SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
Moi,
SL500 automaattilaatikko jumissa P-asennossa. Jumitti yhtenä päivänä jo aikaisemmin. Käynnistin auton uudelleen muutaman kerran ja alkoi pelittämään? Tämän jälkeen toimi moitteetta noin viikon ja nyt jumissa taas.
Olisiko hyviä neuvoja, mistä kannattaisi lähteä etsimään ja mitä voisi tehdä sekä mitkä yleisimmät syyt tuon vaihteenvalitsimen jumiutumiseen ?
SL500 automaattilaatikko jumissa P-asennossa. Jumitti yhtenä päivänä jo aikaisemmin. Käynnistin auton uudelleen muutaman kerran ja alkoi pelittämään? Tämän jälkeen toimi moitteetta noin viikon ja nyt jumissa taas.
Olisiko hyviä neuvoja, mistä kannattaisi lähteä etsimään ja mitä voisi tehdä sekä mitkä yleisimmät syyt tuon vaihteenvalitsimen jumiutumiseen ?
Re: SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
Jarruvalokatkaisia?
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
Voiko olla kun jarruvalot toimii? Huomenna saan uuden katkaisijan, sitten nähdään miten käy.
Re: SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
Tuon aikakauden Mersussa on jarruvalokytkimessa enempi "älyä" kuin perinteisissa kaksinapaisissa yksikärkisissä kytkimissä. Jarruvalot voi toimia mutta silti kytkimessä voi olla vikaa. Tämä teoria tasolla.
Itse en olisi lähtenyt tilaamaan ja vaihtamaan kytkintä ihan vain kokeellisesti. Aika monta muutaki mahdollista vikapaikkaa on lähtien vaikka keppimoduulista. Vikakoodien luku yleensä antaa oikeaa suuntaa.
Häviääkö mittaristota vaihdenumerot tai symbolit kun vika on päällä?
Itse en olisi lähtenyt tilaamaan ja vaihtamaan kytkintä ihan vain kokeellisesti. Aika monta muutaki mahdollista vikapaikkaa on lähtien vaikka keppimoduulista. Vikakoodien luku yleensä antaa oikeaa suuntaa.
Häviääkö mittaristota vaihdenumerot tai symbolit kun vika on päällä?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
Eihän tuo pelkkää teoriaa ole. Äly tosin aika yksinkertaista, kytkimessä sekä sulkeutuva että avautuva piiri. Jarruvalo voi syttyä sulkeutuvasta piiristä mutta avautuva voi olla rikki ja äly muualla autossa ei tuosta oikein tykkää.
Re: SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
Voisi olla sama kun tuossa 2003 w220 faseliftissä oli muoviosa vaihdekepissä murtunut ja kun sen ottaa pois alkaa taas pelata.SLMikko kirjoitti: ↑Ti 16.11.2021 15:47 Moi,
SL500 automaattilaatikko jumissa P-asennossa. Jumitti yhtenä päivänä jo aikaisemmin. Käynnistin auton uudelleen muutaman kerran ja alkoi pelittämään? Tämän jälkeen toimi moitteetta noin viikon ja nyt jumissa taas.
Olisiko hyviä neuvoja, mistä kannattaisi lähteä etsimään ja mitä voisi tehdä sekä mitkä yleisimmät syyt tuon vaihteenvalitsimen jumiutumiseen ?
Nuppi irti ja vasaralla iskuja teräksiseen kepin varteen alaspäin ja samalla vetää keppiä taaksepäin niin vapautuu ja voi ajella ei kannata pistää p-asentoon jos ei halua hakata taas tai purkaa vaihdepakettia.
Re: SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
Eikö sieltä löydy kuitenkin kulissin takapäästä tai alta paikka josta painamalla saa lukituksen auki?
Ainakin väykyn 5vaihteisessa on.
Ainakin väykyn 5vaihteisessa on.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
Luin näitä palstojen tämä ja USA neuvoja. Mittasin takana olevan akun jännitteeksi virrat päällä vain 11.4 V ennen käynnistystä. Annoin yhden ohjeen mukaan käydä tunnin, sammutin, avain pois virtalukosta ja uudestaan käyntiin hetken päästä. Vaihde lähti pois P-asennosta ja homma pelittää. Voiko olla niin yksinkertainen juttu, että liian alhainen jännitetaso estää sen vaihteen menemisen päälle vai mitä tuossa tapahtui ?
Re: SL500 vm 2004 vaihteenvalitsin jumissa P-asennossa
Löytyikö varsinainen vika? Jarruvalokatakaisija tuntus olevan fiksu analyysi, kun se jalka on sillä jarrulla käden vetäessä valitsinta pois P-asennosta. Itsellä esiintynyt kaksi kertaa, kun auto on seisonut ja olen sitten kuitenkin jo siirtänyt sen parkista, eli vaihteita on käytetty ja auto siis liikkunut taakse ja eteen. Kun olen jättänyt Eemelin käyntiin ja hakenut loput matkatavarat, jumi on yllättäen iskenyt, mutta lähtenyt myös pois saman tien, joten en ole varma, olenko edes käyttänyt jalkaa pois jarrulta. Jännitetaso ongelma se ei mulla ole, kun laturi syöttää 15 V.