W211 Parktoronic sensorit
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
W211 Parktoronic sensorit
W211 E280CDI mallivuodelta 2006 (2005 rekisteröity, ei facelift).
Pysäköintitutka ei toimi vaan palaa 4 punaista lediä edessä ja myös takana jos pakki päällä. Ilmeisesti mennyt joku anturi rikki, selviää viikon päästä korjaamolla kun lukijaan pääsee. Lukija tosin luottokorjaamon Boschin malli joten toivottavasti sillä selviää vika.
Itse kysymys koskee uusia antureita. Onko takana ja edessä erilainen anturi vai käykö sama molempiin?
Minkä merkkinen anturi sinne kannattaa laittaa? Alkuperäinen on kallis ja tarvikkeet halpoja mutta onko samalla huonoja. Maalaus onnistunee "kynsilakkapullolla"?
Pysäköintitutka ei toimi vaan palaa 4 punaista lediä edessä ja myös takana jos pakki päällä. Ilmeisesti mennyt joku anturi rikki, selviää viikon päästä korjaamolla kun lukijaan pääsee. Lukija tosin luottokorjaamon Boschin malli joten toivottavasti sillä selviää vika.
Itse kysymys koskee uusia antureita. Onko takana ja edessä erilainen anturi vai käykö sama molempiin?
Minkä merkkinen anturi sinne kannattaa laittaa? Alkuperäinen on kallis ja tarvikkeet halpoja mutta onko samalla huonoja. Maalaus onnistunee "kynsilakkapullolla"?
Re: W211 Parktoronic sensorit
Tietysti koodit kannattaa lukea. Mulla ärrässä teki just niinku sulla. Vikakoodit antoi melkein joka anturille. En alkanut arpomaan vaan tilasin muistaakseni autodocista kaikki 10 anturia. Oli kuulema sen verran savottaa puskureitten irroituksessa että kannattaa uusia kaikki.
Marmoritiskilla kuulema on jotain yli 200€ kpl, itse maksoin n. 150€ koko läjästä ja on toiminut ihan hyvin.
En tiedä onko eemelissä erilaiset.
Marmoritiskilla kuulema on jotain yli 200€ kpl, itse maksoin n. 150€ koko läjästä ja on toiminut ihan hyvin.
En tiedä onko eemelissä erilaiset.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: W211 Parktoronic sensorit
Tilasin Aliexpressistä aikoinaan Parktronicin anturit. Muutaman euron kappale. Täysin identtinen alkuperäisen kanssa, taisi olla vielä sama numerokin. Toimineet jo kolmisen vuotta moittetta.
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Re: W211 Parktoronic sensorit
Nuo vanhemmat kelpuuttavat monenlaiset tarvikeanturitkin. Oma S204 vuodelta 2008 oli samanlainen.
Nykyinen 2012 W212 hyljeksi sille tarjoamiani tarvikeantureita, joten annoin periksi ja vaihdoin alkuperäisiin - jotka muuten kosteussuojattiin takapuoleltaan puskurin sisäpuolella kotelosuojalla, ettei suolavesi pääse sisään.
Keväällä 2015 vaihdetut anturit toimivat yhä.
Nykyinen 2012 W212 hyljeksi sille tarjoamiani tarvikeantureita, joten annoin periksi ja vaihdoin alkuperäisiin - jotka muuten kosteussuojattiin takapuoleltaan puskurin sisäpuolella kotelosuojalla, ettei suolavesi pääse sisään.
Keväällä 2015 vaihdetut anturit toimivat yhä.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 Parktoronic sensorit
Nyt olisi uusia antureita. Testeri herjasi vasenta takimmaista anturia.
Tarviiko takapuskuria irrottaa vaihdon vuoksi? Vm. 2006 ja rekisteröity 2005 eli ei ole facelift mallia.
Tarviiko takapuskuria irrottaa vaihdon vuoksi? Vm. 2006 ja rekisteröity 2005 eli ei ole facelift mallia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 Parktoronic sensorit
Käytin takapuskurin irti ja vaihdoin yhden laitimmaisen anturin. Tuntui ettei vanha sensori tunnistanut lähellä olevaa estettä mutta tuntui ettei uudella Kiina-anturilla muuttunut miksikään. Vaihdoin sitten vielä päikseen toisen anturin nurkimmaisen, oletettavasti hajonneen tilalle.Shadowline kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 13:24 Nyt olisi uusia antureita. Testeri herjasi vasenta takimmaista anturia.
Tarviiko takapuskuria irrottaa vaihdon vuoksi? Vm. 2006 ja rekisteröity 2005 eli ei ole facelift mallia.
Voikohan vika sittenkin löytyä johtosarjasta? Onkohan fiksumpi vaihtaa kokonaan uusi johtosarja (käytetty Ebayn ehjä) vai korjata. Liitokset ei mahda kovin hyviä olla siellä puskurin sisässä kurakylvyssä.
Seurataan tilannetta tuliko kuntoon vai ei.
Re: W211 Parktoronic sensorit
Mulla on ollut 4 x W/S211 320 cdi ja yhdessäkään ei ole toiminut parkkitutka, aina suurin osa antureista hengettömänä.
Re: W211 Parktoronic sensorit
Liitinvikojahan ne yleensä on eli kyllä ne johtosarjan liittimet kantsii tsekata ja jos hapettumia niin melkeimpä suosiolla vaan vaihtaa koko johtosarja.Shadowline kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 18:30 Voikohan vika sittenkin löytyä johtosarjasta? Onkohan fiksumpi vaihtaa kokonaan uusi johtosarja (käytetty Ebayn ehjä) vai korjata. Liitokset ei mahda kovin hyviä olla siellä puskurin sisässä kurakylvyssä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 Parktoronic sensorit
Eihän se kuntoon kuitenkaan tullut. Välillä toimii ja välillä ei, kuitenkin nyt toimii pääosin kun ennen yhden anturin vaihtoa takkuili enemmän.Shadowline kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 18:30Käytin takapuskurin irti ja vaihdoin yhden laitimmaisen anturin. Tuntui ettei vanha sensori tunnistanut lähellä olevaa estettä mutta tuntui ettei uudella Kiina-anturilla muuttunut miksikään. Vaihdoin sitten vielä päikseen toisen anturin nurkimmaisen, oletettavasti hajonneen tilalle.Shadowline kirjoitti: ↑Pe 14.01.2022 13:24 Nyt olisi uusia antureita. Testeri herjasi vasenta takimmaista anturia.
Tarviiko takapuskuria irrottaa vaihdon vuoksi? Vm. 2006 ja rekisteröity 2005 eli ei ole facelift mallia.
Voikohan vika sittenkin löytyä johtosarjasta? Onkohan fiksumpi vaihtaa kokonaan uusi johtosarja (käytetty Ebayn ehjä) vai korjata. Liitokset ei mahda kovin hyviä olla siellä puskurin sisässä kurakylvyssä.
Seurataan tilannetta tuliko kuntoon vai ei.
Huomannut että vaikutusta on automaattipesulla kun sen jälkeen useammin tökkii ja helpottaa kun kuivaa.
Pitäisi varmaan saada ihan starin nokkaan ettei summassa tarvi antureita vaihdella.
Jos nyt vika löytyykin kuitenki edestä niin pystyykö tutkat vaihtamaan helposti, eli voiko puskurin listan jossa anturitkin on kiinni, irrottamaan ilman puskurin irroitusta?
Takapuskurin ainakin käytin irti kun en takapuskurin listaa uskaltanut repiä irti.
Re: W211 Parktoronic sensorit
Talvellahan tuo systeemi on vähän herkempi menemään näennäisesti rikki kun on vähän lunta tai jäätä jossain anturissa niin ei toimi tutkat. Lämpimään yöksi sulamaan ja jos sen jälkeen toimii niin ei oo rikki. Kaikkien antureiden vaihto kerralla on ihan turhaa ja varsinkin jos jotain kiinan paskaa laittaa orkkisten tilalle. Yleensä siellä kuitenkin on vain yksi viallinen anturi ja sen tilalle uusi alkuperäinen tai ehjä käytetty alkuperäinen anturi niin homma toimii.
Niin monesti noita tarvikeosia, muitakin kuin tutkan antureita, laitettu asiakkaitten toiveesta ja itsekin halvan hinnan takia ja aina saa lopuksi ostaa alkuperäisen tai alkuperäislaatuisen niin vasta silloin tulee kuntoon. Hyvää käytettyä alkuperäistä osaa on paljon liikkeellä kyllä jos säästää haluaa.
Niin monesti noita tarvikeosia, muitakin kuin tutkan antureita, laitettu asiakkaitten toiveesta ja itsekin halvan hinnan takia ja aina saa lopuksi ostaa alkuperäisen tai alkuperäislaatuisen niin vasta silloin tulee kuntoon. Hyvää käytettyä alkuperäistä osaa on paljon liikkeellä kyllä jos säästää haluaa.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: W211 Parktoronic sensorit
Mielenkiintoista, itselläkin ohjelmassa anturien vaihto jossain vaiheessa. Mites toi alkuperäislaatuinen osa, niin onko suoraan heittää, että mitkä ovat sitä alkuperäislaatua?jjk270cdi kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 10:58 ...
Niin monesti noita tarvikeosia, muitakin kuin tutkan antureita, laitettu asiakkaitten toiveesta ja itsekin halvan hinnan takia ja aina saa lopuksi ostaa alkuperäisen tai alkuperäislaatuisen niin vasta silloin tulee kuntoon. Hyvää käytettyä alkuperäistä osaa on paljon liikkeellä kyllä jos säästää haluaa.
Jonkun verran noita parkkiantureita kun on googlettanut, niin esimerkiksi:
- alkuperäisvaraosana jos ostaa, niin ovat tosi kalliita
- Hella kuulostaa jotenkin luotettavalta merkiltä ja on aika paljon orkkista halvempi, mutta halvimpia paljon kalliimpi
- Bosch orkkista halvempi ja Hellaa kalliimpi
- Sitten on esim. Vemo - itselle vieras merkki, sloganina näyttää olevan että Original quality ja hinta Hellan kanssa samoissa maisemissa.
...ja paljon muitakin, mutta onko noista (tai muista) joku sellainen, joka on selvästi sitä alkuperäislaatua, jos haluaa välttää sitä, että ovat kohta taas hajalla?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 Parktoronic sensorit
Kyllähän tutka on rikki jos ei kestä vettä. Ei auta sulatukset kuin hetkeksi ja vikaa on jos ei esim. pesuja kestä. Vaihdettu anturi on juurikin Kiinalainen höpötys vaan niitä on moni kehunut.jjk270cdi kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 10:58 Talvellahan tuo systeemi on vähän herkempi menemään näennäisesti rikki kun on vähän lunta tai jäätä jossain anturissa niin ei toimi tutkat. Lämpimään yöksi sulamaan ja jos sen jälkeen toimii niin ei oo rikki. Kaikkien antureiden vaihto kerralla on ihan turhaa ja varsinkin jos jotain kiinan paskaa laittaa orkkisten tilalle. Yleensä siellä kuitenkin on vain yksi viallinen anturi ja sen tilalle uusi alkuperäinen tai ehjä käytetty alkuperäinen anturi niin homma toimii.
Niin monesti noita tarvikeosia, muitakin kuin tutkan antureita, laitettu asiakkaitten toiveesta ja itsekin halvan hinnan takia ja aina saa lopuksi ostaa alkuperäisen tai alkuperäislaatuisen niin vasta silloin tulee kuntoon. Hyvää käytettyä alkuperäistä osaa on paljon liikkeellä kyllä jos säästää haluaa.
Mahdollisesti toki laadukkaampi alkuperäinen Bosch mutta toimii samalla tavalla tuolla Kiinalaisellakin.
Ei uusi Boschilainenkaan kallis ole kunhan tietäisi varmuudella mikä anturi tökkii ja sekään ei ole selvää onko vika ylipäänsä anturissa vai johtosarjassa.
Pitää siis saada testeriin jotta ei tarvi arvailla. Yleismallinen korjaamon testeri kertoi vasemman taka anturin korkea ohmista komponenttia jonka pohjalta tuon vaihdon tein.
Mieluiten toki korjaa vaihtamalla ainoastaan rikkinäisen osan ja alkuperäislaatuisen jolloin odotettavissa että kestääkin jonkin aikaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 Parktoronic sensorit
Muistelen että alkuperäisessä Mersun anturissa luki omassa Bosch. Tuo alkuperäislaatu meinaa itselleni alkuperäisen osan valmistajan tuotetta. Monesti muitakin myydään ”alkuepräislaatuisina” tuotteina. Voiko tuon sitten jokainen varaosamyyjä itse määritellä omantuntonsa mukaan…Nozki kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 11:29Mielenkiintoista, itselläkin ohjelmassa anturien vaihto jossain vaiheessa. Mites toi alkuperäislaatuinen osa, niin onko suoraan heittää, että mitkä ovat sitä alkuperäislaatua?jjk270cdi kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 10:58 ...
Niin monesti noita tarvikeosia, muitakin kuin tutkan antureita, laitettu asiakkaitten toiveesta ja itsekin halvan hinnan takia ja aina saa lopuksi ostaa alkuperäisen tai alkuperäislaatuisen niin vasta silloin tulee kuntoon. Hyvää käytettyä alkuperäistä osaa on paljon liikkeellä kyllä jos säästää haluaa.
Jonkun verran noita parkkiantureita kun on googlettanut, niin esimerkiksi:
- alkuperäisvaraosana jos ostaa, niin ovat tosi kalliita
- Hella kuulostaa jotenkin luotettavalta merkiltä ja on aika paljon orkkista halvempi, mutta halvimpia paljon kalliimpi
- Bosch orkkista halvempi ja Hellaa kalliimpi
- Sitten on esim. Vemo - itselle vieras merkki, sloganina näyttää olevan että Original quality ja hinta Hellan kanssa samoissa maisemissa.
...ja paljon muitakin, mutta onko noista (tai muista) joku sellainen, joka on selvästi sitä alkuperäislaatua, jos haluaa välttää sitä, että ovat kohta taas hajalla?
Mutta itselleni sopiva välimalli Mercedes tuotteen ja tarvikkeen väliltä on juurikin tuo alkuperäisen valmistajan tuote ilman Mersun logoa.
Re: W211 Parktoronic sensorit
Kyllä kiinalaiset osaavat kirjottaa antureihinsa Bosch ja tähdenkin osaavat tehdä kyllä. Olisko vielä niin, että ne alkuperäisetkin on tehty kiinassa? Eihän elektroniikkaa ole juuri muualla enää vuosiin tehtykään.
Aika useinhan nuo parkkianturien viat ovat johtovikoja, maadoitusvikoja useinkin. Oma kokemus on, että ne ovat suomessa yleensä rikki. Tämä kura ja suola, eikä ne kiveniskemistäkään parane. Onneksi nykyisessä ei niitä ole, en kaipaa sitä piippausta. No tosin, yhdeltä kolhulta olisi pelastanut. Oli niin matala ilmastoinnin peltikoppi vieressä kaupan parkkipaikalla, etten nähnyt yhtään maasturista.
Aika useinhan nuo parkkianturien viat ovat johtovikoja, maadoitusvikoja useinkin. Oma kokemus on, että ne ovat suomessa yleensä rikki. Tämä kura ja suola, eikä ne kiveniskemistäkään parane. Onneksi nykyisessä ei niitä ole, en kaipaa sitä piippausta. No tosin, yhdeltä kolhulta olisi pelastanut. Oli niin matala ilmastoinnin peltikoppi vieressä kaupan parkkipaikalla, etten nähnyt yhtään maasturista.
Re: W211 Parktoronic sensorit
Esimerkiksi Vemo ja Metzger on toimineet aivan hyvin 212-korisissa. Vanhempiin ei ole vuosiin enää noita korjailtu.
Kiinalaisia tai mitä lie antureita saa tosi halvallakin, mutta ne ei toimi välttämättä ollenkaan pakkasissa mitä niitä on jotkut tilailleet.
Voi olla että alkuperäisetkin anturit tehdään Kiinassa (en tiedä yhtään), mutta ne ovat kuitenkin kunnollisia verraten 10-20 euron antureihin.
Kiinalaisia tai mitä lie antureita saa tosi halvallakin, mutta ne ei toimi välttämättä ollenkaan pakkasissa mitä niitä on jotkut tilailleet.
Voi olla että alkuperäisetkin anturit tehdään Kiinassa (en tiedä yhtään), mutta ne ovat kuitenkin kunnollisia verraten 10-20 euron antureihin.
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 Parktoronic sensorit
Kysymys olikin että mikä on alkuperäinen valmistaja.
Kiinalaiset kyllä osaa kopioda logot vaan voi tuotteen ostaa myös aitona Boschina.
Usein ovat siis johtovikoja? Ovat Suomessa yleensä rikki suolan ja kuran vuoksi? Tuota kiveniskemien yhteyttä johtojen särkymiseen en tajua. Vai tarkoitatko että altapäin tulee niin paljon kiviä puskurin sisälle että sen vuoksi johdot särkyy?
Itse kyllä tykästynyt tuohon varusteeseen varsinkin parkkihalleissa vaikka alunperin pidinkin täysin turhana. Moitteetta toiminut jouluun asti ja eihän se ole kuin saada takaisin kuntoon.
Mutta joo, eipä taida ilman kunnollista koodinlukua päästä järkevästi asiassa eteenpäin.
Kiinalaiset kyllä osaa kopioda logot vaan voi tuotteen ostaa myös aitona Boschina.
Usein ovat siis johtovikoja? Ovat Suomessa yleensä rikki suolan ja kuran vuoksi? Tuota kiveniskemien yhteyttä johtojen särkymiseen en tajua. Vai tarkoitatko että altapäin tulee niin paljon kiviä puskurin sisälle että sen vuoksi johdot särkyy?
Itse kyllä tykästynyt tuohon varusteeseen varsinkin parkkihalleissa vaikka alunperin pidinkin täysin turhana. Moitteetta toiminut jouluun asti ja eihän se ole kuin saada takaisin kuntoon.
Mutta joo, eipä taida ilman kunnollista koodinlukua päästä järkevästi asiassa eteenpäin.
Re: W211 Parktoronic sensorit
[quote=Shadowline post_id=1347320 time=1642935591 user_id=54865]
Kysymys olikin että mikä on alkuperäinen valmistaja.
Kiinalaiset kyllä osaa kopioda logot vaan voi tuotteen ostaa myös aitona Boschina.
[/quote]
Ostamani muutaman euron kiinalaiset anturit olivat täysi klooni alkuperäisen Boschin kanssa ainakin ulkonäöltään. Ja kuten kirjoitin, toimineet monta vuotta.
Tulikin mieleen, että ehkäpä samalta linjalta peräisin...
Kysymys olikin että mikä on alkuperäinen valmistaja.
Kiinalaiset kyllä osaa kopioda logot vaan voi tuotteen ostaa myös aitona Boschina.
[/quote]
Ostamani muutaman euron kiinalaiset anturit olivat täysi klooni alkuperäisen Boschin kanssa ainakin ulkonäöltään. Ja kuten kirjoitin, toimineet monta vuotta.
Tulikin mieleen, että ehkäpä samalta linjalta peräisin...
MB 300CE12 -90
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
MB GL 320 CDI -08
MB 500SE-92
MB 500S -02
MB 600SL -93
Re: W211 Parktoronic sensorit
En tarkoita että johtoihin tulisi kiveniskemiä, mutta etupuskurin antureihin tulee naamatauluun kyllä, eikä sekään tee niille hyvää. Peruuttaessakin ovat anturit edessä sivuilla aktiiviset, koska etukulman voi kääntää kiinni esteeseen.Shadowline kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 12:59 Tuota kiveniskemien yhteyttä johtojen särkymiseen en tajua. Vai tarkoitatko että altapäin tulee niin paljon kiviä puskurin sisälle että sen vuoksi johdot särkyy?
Ei ne aina ole johtovikoja, mutta voi hyvin olla. Tai oikeammin liitosvikoja, kun liittimet hapettuu.
Re: W211 Parktoronic sensorit
En puhunutkaan veden kestosta vaan jäästä ja lumesta joka jää antureihin kiinni ihan ulkopuolelle, silloin anturin edessä on este ja tutka huutaa. Kiinassa tehdään paljon hyvääkin mutta erittäin paljon täyttä paskaa. Mutta joo tosiaan testeriin. Yksi vanha jippo myös testata antureita on koittaa sormella anturia kun tutka päällä niin ehjä "värisee" hieman kun sitä hellästi koittaa ja rikkinäinen ei ollenkaan.Shadowline kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 11:57Kyllähän tutka on rikki jos ei kestä vettä. Ei auta sulatukset kuin hetkeksi ja vikaa on jos ei esim. pesuja kestä. Vaihdettu anturi on juurikin Kiinalainen höpötys vaan niitä on moni kehunut.jjk270cdi kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 10:58 Talvellahan tuo systeemi on vähän herkempi menemään näennäisesti rikki kun on vähän lunta tai jäätä jossain anturissa niin ei toimi tutkat. Lämpimään yöksi sulamaan ja jos sen jälkeen toimii niin ei oo rikki. Kaikkien antureiden vaihto kerralla on ihan turhaa ja varsinkin jos jotain kiinan paskaa laittaa orkkisten tilalle. Yleensä siellä kuitenkin on vain yksi viallinen anturi ja sen tilalle uusi alkuperäinen tai ehjä käytetty alkuperäinen anturi niin homma toimii.
Niin monesti noita tarvikeosia, muitakin kuin tutkan antureita, laitettu asiakkaitten toiveesta ja itsekin halvan hinnan takia ja aina saa lopuksi ostaa alkuperäisen tai alkuperäislaatuisen niin vasta silloin tulee kuntoon. Hyvää käytettyä alkuperäistä osaa on paljon liikkeellä kyllä jos säästää haluaa.
Mahdollisesti toki laadukkaampi alkuperäinen Bosch mutta toimii samalla tavalla tuolla Kiinalaisellakin.
Ei uusi Boschilainenkaan kallis ole kunhan tietäisi varmuudella mikä anturi tökkii ja sekään ei ole selvää onko vika ylipäänsä anturissa vai johtosarjassa.
Pitää siis saada testeriin jotta ei tarvi arvailla. Yleismallinen korjaamon testeri kertoi vasemman taka anturin korkea ohmista komponenttia jonka pohjalta tuon vaihdon tein.
Mieluiten toki korjaa vaihtamalla ainoastaan rikkinäisen osan ja alkuperäislaatuisen jolloin odotettavissa että kestääkin jonkin aikaa.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 05.01.2019 18:10
Re: W211 Parktoronic sensorit
Tuo antureiden ulkopuolelle jäävä jää/lumi on aiheuttanut ainakin aiempina talvina sitä että tutka on huutanut yhtäjaksoisesti estettä (eli luullut jäätä esteeksi). Tämä nykyinen toimintahäiriö taas sytyttää sekä keulaan että perään vain 4 punaista palloa ja hetken päästä kytkee itsensä pois päältä. Ei kerkeä juuri testailla kuuntelemalla kun jo kytkeytyy pois päältä.jjk270cdi kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 14:55En puhunutkaan veden kestosta vaan jäästä ja lumesta joka jää antureihin kiinni ihan ulkopuolelle, silloin anturin edessä on este ja tutka huutaa. Kiinassa tehdään paljon hyvääkin mutta erittäin paljon täyttä paskaa. Mutta joo tosiaan testeriin. Yksi vanha jippo myös testata antureita on koittaa sormella anturia kun tutka päällä niin ehjä "värisee" hieman kun sitä hellästi koittaa ja rikkinäinen ei ollenkaan.Shadowline kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 11:57Kyllähän tutka on rikki jos ei kestä vettä. Ei auta sulatukset kuin hetkeksi ja vikaa on jos ei esim. pesuja kestä. Vaihdettu anturi on juurikin Kiinalainen höpötys vaan niitä on moni kehunut.jjk270cdi kirjoitti: ↑Su 23.01.2022 10:58 Talvellahan tuo systeemi on vähän herkempi menemään näennäisesti rikki kun on vähän lunta tai jäätä jossain anturissa niin ei toimi tutkat. Lämpimään yöksi sulamaan ja jos sen jälkeen toimii niin ei oo rikki. Kaikkien antureiden vaihto kerralla on ihan turhaa ja varsinkin jos jotain kiinan paskaa laittaa orkkisten tilalle. Yleensä siellä kuitenkin on vain yksi viallinen anturi ja sen tilalle uusi alkuperäinen tai ehjä käytetty alkuperäinen anturi niin homma toimii.
Niin monesti noita tarvikeosia, muitakin kuin tutkan antureita, laitettu asiakkaitten toiveesta ja itsekin halvan hinnan takia ja aina saa lopuksi ostaa alkuperäisen tai alkuperäislaatuisen niin vasta silloin tulee kuntoon. Hyvää käytettyä alkuperäistä osaa on paljon liikkeellä kyllä jos säästää haluaa.
Mahdollisesti toki laadukkaampi alkuperäinen Bosch mutta toimii samalla tavalla tuolla Kiinalaisellakin.
Ei uusi Boschilainenkaan kallis ole kunhan tietäisi varmuudella mikä anturi tökkii ja sekään ei ole selvää onko vika ylipäänsä anturissa vai johtosarjassa.
Pitää siis saada testeriin jotta ei tarvi arvailla. Yleismallinen korjaamon testeri kertoi vasemman taka anturin korkea ohmista komponenttia jonka pohjalta tuon vaihdon tein.
Mieluiten toki korjaa vaihtamalla ainoastaan rikkinäisen osan ja alkuperäislaatuisen jolloin odotettavissa että kestääkin jonkin aikaa.
Täysin samaa mieltä Kiinan tavarasta.