Terve. Minulla on sellainen ongelma, että W220 mersuni puhaltelee ilmaa turbolta tulevan ahtoputken päästä ennen välijäähyä. (Ilmeisesti) tämän takia myös työntää reippaasti mustaa täyskaasulla ja polttoainetta kuluu. Vuotaa siis siinä määrin, että tyhjäkäynnilläkin tuntee ilmavirran ja ahdoilla suhisee. Koneena tosiaan 320cdi suora 6, kuten otsikosta tulee ilmi.
Sen "orkkis" ahtoputken ja välijäähyn välissä on joku kurja n. 10cm kumiputki klemmareilla kiinni, eli ilmeisesti välijäähdytin on joskus vaihdettu.
En ainakaan KL varaosilta löytänyt rekkarilla korvaavaa ahtoputkea, mistä löytäisi? Vai oisko jollakin taikurilla joku hieno vinkki tuon tukkimiseksi?
S320CDI ahtovuoto, apuja kaivataan
Re: S320CDI ahtovuoto, apuja kaivataan
No ei kai tämä nyt liian haastava ole? Mätänetin hyllyä tonkimaan ja valitsemaan sopivan kokoista ahtoletkua ja klemmareita ja korvaat sen orkkisosan ihan omin käsin. Löytyy suoraa ja käyrää. Maalaa siihen kylkeen kolmisakarainen tähti oman maun mukaisesti.
Re: S320CDI ahtovuoto, apuja kaivataan
Otsikon perusteella voisi olla myös 320cdi V6
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: S320CDI ahtovuoto, apuja kaivataan
Puolustetaan vähän uutta kirjoittelijaa (näytti olevan pari viestiä tähän mennessä) ettei kokonaan pelästy meitä vanhoja öykkäreitä. Pelkän otsikon perusteella voisi olla I6 tai V6 mutta tällä kertaa itse viestiin oli sijoitettu sen verran lisätietoa että siihen yhdistettynä selviää se I6 ja tätä kirjoittaja varmaan tarkoittikin.
Se riittävä taustatietohan kysymyksissä on yleensä ongelma. Sillä ei niin väliä ole löytyykö otsikosta tai viestistä (allekirjoitus ei ole hyvä paikka ellei erikseen mainita että allekirjoituksen autosta on kyse). Tässä hiljattainkin kysyttiin onko airmatic vai ei ja vastaus toistamiseen tietoa peräämällä jotakin "farkku" mikä ei tietenkään kerro onko airmatic vai ei. Tässä threadissä ei samanlaista tiedon puutetta ollut.
Re: S320CDI ahtovuoto, apuja kaivataan
Ymppää kuva siitä putkesta mitä sinne on laitettu. Helpompi antaa vinkkejä mistä lähteä putkea hakemaan.
Aika moni laittaa bilteman coolerin ja orkkis letkujen päälle isommat joita sitten välillä joutuu mittojen kanssa metsästämään.
Aika moni laittaa bilteman coolerin ja orkkis letkujen päälle isommat joita sitten välillä joutuu mittojen kanssa metsästämään.
Re: S320CDI ahtovuoto, apuja kaivataan
Mulla CDI ässästä (W220) rupesi se ahtoputki irtoilemaan coolerista ilmeisesti vanhuuttaan. Ihan se originaali siis. Muutamaa patenttia siihen kokeilin, mutta ei ne pitänyt luotettavasti ja jokatilanteessa. Putki piti vaihtaa, niin rupesi taas toimimaan.
Jos sielläkin on joku laitellut lisäliitoksia, niin voisi selvitä uudella putkella, mutta jos se cooleri on tosiaan vaihdettu, niin sitten ei auta kun kokeilla sopivia välikappaleita, jos vaikka toimisi joku.
Jos sielläkin on joku laitellut lisäliitoksia, niin voisi selvitä uudella putkella, mutta jos se cooleri on tosiaan vaihdettu, niin sitten ei auta kun kokeilla sopivia välikappaleita, jos vaikka toimisi joku.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti