Alkanut tuo mun Sprinter kuluttamaan hiljalleen jäähdytinnestettä jatkuvasti enemmän.
Nyt menee noin 0,5l/2kk ja missään ei näy mitään vuotojälkiä vaikka kuinka olen koittanut tihrustella.
Oliskos ideoita miten tota lähtis nyt tarkemmin tutkimaan? Onko kukaan testannut noita UV-valon kanssa katseltavia lisäaineita joita yleensä käytetään ilmastoinnissa? Kattelin että niitä olis myös jäähdytysnesteelle.
Vuoto on alkanut sen jälkeen kun asensin Binarin (uusi) polttoainelämmittimen, eli voi johtua siitäkin, ulkoisesti mitään vuotoja tosin siinäkään ei näy.
Sprinter w906 / om651 jäähdytysnesteen katoaminen
Sprinter w906 / om651 jäähdytysnesteen katoaminen
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Sprinter w906 / om651 jäähdytysnesteen katoaminen
Polttoainesuodattimen jalka on yleinen vuotopaikka ja hankala nähdä ulospäin. Kannattaa guugeloida ja yrittää tihrustaa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: Sprinter w906 / om651 jäähdytysnesteen katoaminen
Joo mä luin siitä ja koitin tihrustaa, tosi huonosti sinne näkee.. Tarvii varmaan joku endoskooppi hankkia että pääsee kattomaan.
Onko kokemusta, jääkö sinne jotain selkeää jälkeä vuodosta? Jotain hapettumaa tai vastaavaa mitä etsiä?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Sprinter w906 / om651 jäähdytysnesteen katoaminen
Nyt pääs vähän paremmin tihrustaa sitä polttoainesuodattimen jalkaa ja sehän se siellä vuotaa.
Riittääkös näissä se että vaihtaa tiivisteen (A6512031080) vai pitääkö koko jalka vaihtaa uuteen? Parts information antaa kolme eri koodia sille jalalle..
Riittääkös näissä se että vaihtaa tiivisteen (A6512031080) vai pitääkö koko jalka vaihtaa uuteen? Parts information antaa kolme eri koodia sille jalalle..
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Sprinter w906 / om651 jäähdytysnesteen katoaminen
Koko jalka pitää yleensä vaihtaa. Tiivisteen uran reuna murtuu ja tästä syystä lähtee vuotamaan. Koko jalka ei ole kuin alle kuudenkympin osa.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: Sprinter w906 / om651 jäähdytysnesteen katoaminen
Kiitos vastauksesta.
Ihmetyttää noi parts informationin antamat kolme eri koodia sille samalle osalle:
220 A6512003900 COOLANT INLET CONNECTION With holders and screws
220 A6512006000 COOLANT INLET CONNECTION With holders and screws
240 A6512003700 COOLANT OUTLET CONNECTION Without holder and screws
Kaikilla kun ettii netistä niin saa kuvat about samannäköisestä osasta..
Onkohan noissa jaloissa jotain eroja?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Sprinter w906 / om651 jäähdytysnesteen katoaminen
Siitä on joku paranneltu versio tullut. Olikohan eroroina ainakin kiinnityspulttien lukumäärä, 3 toisessa ja toisessa 2 kpl.