Käyntihäirö 2.3 Kompressor

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JOVA1982
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 08.06.2021 22:44

Käyntihäirö 2.3 Kompressor

Viesti Kirjoittaja JOVA1982 »

Elikkä potilaana on W208 jonka koneena on 2.3 Kompressor.
Tuossa kesän aikana huomasin "pienen" häirän, toisnaan kun valoissa odotti, niin kierrokset putos tonne 500rpm tuntumaan, ja kone tuntu käyvän hieman "väkisin" Tämä kuitenkin oli hyvin harvinaista, (vissiin 3 kertaa 8tkm matkalla) ja kesti tosiaan vaan ton yhen valoissa seisomisen. D vaihteella ja jarrua vasten pitäen.

Sunnuntaina kun olin liikenteessä, kun kone oli kunnolla lämmennyt, huomasin että voima rupes katoamaan, ja ihan kun yks sylinteri ois pudonnu pelistä pois kokonaan. Mitään vikavaloja ei kumminkaan syttynyt.
Pysähdyin pikatarkastusta varten, Lämmöt sillä missä pitää vedet ja öljyt omissa paikoissaan, Mutta kone käy vähän kehnosti, joten arvelin sytkäpuolta.
Ajoin tälläisenään sen viimeset 10 kilsaa kotiin, Kuulosti vähän siltä, että sytytys ois tapahtunu vasta pakosarjassa, tai sitten 1 pytty kokonaan pois pelistä.

Meinasin, että ajan vielä töihin maanantaina, Pääsee lämpimässä hallissa tutkimaan... Paitsi että auto toimi just niin kun pitikin, ja vikaa ei ilmennyt ollenkaan.

Kellään mitään ideaa, että mitä kannattais lähteä tutkimaan. Soitin kaverille jolla ois Starr, mutta meijän aikataulut on just tähän väliin niin pahasti ristissä, että ei ihan hetkeen päästä tapaamaan.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Käyntihäirö 2.3 Kompressor

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

JOVA1982 kirjoitti: Ma 29.11.2021 21:20 Elikkä potilaana on W208 jonka koneena on 2.3 Kompressor.
Tuossa kesän aikana huomasin "pienen" häirän, toisnaan kun valoissa odotti, niin kierrokset putos tonne 500rpm tuntumaan, ja kone tuntu käyvän hieman "väkisin" Tämä kuitenkin oli hyvin harvinaista, (vissiin 3 kertaa 8tkm matkalla) ja kesti tosiaan vaan ton yhen valoissa seisomisen. D vaihteella ja jarrua vasten pitäen.

Sunnuntaina kun olin liikenteessä, kun kone oli kunnolla lämmennyt, huomasin että voima rupes katoamaan, ja ihan kun yks sylinteri ois pudonnu pelistä pois kokonaan. Mitään vikavaloja ei kumminkaan syttynyt.
Pysähdyin pikatarkastusta varten, Lämmöt sillä missä pitää vedet ja öljyt omissa paikoissaan, Mutta kone käy vähän kehnosti, joten arvelin sytkäpuolta.
Ajoin tälläisenään sen viimeset 10 kilsaa kotiin, Kuulosti vähän siltä, että sytytys ois tapahtunu vasta pakosarjassa, tai sitten 1 pytty kokonaan pois pelistä.

Meinasin, että ajan vielä töihin maanantaina, Pääsee lämpimässä hallissa tutkimaan... Paitsi että auto toimi just niin kun pitikin, ja vikaa ei ilmennyt ollenkaan.

Kellään mitään ideaa, että mitä kannattais lähteä tutkimaan. Soitin kaverille jolla ois Starr, mutta meijän aikataulut on just tähän väliin niin pahasti ristissä, että ei ihan hetkeen päästä tapaamaan.
Ihan pelkkä arvaus on sytytyspuola muttei kannata ostaa mitään ennen tarkempaa testausta. Plus tietenkin sytytystulpat.
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: Käyntihäirö 2.3 Kompressor

Viesti Kirjoittaja moska »

Mulla meni kerran toinen puola ja yksi pytty pimeänä. Rikkoontumishetkellä meni myös mittarin lcd näyttö sekaisin.
Ei näkyviä vikavaloja silloinkaan
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Vastaa Viestiin