W220 tietoa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
savinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 19.11.2011 10:28

W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja savinen »

Tervehdys taas kaikille Mersedes tietäjille! Eli nyt sitten on tuo romutus ikäinen ässäläinen tullut hommattua. Auto on hieno, ja kulkee komeasti. Muutama juttu vaan mietityttää kun ei oikein oikein ole kokemuksia kun saman ikäisistä autoista jotka ovat lähinnä peltoautoja jopa Suomessa. Eli kuuluuko sen sähköisen tuulettimen alkaa jo pyöriä jossain kun koneen lämpö nousee alle 40 astetta? Talvi pyörät kun vaihdoin , huomasin että joka iskarin niin sanotut suojakumit oli menneet rikki ja revitty loput pois. Nämä varmaan pitäisi uusia ettei Noi ilma-iskarit tuhoudu. Niitä ei oikein taida saada kun tähtiliikkeen marmorilta? Jos nyt joku vaivautuu näitä asioita kertomaan olisin hyvin kiitollinen…
savinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 19.11.2011 10:28

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja savinen »

Olenkohan kirjoittanut väärään otsikkoon?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eipä pitäisi olla niin väliä mille osastolle kirjoittelee. Foorumilla on paljon W220 omistajia ja tuntijoita kunhan ehtivät vastailemaan.

Eipä sen flektin noin aikaisin kuuluisi käynnistytä. Viasta johtuen kai yleensä lähtee heti käyntiin. Ne ilmatolppien suojakumit kyllä pitäisi laittaa kuntoon. Eiköhän siinä työ ole isompi juttu kuin hinta. Tietenkin jos tolpat ehtoopuolella niin saattaa mennä hukkaan suojakumien asentaminen.
savinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 19.11.2011 10:28

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja savinen »

Kyllä ainakin omasta mielestä nuo tolpat tuntuu toimivan. Tai ainakin Mese antaa hyvät ja pehmeät kyydit. Mikä mahtais olla vika Että,toi pirun propelli pyörii jo noin pienillä lämpötiloilla? Nyt vielä kone lämpeää suht nopeasti sille 40 asteeseen. Mutta jos pakkasta on joku parikymmentä voi olla aika kurjaa jos se ropelli pyörii siellä jatkuvasti.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6270
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tolppien kunnon saat selville ensimmäisen kunnon pakkasyön jälkeen...
Saattaa olla hankalaa löytää 'varaosia' noihin, yleensä kun se myydään ja vaihdetaan kokonaisena tai ainakin iskari/ilmapalje jakona. Toki ebay on ihmeellinen paikka. Ja niinkuin DBFI edellä sanoi, on aika kova homma tehdä kahteen kertaan, ensin hyvässä tarkoituksessa ja sitten hyvin.

Ja peesaan myös foorumikollegaa flektin toiminnassa, joku (virhellinen?) anturitieto siellä nyt varmaan pyytää käynnistymään, kylmästöinnistä tai moottorin lämmöistä. Lämmöt nousee kuitenkin ok yli 80?

Missäs auto sijaitsee, joku foorumilainen starin omistaja sitä vois vilkaista.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja harriba »

Jos ilmastointi on päällä niin flekti on enemmän päällä. Tosin jos se huutaa aina hoosiannaa niin siitä on todnäk flektin moottorin säädin rikki. Jos se pitää kovaa ääntä pienilläkin kierroksilla niin flektin moottorista ja/tai flektistä on laakerit loppu.

Iskarin suojakumeja muistaakseni saa erillisinä. Tolppien irrotus ei ole kovin kummoinen operaatio.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1163
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja Ari »

Muistelen lukeneeni että 1999 ja 2000(?) vuosimalleissa säädin olisi erillinen osa ja täten halvempi vaihtaa,kun taas myöhemmissä vuosimalleissa täytyy koko propelli uusia.Myös automaattilaatikon öljyt saa varhaisista autoista valutettua kokonaan ulos.Joskus prefacelift vaunuissa on käyttäjälle mieluisampia juttuja kuin faceliftatuissa..
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
savinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 19.11.2011 10:28

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja savinen »

Voi saatana! nyt pakkasten jälkeen sylki tuo romu laatikko öljyt jostain pihalle tuonne alusta muovien päälle. Ollut mulla tallissa kun en tohtinut suolassa ja huonossa kelissä ajella. Kohta varmaan olen valmis vaihtamaan päittäin vanhaan diesel mikraan. Ei taida rahat riittää tuommoisen ylläpitoon. Onko kaikilla muillakin noin kurjaa noiden vanhojen äässien kanssa? Alkaa nyt jo hiukan maku mennä. Vois sitä kohta jo taksilakiin ajella.. nyt olisin kiitollinen jos jollain on se laite jolla näkee miten helvetisti tuossa on vikoja, valmis maksamaan tuosta palvelusta kyllä olen. Turku Pori väli sopii hyvin. Jos nyt,Tuolla enää ajamaan pystyy kun loota öljyä pihalle vuoti.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ei kannata ajaa, pääsee laatikkoremppaa tekemään. Kyllä vanhan ässän kanssa valitettavasti pitää olla aina toimintatonni takataskussa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja epk »

jos on ostanut muutamalla tonnilla vanhan ässän, ei se toiminta tonni mihinkään kyllä riitä. Jos pitää muualla huollattaa niin 3-4k kun pitää varuilla huoltoihin niin alkaa pärjäämään, ellei hyvää yksilöä ole ostanut.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tarkoitinkin tonni/päivä :lol:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No ilmeisesti ostin sitten joskus hyvän yksilön. Ei minulla W220 kanssa ollut kovin suuria vaikeuksia, sellaiset 220tkm oli ajettu ja hain itse Saksasta. Olihan siinä remppaa, ilmajouset juu ja lopulta jäähdyttimien kennot alkoi vuotaa, mikä tässäkin nyt ilmeisesti sylkee öljyt pihalle. Pellit alkoivat ruostua ja mitä nyt vanhaan autoon tulee. Mutta en sanoisi, että olisi ollut huono ostos, sellainen lähemmäs 300tkm tuli sillä ajettua.

Sähköissä oli remppaa, ilmastoinnissa ja ilmajousissa. Lopulta pelleissäkin ja jäähdyttimien kennoissa. Mutta sanotaan tonni-pari/vuosi, ei sentään /päivä.

Tietääkseni edelleen ajossa.

Eihän nyt missään tapauksessa kannata vanhaan ässään ostaa mitään marmoritiskiltä, eikä teettää siellä mitään. Kaikkea on kyllä saatavissa kunhan vaan hakee.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1163
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kyllä tämä laadukkaasti rakennettu auto on.Kun hankkii asialliseti pidetyn,ei pety.Itse jouduin aluksi joitain pikkuvikoja korjaamaan(niinkuin näemmä aina,kun autoa vaihtaa) ja vaihdoin uuden kompuran sekä Airmatic venttiiliyksikön,yht.500e.Pariin,kolmeen vuoteen ei ole korjattavaa ollut..paitsi vuotavan A/C lauhduttimen vaihdattaminen.Minkäänlaisia sähkövikojakaan ei ole esiintynyt.

Osat ei ole kalliita ja tämä on täysin itse korjattavissa,onnistuu kaltaiseltani harrastelijaltakin.Staria ei ole tarvittu 4,5 vuoden aikana,iCarsoftilla löytynyt viallinen absjohto ja pari parkkianturia.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja epk »

juu en sitä kiellä etteikö hyviä ja luotettavia autoja, varsinkin faceliftit 648/113 koneilla kaikinpuolin hyviä pirssejä. Suurin osa näistä nykyään vaan tahtoo olla niitä muutaman tonnin prefassuja (jotka olleet jo vuosia bensalenkkareilla ajossa, kaikki rempallaan) joissa menee teeseitse miehelläkin pari tonnia että heilahtaa.

Mm. ostat alkuun iskarit joka nurkkaan, kompuran siihen päälle. Laitat öljyt jokapaikkaan, uusit muutamat alipaine osat, vaihdat lämmityksen osia jne...
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja maukku »

500:n bensa facelift itsellä, kohta puoli miljoonaa mittarissa.
EIpä ole juuri sen kummempia teknisiä vikoja vikoja ollut. Huollettu suht säntillisesti aikoinaan. Ruostetta jouduin hitsaamaan, kun auton ostin.
Ja tosiaan, itse on tehtävä huollot ja mahdolliset osat ostettava käytettynä. Muuten saa rahaa palamaan, kuten missä tahansa merkissä.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1163
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kuinka "maukku"arvioit W220:ä verrattuna jumaloituun W140:iin?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja maukku »

Hienoja autoja molemmat, ja varsin erilaisia ajo-ominaisuuksiltaan. Johtuu varmaan osaltaan W140:n rautajousista, jotka ei omassa ajossani paljoa häviä Airmaticille. Jotenkin laadukkaamman oloinen on vanha "panzerwagen" ja kautta linjan näkyy, että suunnitteluun on käytetty aikaa ja rahaa -poislukien biohajoava johtosarja, joka oli Mersun pohjanoteeraus useassa mallissa 90-luvulla.
W220:ssä on noita ohjainlaitteita ja tietokoneita ja mukavuustoimintoja monen mielestä liikaakin, W140:ssä on niitäkin riittävästi jo perusmallissa ja sen ajan tekniikalla helpommin ymmärrettävissä ja korjattavissa.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
savinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 19.11.2011 10:28

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja savinen »

Tervehdys muille saman kokeneille ässän omistajille! Eli siitä lootassa tuli kovalla pakkasella öljyä pihalle vain. Naapuri kylän kaverille sitä kävin näyttämässä joulun jälkeen. Pelkästään jonkun anturin tiivisteestä oli sitä öljyä valskannut. Ihan siellä laatikon lähes alareunassa etupuolella oli tämä anturi. Hän sittten vaihtoi sen tiivisteen. Nyt on ollut melkoisen ihanaa yhteis eloa vanhan neidin kanssa. Toki vaan pyhä ajossa mulla tuo ässä. Onko jossain jotain taulukkoa minkä kokoisia vanteita ja rengas vaihtoehtoja näihin voi laittaa? Ja sopiiko taakseen leveämmät valssit? Tekis mieli hommata suvikummeiksi vaikka 19 tuumaiset vanteet.
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 02.08.2012 08:49

Re: W220 tietoa

Viesti Kirjoittaja alvar »

savinen kirjoitti: Ma 22.08.2022 19:11 Onko jossain jotain taulukkoa minkä kokoisia vanteita ja rengas vaihtoehtoja näihin voi laittaa? Ja sopiiko taakseen leveämmät valssit? Tekis mieli hommata suvikummeiksi vaikka 19 tuumaiset vanteet.
https://w220.wiki/Wheels_tyres
Vastaa Viestiin