Terveppä terve taas,
Vaihtelin tuohon w204 om642 265hv faceliftiin rutiinilla öljyjä ja huomasin että 12tkm aikana hävinnyt n. 1,5 litraa öljyä, ei muita oireita. Kurahaara tsekattu hiljattain ja sieltä se ei tule ainakaan. 2kk sitten käytin ilmamassamittarit irti kun vaihtelin pa-suodatinta ja kokeilin samalla että turbossa ei välystä eikä siellä mitenkään ihmeen paljon öljyä ollut, mitä nyt rättiin aina vähän jää..
Haulla löysin juttua huohottimen "tatista" ja sen kovettumisesta. Uusitaanko näitä huohottimia näistä 300tkm kohdilla ja marssinko vain tiskille hakemaan uutta huohotinta ja A6420100131 näköistä rinkulaa?
Ei aikaisempaa kokemusta vastaavasta ja varaosat pitäisi saada käteen ennenkun alkaa duunaamaan enkä nyt haulla löytänyt muita öljynkulutus syitä kuin väljä turbo, kurahaara ja huohotin.
Kiitoksia etukäteen kokemuksista ja vinkeistä
OM642 syö öljyä, huohotin?
Re: OM642 syö öljyä, huohotin?
Kyllä todennäikösesti on jo tuon ikäisestä ja tuon verran ajetusta huohotin venttiilin kalvo kovettunut ja rikki. Mutta ei tuo osa minkä numeron pistit vaan se musta muovinen mikä venttiilikopan päällä mistä lähtee letku y-haaraan
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Re: OM642 syö öljyä, huohotin?
Ja sitten harkintaan vaihtaako sen lohkon kylkeenkin tulevan osan, sen reunushan oli kulunut melkoisesti muutamassa kuvassa mitä foorumillakin oli
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM642 syö öljyä, huohotin?
1,5 ltr on kyllä paljon lyhyessä ajassa.
Melkeinpä vuoto jossain tai öljynlauhdutin vuotaa / turbossakin sanomista.
Jos kuitenkin haluaa Y-haaraan tulevan kalvokotelon vaihtaa niin samalla kannattaa vaihtaa se moottorin takana oleva huohottimen lähdön "bleed valve"
se alumiinikulmakappale tiivisteinen (mukana) ei ole mahdottoman hintainen. Osa " 6420100131.
Melkeinpä vuoto jossain tai öljynlauhdutin vuotaa / turbossakin sanomista.
Jos kuitenkin haluaa Y-haaraan tulevan kalvokotelon vaihtaa niin samalla kannattaa vaihtaa se moottorin takana oleva huohottimen lähdön "bleed valve"
se alumiinikulmakappale tiivisteinen (mukana) ei ole mahdottoman hintainen. Osa " 6420100131.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.