Ajoin eilen mersulla ja laitoin sen 1,5 tunniksi parkkiin. Autolle tultaessa lähtö ei ollutkaan nii sujuva kuin yleensä. Kauko-ohjain ei toiminut ja autoon oli mentävä avaimen kanssa. Avain virtalukkoon ja heti huomasi, että nyt on sähköt sekasin. Alkoi valodisko ja vikavalohumppa. Vilkut ei toimineet. Sisätilan puhallin ja radio toimi oman halunsa mukaan ja ajovalojen kanssa sai hiukan säätää, että sai ne palamaan. Ulko-oven maavalo paloi omalla rytmillään. Mittaristossa ulkolämpötila oli 85 astetta ja käytettävää vaihdetta, ajettuja kilometrejä tai vaihteiston valittua ajo-ohjelmaa (S/C) ei kojetaulussa näkynyt. Tilalla vain viivat. Käkkärin valo paloi, vaikka käkkäri oli pois päältä. Pihassa mersu tööttäsikin kerran, vaikka itse en osallistunut moiseen toimenpiteeseen. Mittasin ison akun; 12,3 V ja ladatessa 13,7 V. Jätin auton pihaan. Irrotin akun, kun oikea puolen ajovalot jäi palamaan ilman ”käskyä”.
Tänään tarkistin pikkuakun ja +napa oli kovin hapettunut. Pikkuakussa jännite 12,5 V. Putsasin molemmat navat ja laitoin akun takaisin paikoilleen. Isoon akkuun kaapeli kiinni ja auto hyrskyttämään. Kävi pihassa kuin ei mitään onkkelmaa olisi ollutkaan. Läksin voiton riemussani ajolenkille ja siinähän se valodisko alkoi uudelleen. Ei täysin samoilla mausteilla kuin eilen, mutta melkein. Kotipihaan saavuttuani moottoritilan puhallin huuti kuin lentokentällä lähtöä virittelevä potkurikone. Irrotin puhaltimen pistokkeen ja pauhu lakkasi, mutta muutoin ei tapahtunut vikasekoiluun muutoksia. Laitoin puhaltimen pistokkeen takaisin paikoilleen ja nousukiito alkoi uudelleen. Auto sammuksiin.
Tällaisia ”vikoja” mm. lävähteli tauluun:
- SOS Emergency alarm triggered
- Punanen akun kuva, Visit workshop
- SRS Restraint system defective, Drive to workshop
- Display faulty, Visit workshop
Olisiko kenelläkään ollut valistunutta arvausta, mikä das autoa jurppii? Starille koetataan tottakai, mutta onhan se aina hauska spekuloida.
W211 220CDI farkku -05 ja VIKAVALOHUMPPA
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su 08.05.2016 21:49
Re: W211 220CDI farkku -05 ja VIKAVALOHUMPPA
Veikataan etusamia
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su 08.05.2016 21:49
Re: W211 220CDI farkku -05 ja VIKAVALOHUMPPA
Tein illalla semmosen tempun, että laitoin yöksi laturin kiinni konehuoneen kautta. Annoin olla yön ja aamulla auto käyntiin. Enää SRS vika paloi taulussa ja sekin sammui hetken päästä. Ajelin autolla töihin kuin mitään ei olisi kuunaan ollutkaan... Jotenkin vaan alkaa itellä tuntua, että oisko kuitenkin akuissa se ongelma. Iso akku on 2 vuotta vanha, mutta pikkuakusta ei ole tietoa.
Re: W211 220CDI farkku -05 ja VIKAVALOHUMPPA
On se tullu nähtyä että akun jännitteiden laskettua on ihan pitäny nollata SRS -boksin vikakoodeja. Menee auto melkosen sekasin siitä.
Sitä akun varaustasoa ja kuntoa kantsii tosissaan seurata, säästyy hitolliselta määrältä eri ongelmia. Lyhyessä nurkka-ajossa akku ei ehdi latautua vaan sitä pitää välillä ylläpitolatailla. Mersut vaatii hyvän akun.
Sitä akun varaustasoa ja kuntoa kantsii tosissaan seurata, säästyy hitolliselta määrältä eri ongelmia. Lyhyessä nurkka-ajossa akku ei ehdi latautua vaan sitä pitää välillä ylläpitolatailla. Mersut vaatii hyvän akun.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W211 220CDI farkku -05 ja VIKAVALOHUMPPA
Omaa -04 211 farkkua käynnistelin kesällä aivantyhjällä, puolityhjällä, 1/4 tyhjällä ja 3/4 tyhjällä akulla, laturissa olevalla ja ladatulla akulla jne...kun comand ja lisälämmitin purkivat akkua eikä missään vaiheessa yksikään vikavalo palanut tai jäänyt palamaan.
Monta kertaa on startattu jotain mersua kunnes kohta tajuttu että ei pahus riitä akussa virta, haettu lisävirtaa ja käynnistetty sen avulla.
Viimeksi itse viikonloppuna, pihassa seissyttä 202:a joka ei juuri ja juuri jaksanut käynnistyä ennen *naks*naks*naks tilannetta ja ei jäänyt vikavaloja palamaan (mm. SRS ESP ABS BAS kuitenkin tuossakin olemassa)
On se kyllä NIIN harvoin omien kokemusteni mukaan kun huono akku vikavaloja sytyttää tuohon malliin, että todella harvoin. En siis kiistä etteikö olisi mahdollista, mutta ei se yleistä ole millään lailla.
Monta kertaa on startattu jotain mersua kunnes kohta tajuttu että ei pahus riitä akussa virta, haettu lisävirtaa ja käynnistetty sen avulla.
Viimeksi itse viikonloppuna, pihassa seissyttä 202:a joka ei juuri ja juuri jaksanut käynnistyä ennen *naks*naks*naks tilannetta ja ei jäänyt vikavaloja palamaan (mm. SRS ESP ABS BAS kuitenkin tuossakin olemassa)
On se kyllä NIIN harvoin omien kokemusteni mukaan kun huono akku vikavaloja sytyttää tuohon malliin, että todella harvoin. En siis kiistä etteikö olisi mahdollista, mutta ei se yleistä ole millään lailla.
Tämä ei juuri muualta voi johtua kuin etusamista. Edellä multiviri jo sitä veikkailikin, minulta toinen ääni.oikea puolen ajovalot jäi palamaan ilman ”käskyä”
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 220CDI farkku -05 ja VIKAVALOHUMPPA
Vettä päässyt sähköihin, siltä tuo eniten vaikuttaa kun ihme toimii ei toimi vikoja.
Re: W211 220CDI farkku -05 ja VIKAVALOHUMPPA
Sähköt saaneet vettä. Eli iskaritornien takana jommalla kummalla puolen varmaan aikamoinen tulva.
Vedenpoistojen putsaaminen/avaaminen!
Vedenpoistojen putsaaminen/avaaminen!
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93