W202 alipainevuoto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jusubbi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 06.05.2021 15:17

W202 alipainevuoto?

Viesti Kirjoittaja jusubbi »

1995 C180 M11.920 bensa kyseessä ja tyhjäkäynti "humppaa". Mittailin MAP:in jännitettä ja se ei mennyt alle volttiin ryntäyttäessä, joten ajattelin tutkia mahdollista alipainevuotoa. Tein sitten savukoneen ja sillä pienen testin:

https://youtu.be/sYPqOVpxdm4

Näyttäisi, että venttiilikopasta tulee savua ulos, eli olisikohan sitten PVC venttiili sökönä? Itse venttiili on todella hankalassa paikassa imusarjan alapuolella, joten ihan heti ei sitä tekisi mieli alkaa vaihtamaan. Yritin seurailla venttiililtä letkua, mutta se menee jonnekkin lohkoon, mutta en sitten tiedä mistä se jatkuu. Löytyisiköhän tuohon jotain hyvää kuvaa, miten nuo letkut on kytketty? En ole vielä löytänyt. Moottori siis M111.920.
Viimeksi muokannut jusubbi, La 04.12.2021 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W202 C180 vm. 1995 ajettu 141tkm
Avatar
mihail
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 26.08.2010 21:08
Paikkakunta: Kajaani

Re: W202 alipainevuoto?

Viesti Kirjoittaja mihail »

Korjaa linkki

edit: ps. videosta :thumbup: , itse aiheeseen ei valitettavasti apuja
jusubbi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 06.05.2021 15:17

Re: W202 alipainevuoto?

Viesti Kirjoittaja jusubbi »

mihail kirjoitti: Pe 03.12.2021 21:28 Korjaa linkki

edit: ps. videosta :thumbup: , itse aiheeseen ei valitettavasti apuja
Korjattu :thumbup:

Tässä kuvassa näkyy tuo PVC venttiili, joka on siis tuo letkujen y-haara. Kiinnostaisi tietää mistä tuo musta letku mikä menee alas lohkoon jatkuu, vai loppuuko se tuohon lohkoon?

Kuva

Vastaan nyt itse tähän:

Eli siis tässä moottorissa huohotin toimii niin, että tuo venttiilikannessa oleva paksu letku menee ilmanpuhdistimen letkuun ennen kaasuläppää ja sitten tuolta alhaalta se jatkuu imusarjan alle, jossa on PVC venttiili joka haaroittaa sen kahdeksi letkuksi, jotka menee imusarjaan. Ilmeisesti tuo venttiili on nyt juuttunut auki, koska savua tulee tuosta ylemmästä paksusta letkusta. Ajattelin kokeilla suihkuttaa bräkleeniä tuonne paksuun letkuun alas ja sitten puhaltaa sitä paineilmalla imusarjaan, jolloin se menee tuon venttiilin läpi, jos vaikka putsaisi sitä. Toinen keino, mitä ajattelin kokeilla olisi imeä tyhjiötä tuohon alempaan letkuun, jos venttiili sitten menisi kiinni. Jos mikään ei auta, niin voisikohan tuohon alempaan paksumpaan letkuun laittaa jonkun vaikka jarrutehostimelle tarkoitetun venttiilin, jolloin ei haittaisi, vaikka tuo itse PVC olisi juuttunut auki?

Putsailin venttiilin, mutta edelleen MAP:n jännite mielestäni liian korkea. En löydä mistään speksejä mitä sen pitäisi M111.920 moottorilla olla.

https://youtu.be/Q8cIhFAJlns
W202 C180 vm. 1995 ajettu 141tkm
jusubbi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 06.05.2021 15:17

Re: W202 alipainevuoto?

Viesti Kirjoittaja jusubbi »

Tyhjäkäynnin "humppaus" johtui siitä, että ECU ei tiennyt, että oli tyhjäkäynnillä. Jos jollain samaa vikaa, niin kannattaa tarkistaa tyhjäkäynnin mikrokytkin kaasuläpästä.

Ostin hfmscanin kokoversion ja pääsin sieltä katsomaan MAP:n lukemia. pyörii 200-900mBar eli taitaa olla ok?
W202 C180 vm. 1995 ajettu 141tkm
Vastaa Viestiin