
Multibeamien rinnalle tarvitaan siis lisää valoa. En ole nähnyt 213 sarjalaisia lisävalojen kera eikä täälläkään ole valmiita ratkaisuja, joten projekti lähtee tästä.
Perinteisen suoraan väyläliittimeen kytkettävän CANM8 High Beam CAN filtterin avulla saisi kytkennän halvalla, mutta ajattelin kokeilla XBB:n langatonta ohjainta, joka kertoo tukevansa 213 korimallia sekä perus-High Beam että MultiBeam LEDeillä:
https://www.lumise.fi/lisavalot/xbb-obd ... gIihPD_BwE
Ymmärsin, että ohjainlaite konffataan Android-applikaatiolla automallikohtaisesti tunnistamaan auto, johon se on asennettu?
Valaisimilla ei tällä kertaa tavoitella normaalia kahden hehtaarin näkemää, vaan tarkoitus on työntää käyttökelpoista 5 luksin käyrää talvirajoituksilla edes pari sekuntia edemmäksi. Lumisen Valovelhon avulla löytyi tuollaiset härvelit, joiden väitetään sopivan myös kattavasti varustellun 213 nokalle rekisterikilven alapuolelle. Laskennallisesti tämän panelin 5 luksin isoluksikäyrän pitäisi osua 20 metrin tarkkuudella samaan kohtaan kuin Tekniikan Maailman 1/2017 mittaama S213 Multibeam valojen:
https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lis ... gKPe_D_BwE
Jos kytkentälogiikka pitää lupauksensa, silloin pitäisi automatiikan osata käyttää panelia viimeisenä säätöportaana kuin keskellä keulaa olevana yhtenä isona Multibeam pikselinä. Jos tuo ei onnistu automatiikalla, sitten Plan Bee on vaihtaa valot käsin silloin kun valoa tarvitaan enemmän kuin autoon on tehtaalla asennettu.
Paneli ja teline ovat vielä postissa, mutta ennen kuin lähden poraamaan yhtään mitään, niin varoittakaas joku ammattilainen missä kohdassa siellä puskurin takana on sellaista tavaraa, johon ei kannata porata? Uskaltaako auton vakiovarusteisen kilpitelineen kohdalta sohaista sokkona valoteline kiinni lyhyillä peltikierteillä?