Circuit To Positive
- Faulty Knock Sensor
- Knock Sensor harness is open or shorted
- Knock Sensor circuit poor electrical connection
Re: OM642, koodi P13AF
Niin, eli henkilön joka staria käytti olisi pitänyt siinä samalla selvitellä tarpeelliselta osin syyt ja seuraukset. Juuri star kertoo mistä vikakoodi voi johtua ja antaa eri vaihtoehtoja mittausten tekemiseen.
Jos star kertoi että imusarjan läppämoottori on oikosulussa, niin sitten se todennäköisesti on sitä. Tuliko vikakoodi heti uudelleen, kun teitte läppämoottorin toimintotestin starilla ? Vai onko se pysyvä ?
Testerin hyöty on hyvin pieni, jos testistä saa vain numerosarjan jolla sitten pitää yrittää selvitellä missä vika voisi olla, vielä tilanteen ollessa se ettei ole tietoa mahdollisista oireista ja ongelmista.
Jos star kertoi että imusarjan läppämoottori on oikosulussa, niin sitten se todennäköisesti on sitä. Tuliko vikakoodi heti uudelleen, kun teitte läppämoottorin toimintotestin starilla ? Vai onko se pysyvä ?
Testerin hyöty on hyvin pieni, jos testistä saa vain numerosarjan jolla sitten pitää yrittää selvitellä missä vika voisi olla, vielä tilanteen ollessa se ettei ole tietoa mahdollisista oireista ja ongelmista.
oulaistenliikenne.fi
Re: OM642, koodi P13AF
en lainkaan halunnut epäillä, enkä epäile, testerin käyttäjän kompetenssia. Hän kyllä hoitaa hommansa ja palaa.
Kodin perään kyselin lähinnä halusta tietää yleisellä onko niitä automaailmassa vakioitu 'missään' määrin? (Ymmärrän kysyessäni syvyysongelman myös; geneerinen - spesifinen)
Täällä kokemusta on koossa, arvelin että koodi voisi olla täällä tiedossa jos tyypillinen - käytetyn testerin antama selite ei lukijalle ollut suoralta kädeltä yksiselitteinen tai tyypillinen...
Kodin perään kyselin lähinnä halusta tietää yleisellä onko niitä automaailmassa vakioitu 'missään' määrin? (Ymmärrän kysyessäni syvyysongelman myös; geneerinen - spesifinen)
Täällä kokemusta on koossa, arvelin että koodi voisi olla täällä tiedossa jos tyypillinen - käytetyn testerin antama selite ei lukijalle ollut suoralta kädeltä yksiselitteinen tai tyypillinen...
Re: OM642, koodi P13AF
Paitsi että OM642:ssa ei ole nakutusanturia. Ainakaan tietääkseni.ChiquitaT kirjoitti: ↑Pe 29.10.2021 12:46 kun en alaan ole perehtynyt, onko nuon koodit vakioitu? sama koodi eri valmistajilla tarkoittaa samaa asiaa?
Jos, niin KVG: P13AF Code - Knock Sensor Electrical Signal Input A Short Circuit To Positive
- Faulty Knock Sensor
- Knock Sensor harness is open or shorted
- Knock Sensor circuit poor electrical connection
Re: OM642, koodi P13AF
niinpä itsekin kuvittelen, nakutus lienee ottomoottorin mahdollinen ongelma.TPLtre kirjoitti: ↑Pe 29.10.2021 20:48Paitsi että OM642:ssa ei ole nakutusanturia. Ainakaan tietääkseni.ChiquitaT kirjoitti: ↑Pe 29.10.2021 12:46 kun en alaan ole perehtynyt, onko nuon koodit vakioitu? sama koodi eri valmistajilla tarkoittaa samaa asiaa?
Jos, niin KVG: P13AF Code - Knock Sensor Electrical Signal Input A Short Circuit To Positive
- Faulty Knock Sensor
- Knock Sensor harness is open or shorted
- Knock Sensor circuit poor electrical connection
ko. koodinpurku on tehty "KVG":llä, siis googletettu, kun siihen täällä viitattiin.
Viittauksen vuoksi kysyin myös koodien vakioinnista. Autoteollisuus on datanhallinnassaan kuitenkin aika hyvin mennyt eteenpäin suhteessa moneen muuhun teollisuudenaalaan.
Vakioituhin koodeihin ei taida täällä olla kuitenkaan näkemystä...? Tai haluta kertoa..
Re: OM642, koodi P13AF
Kyllä esim. om651:ssä on nakutusanturi, vaikka diesel onkin, lienee esiruiskutuksen säädölle.
Ei noista koodeista ja CAN-väyläparametreista muutenkaan taida olla vakioituja kuin saastepäästöjä koskevat, että saa katsurit lukea millä vaan purkilla. Loppu suurin osa sitten joko sattuu olemaan sama tai eri tarkoitus. Tuskin tuota kukaan kovin tarkkaan edes tietää. Ketä nyt kiinnostaisi selvitellä muita kuin oman merkin koodeja. Sillä kuitenkaan ei ole ainakaan mersuissa merkitystä, kun star kertoo kyllä ihan selväsanaisesti. Kuten edellä on mainittu, ei ne P-koodit ketään kiinnosta.
Ei noista koodeista ja CAN-väyläparametreista muutenkaan taida olla vakioituja kuin saastepäästöjä koskevat, että saa katsurit lukea millä vaan purkilla. Loppu suurin osa sitten joko sattuu olemaan sama tai eri tarkoitus. Tuskin tuota kukaan kovin tarkkaan edes tietää. Ketä nyt kiinnostaisi selvitellä muita kuin oman merkin koodeja. Sillä kuitenkaan ei ole ainakaan mersuissa merkitystä, kun star kertoo kyllä ihan selväsanaisesti. Kuten edellä on mainittu, ei ne P-koodit ketään kiinnosta.
Re: OM642, koodi P13AF
ok, mennäänpä näillä tiedoilla, kyllä tämä hiukan ymmärrystäni lisäsi. kiitos kommenteista.