Niskatuki jumissa ylä-asennossa.
Niskatuki jumissa ylä-asennossa.
Oisko kellään heittää jotain niksiä, millä kuskinpuolen sähkösäätöisen etuniskatuen saa tulemaan alas. Kyseessä on -06 CLK. Tällä hetkellä taitaa olla ylimmässä asennossa, eikä sitten millään liiku. Oven säätimestä ylöspäin painettaessa kuuluu ikäänkuin releen naksaus ja alaspäin painettaessa ei sitäkään. Mihkään ei kuitenkaan liiku. Ei auta liitosten ym. räpeltäminen, säätökytkimien tai penkin rumppaus eestaas, eikä mene alaspäin kohtuullisella väkivallallakaan avustamalla. Onko siinä jokin manuaalinen lukitus, jonka voi avata tms. noja sais olla mielummin ala-asennossa, eikä sitä olis tarvetta nostaa enää mihinkään.
Re: Niskatuki jumissa ylä-asennossa.
Liikkuuko kun selkänojan kaataa eteen? Eli pitäs mennä tuolloin alas ja taas nousta ylös, kun selkänojan nostaa pystyyn.
Tai pidä säätönappia yläasennossa 10sek, jos vaikka resetointi onnistuisi jos ei ja liikkuu edellä mainitulla tavalla, niin varmaan pitäs normalisoida starilla hall anturit hukkaa asentonsa.
Tai pidä säätönappia yläasennossa 10sek, jos vaikka resetointi onnistuisi jos ei ja liikkuu edellä mainitulla tavalla, niin varmaan pitäs normalisoida starilla hall anturit hukkaa asentonsa.
Re: Niskatuki jumissa ylä-asennossa.
Ei tule alas, vaikka olisi selkänoja kaadettuna eteen, eikä myöskään toimi resetointi. Täytynee käyttää jossain star-letkun perässä, jos sellaisen paikan löytää lähistöltä. Osaatteko muuten yhtään pelotella, kuinkahan kallis olisi operaatio jossain Veholla tms. Voiko star:illa ajaa niskatuen haluamaansa kohtaan ja jättää siihen, vaikka olisi hall- anturi kokonaan sökönä. En raaskis uutta anturia ostaa, koska koko niskatukiominaisuus on melkolailla turha itselleni.
Re: Niskatuki jumissa ylä-asennossa.
En usko että niskatuki liikkuu star'illa jos ei liiku millään tavalla käyttökytkimestäkään. Sitä hall-anturia normaalisti tarvitaan laskemaan penkin sijaintia (tai ikkunan sijaintia) asentomuistia varten. Pitäishän sen ikkunan/penkin/niskatuen ensin liikkua ennen kuin kalibroinnin saa tehtyä.
Eiköhän ole parasta kaivaa moottori näkyville. Ensin sähköinen tarkistus ja jos tuntuu olevan kunnossa niin sitten mekaaninen. Olisko joku matopyörä leikannut kulumisesta johtuen ääriasentoon (ei mitään omaa kokemusta noista vioista).
Eiköhän ole parasta kaivaa moottori näkyville. Ensin sähköinen tarkistus ja jos tuntuu olevan kunnossa niin sitten mekaaninen. Olisko joku matopyörä leikannut kulumisesta johtuen ääriasentoon (ei mitään omaa kokemusta noista vioista).
Re: Niskatuki jumissa ylä-asennossa.
Takalevy penkistä pois, niin tavara on käsillä. Katselee vaikka tuubista ohjeita tai kuukkelista. Jos ei se liiku kaatamalla, niin vika löytyy sieltä sisältä
Re: Niskatuki jumissa ylä-asennossa.
Käytin jo takalevyn pois ( siinä on muuten vielä jokin tunnistin joka herjaa jos se se ole paikallaan) ja katselin vähän sisustaa. Siellähän ei ollu näkyvissä juuri muuta kun se valkea muovihärdelli, joka ei purkaudu/lähde irti. Mutta kiitoksia kuitenkin, yritän löytää tuubista vähän kuvaa sen mekanismin sielunelämästä, niin kyllä se siitä laskeutuu. Väkivältahan on aina ratkaisu tiedon puutteeseen