W164 voimansiirron omituiset oireet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kyseinen kulkine, 320 cdi, 2008, 260 tkm. Sattui tällä viikolla kovalla pakkasella sellainen 400 km reissu suuntaansa ja matkalla ilmeni ongelmia. Ensin ihmettelin tikittävää ääntä, mielestäni takaa. Sitten hidastin vauhtia, moottoritien liittymästä ylös ja melkoinen ulina, tai sellainen ääni, että jokin ottaa kiinni jonnekin monta kertaa kierroksella ja siis enemmänkin tiheä kolina. Pysähdyin hetkeksi ja matkaa oli jatkettava kun ei mitään erikoista sitten kuulunut. Jonkin ajan ja matkan kuluttua taas erikoista meteliä, mutta tällä kertaa enemmänkin laahaava ääni, voimakas rohina. Tätä sitten jatkui, mutta niin, että pysähdyksen jälkeen ei ääntä, ei pienessä nopeudessa mitään, mutta sellaisen 40 km jälkeen sama laahaava ääni taas.

Kävi eräässä merkkihuollossa ja siellä löysivät rikkoutuneen etuvetarin suojakumin ja laittoivat kaikki sen syyksi, mutta se ei ole syyllinen. Eivät edes kuulleet sitä ääntä josta puhun lyhyellä testilenkillä. Se vetonivel on aivan tiukka, ei mitään välystä, ei mitään nykimistä, eikä mitään oiretta, vaikka ohjaus laidassa vedättää. Suojakumi vaihtui tänään ja uudet rasvat, ei ole siinä. Missään vetoakselissa ei ole väljyyttä aikä muutakaan oiretta.

Sitten pakkanen lauhtui ja kotimatkalla ei oireita, kunnes eilen ajoin +5 asteen vesikelissä satasen nopeutta. Äkisti aika voimakas tärinä ja jyrinä. Liittymästä ylös taas ja hidasta ajoa parin liikenneympyrän kautta ja takaisin. Ei mitään enää, eikä paluumatkalla.

Kyseiset oireet eivät ole millään lailla riippuvaisia moottorin kierrosluvusta, eivätkä vaihteesta. Ei muutu miksikään vaikka rullaa vapaalla. Ainoastaan auton nopeus muuttaa äänen taajuutta ja voimakkuutta. Eli voimansiirrossa, mutta missä?

Takajarrut tarkastettu irrottamalla levyt, kaikki palikat seisontajarruissa kiinni, ei jälkiä missään, ei naarmun naarmua, ei ollut kivi välissä. Kaikki takana muuten suht uutta viime kesältä. Samoin etujarrut, palat olivat aika loppu, vaihdettu.

Seuraava epäilykseni oli kardaanin tukilaakeri. Kuulemma ehjä kumi ja välyksetön murtonivel. "Rättinivelet" ehjät.

Ilmenneet oireet ovat sen verran voimakkaita, että hieman huolestuttaa lähteä tuolla yli 1000 km reissuun ensi viikolla, mutta syytä ei löydy. Ei laakeri ajamalla lakkaa metelöimästä, enkä oikein tiedä mikä lakkaisi. Tämä tulee ja menee, mutta mistä?

Ideoita seuraavasta tutkimuskohteesta vastaanotetaan mielellään. Tasauspyörästöjen öljyt ajattelin vaihtaa viikonloppuna ja katsoa mitä niistä tulee ulos. Onko kellään ollut vastaavaa?
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Onko se edes mahdollista, että tämänikäisen ja tämän verran ajetun kardaanin kannatinlaakerin kumi olisi ehjä? Mitä olen romuttamojen tarjontaa katsonut, niin kaikki mitkä tuohon sopisivat ovat rikki. Hieman tuo lausunto nyt hämmensi.
GL 420 CDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 04.08.2018 11:52

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja GL 420 CDI »

Heip


Eipä taida olla mahdollista. Omassakin rikki kumi mutta kun ei pidemmälle lähde ja ei äännä niin
kiirekkös sitä korjaamaan..
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ääni tukilaakerille ja sen kumille
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kuulostaa kyllä tukilaakerille, mutta vaikea sitä on vastaan väittää jos kerran korjaamo väittää sen olevan hyvä. Tietysti suomalainen ei sitä hevillä usko ennen kuin ite näkee. Et auto ylös vaan ja kurkkimaan miltä näyttää.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kiitoksia uskonvahvistuksesta. Pakko se on nähdä itse ja jos on ehjä, voinen sitten myydä kardaanin isommasta summasta keräilyharvinaisuutena.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hyv' olisi jos tukimuksen voisi tehdää vaikka siinä -20c oloissa
lämpö kun vaikutta yllättävän paljon joskus noissa tuki viossa
Mökkillä
'
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja Forestman »

Minun ML:stä hajosi kardaanintukikumi kovalla pakkasella 240tkm kohdalla. Mielestäni ongelma on kuulatyyppinen vakionopeusnivel, jonka rasva jäykistyy pakkasella, jolloin nivel jää mutkalle seisoessaan ja ajossa kumin voima ei jaksa pitää sitä linjassa, vaan alkaa täristä yli 40km/h vauhdissa. Uudellakin kardaanilla samaa ongelmaa, mutta onneksi on hiljainen Kylätie, niin voi ajella alkuun hiljaisesti ja kiihdytellä ja kokeilla milloin nivel alkaa pelailla. Tämä nimen omaan yli 20C pakkasella, muuten pelaa kyllä normaalisti. Aloittajalle vielä vinkiksi, että tarkistaa etukardaanin ulostulon jakolaatikosta.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ihan ehjä on juu...

Kuva

Ei ollut sitten viitsinyt ottaa edes toista pellinpalaa päältä (3 ruuvia).

Etukardaanin ulostulo oli kyllä ihan tiukka, eikä vuotoja.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No niin se on taas joku härski hartikainen vaan puhunut lämpimikseen eikä tehnyt mitä pyydetty.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Näin kevyesti rikki oli vain.

Kuva

Uusi ja varsin ilmeisesti kiinalainen vetari paikalla ja ravistaa. Olipa yllätys. Mutta joku putkenpätkä siellä pitää olla, kun ei ole aikaa seisottaa autoa oikeastaan yhtään. Vanhan saisi nyt sitten mahdollisesti korjattua.

Ei oikein näytä olevan tarjolla näitä tukilaakereita tähän. Onko joku vaihtanut? Olen lukenut että ei ihan helppo homma, eikä välttämättä onnistu?

Ja käytännön vinkki, miten takakardaanin saa helposti vaihdettua, ettei tarvitse jokaisen harjoitella niinkuin minä tein. Perän etukiinnikkeen pultti pois ja perän etupää alas. Ihan helppo sitten.
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja kankkis »

TPLtre kirjoitti: Ma 17.01.2022 22:02 Näin kevyesti rikki oli vain.

Kuva

Uusi ja varsin ilmeisesti kiinalainen vetari paikalla ja ravistaa. Olipa yllätys. Mutta joku putkenpätkä siellä pitää olla, kun ei ole aikaa seisottaa autoa oikeastaan yhtään. Vanhan saisi nyt sitten mahdollisesti korjattua.

Ei oikein näytä olevan tarjolla näitä tukilaakereita tähän. Onko joku vaihtanut? Olen lukenut että ei ihan helppo homma, eikä välttämättä onnistu?

Ja käytännön vinkki, miten takakardaanin saa helposti vaihdettua, ettei tarvitse jokaisen harjoitella niinkuin minä tein. Perän etukiinnikkeen pultti pois ja perän etupää alas. Ihan helppo sitten.
https://mbworld.org/forums/m-class-w164 ... stion.html
Tuolla tietoa tukilaakerin vaihdosta.
Nivelessä olevan sokan mielestäni saa auki ilman nivelen purkamista kokonaan
X204 GLK 320Cdi 2009
W639 Vito
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

TPLtre kirjoitti: La 15.01.2022 15:04 Ihan ehjä on juu...

Kuva

Ei ollut sitten viitsinyt ottaa edes toista pellinpalaa päältä (3 ruuvia).

Etukardaanin ulostulo oli kyllä ihan tiukka, eikä vuotoja.


Melkoinen ammattilainen...
(taas kerran) on ollut
tarkistamassa
Mökkillä
'
vani88
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 25.09.2021 10:29

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja vani88 »

Mistä löytää tuon keskituen ja vakionopeusnivelen kardaaniin? Mulla olis irto kardaani, jonka vois kunnostaa tulevaisuuden varalle, tuli laitettua kardanline.eu,sta uusi kardaani rikkinäisen tilalle.
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja kankkis »

vani88 kirjoitti: Ti 18.01.2022 10:56 Mistä löytää tuon keskituen ja vakionopeusnivelen kardaaniin? Mulla olis irto kardaani, jonka vois kunnostaa tulevaisuuden varalle, tuli laitettua kardanline.eu,sta uusi kardaani rikkinäisen tilalle.
Ebaystä saa kannatin laakeria mutta niveltä tuskin saa kun eiköhän se ole hitsattuna siihen kardaaniin kiinni, toki jostain varmaan voi sellasenkin löytää
X204 GLK 320Cdi 2009
W639 Vito
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ebaysta saa kaikkea kyllä. Kiitos vaan linkistä kankkis. Jollain tapaa se liitos on siis purettavissakin.

Mutta sitten, katsotaanpa hieman lähemmin tuota ebayn tarjontaa. Tämä kuva on noita linkkejä seuraamalla löydetty ostopaikka.

Kuva

Normi laakeri 6006RS. Mutta huuli rikki. Eli samaa kiinalaista osaa mitä tuo minun ravistava kardaanikin. Listalla kyseista tukilaakeria näyttäisi olevan monessakin paikassa, mutta kun katsoo tarkemmin, eioota myydään. Siinä ilmeisesti on vaihtoehdot jos ei halua marmoritiskiltä tilata. Ja siis koko akselia sieltä, koska siihen ei viralisia osia myydä.

Tämä ei suinkaan ole moite tiedonantajalle, kiitos tiedosta. Havainto vain.

Itse nyt mietin vanhan tukilaakerin kumin korjausta vaikka sitten sikaflexillä nyt kun se on irti. Laakeri sinänsä on ehjä, uutta rasvaa sisään niin se toimii. Ei se pakasta vedettyä vastaa, mutta on selkeästi hengissä, enkä ole juuri sitä ehtinyt edes muuta kuin nopeasti vilkaista. Ensi viikonlopun aikana nyt on jotain pakko tehdä, ei tuolla kiinakardaanilla aja pirukaan.
mh jkl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 06.01.2013 11:45

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja mh jkl »

http://www.ko-met.fi/fi/Kardaani.html

ootko kysynyt tuolta nuo muistaakseni korjaa ainaki rintterin ja viton kardaaneja. tuolla muistaakseni kaveri käytti rintterin kardaanin ja vaihtoivat ristikot sekä laakerin hintakaan ei ollu paha
Nyt sprinter 319 -12, 300GD -82, W164 280CDI -06, olleet ja menneet vito 115cdi, vito 112cdi
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja kankkis »

TPLtre kirjoitti: Ti 18.01.2022 20:00 Ebaysta saa kaikkea kyllä. Kiitos vaan linkistä kankkis. Jollain tapaa se liitos on siis purettavissakin.

Mutta sitten, katsotaanpa hieman lähemmin tuota ebayn tarjontaa. Tämä kuva on noita linkkejä seuraamalla löydetty ostopaikka.

Kuva

Normi laakeri 6006RS. Mutta huuli rikki. Eli samaa kiinalaista osaa mitä tuo minun ravistava kardaanikin. Listalla kyseista tukilaakeria näyttäisi olevan monessakin paikassa, mutta kun katsoo tarkemmin, eioota myydään. Siinä ilmeisesti on vaihtoehdot jos ei halua marmoritiskiltä tilata. Ja siis koko akselia sieltä, koska siihen ei viralisia osia myydä.

Tämä ei suinkaan ole moite tiedonantajalle, kiitos tiedosta. Havainto vain.

Itse nyt mietin vanhan tukilaakerin kumin korjausta vaikka sitten sikaflexillä nyt kun se on irti. Laakeri sinänsä on ehjä, uutta rasvaa sisään niin se toimii. Ei se pakasta vedettyä vastaa, mutta on selkeästi hengissä, enkä ole juuri sitä ehtinyt edes muuta kuin nopeasti vilkaista. Ensi viikonlopun aikana nyt on jotain pakko tehdä, ei tuolla kiinakardaanilla aja pirukaan.
Tuolla linkkaamassani keskustelussa löytyy linkki youtube videoon missä vastaavanlainen kardaani puretaan, siinnä näkee hyvin missä ja millainen sokka nivelen pitää kiinni
X204 GLK 320Cdi 2009
W639 Vito
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
kankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 19.10.2010 23:38

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja kankkis »

mh jkl kirjoitti: Ke 19.01.2022 06:41 http://www.ko-met.fi/fi/Kardaani.html

ootko kysynyt tuolta nuo muistaakseni korjaa ainaki rintterin ja viton kardaaneja. tuolla muistaakseni kaveri käytti rintterin kardaanin ja vaihtoivat ristikot sekä laakerin hintakaan ei ollu paha
Ristikoilla oleva kardaani eri asia kuin nämä missä vakionopeus nivelet mutta saattavat kyllä näitäkin kunnostaa
X204 GLK 320Cdi 2009
W639 Vito
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

kankkis kirjoitti: Ke 19.01.2022 09:53
mh jkl kirjoitti: Ke 19.01.2022 06:41 http://www.ko-met.fi/fi/Kardaani.html

ootko kysynyt tuolta nuo muistaakseni korjaa ainaki rintterin ja viton kardaaneja. tuolla muistaakseni kaveri käytti rintterin kardaanin ja vaihtoivat ristikot sekä laakerin hintakaan ei ollu paha
Ristikoilla oleva kardaani eri asia kuin nämä missä vakionopeus nivelet mutta saattavat kyllä näitäkin kunnostaa
Komet on oikea paikka kardaani remontille
Mökkillä
'
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja MouTine »

TPLtre kirjoitti: Ti 18.01.2022 20:00Normi laakeri 6006RS.
Varmistahan sitten että on todella normi 6006 (30x55x13), eikä 6006/32 (32x55x13) joka on ainakin itsellä.
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

MouTine kirjoitti: To 20.01.2022 07:36
TPLtre kirjoitti: Ti 18.01.2022 20:00Normi laakeri 6006RS.
Varmistahan sitten että on todella normi 6006 (30x55x13), eikä 6006/32 (32x55x13) joka on ainakin itsellä.
No en minä sitä pelkkää laakeria lähde vaihtamaan kun en pysty vulkanoimaan sitä kumia ympärille. Oli vain huomio tuosta kiinalaisten tuotteesta, että laakerin huulitiiviste ei oikein lupaavalta näytä ebayn kuvassa. Onhan se toki helpompi rasvata kun on jätetty reikiä valmiiksi. :wink:

Nyt pitää yrittää elvyttää vanhan kardaanin laakerin kumi vaikka sitten jollain massalla, että menee hetken siellä.

Tämän kiinalaisen kardaanin myyjä on ilmoittanut olevansa valmis maksamaan sen tasapainotuksen, joka olisi kyllä erittäin suoraselkäistä asiakaspalvelua. Tai purkamaan kaupan. Katsotaan miten sen kanssa käy. Kyllä minä sen tasapainotettuna huolin, kiero ei ole. Tiedän kun olin alla katsomassa kun kaveri "ajoi" dynomodessa pyörät ilmassa.
Vision
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: La 18.06.2016 22:46

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja Vision »

Tuolta sen laakerin saa jossain ajassa tulleineen.. https://www.driveshaftparts.co.uk Minä ostaisin saman kokoisella laakerilla jostain toiseta mallista tai (merkistä) ja leikkelee iri sen koko pyöreän osan kannattimesta ja heppailee kiinni vanhaan kannattimeen.. Jos kiire on? Tai käytät itse painotuksessa sen kiinalaisen, niin ei kerkee lumet sulaa ennen.
ML320cdi sport-07
GL 420 CDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 04.08.2018 11:52

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja GL 420 CDI »

Tipahdin kuin eno venneestä jo pari viestiä sitten mutta käsittääkseni laakerin ei tarviis olla SKF-laatua vaan
liekö sitä kumea saa kuitenkaan muualta kuin Kiinasta?
Vision
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: La 18.06.2016 22:46

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja Vision »

juu ei. Laakerin saa erikseen vaikka kiinalaisena jos niin haluaa jostai syystä. kannattimen saa Briteistä tai rapakon takaa laakereineen tällä hetkellä googletettuna.
ML320cdi sport-07
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Onhan tuolla briteissä ihan tähänkin malliin, 34 puntaa näytti olevan. (+ rahti ja tulli ja alv, olen kyllä tullannut paljonkin tavaraa). Siihen pitää vain purkaa se nivel, koska lukitusrengas on nivelen sisällä. Ja vakionopeusnivel kuuluu olevan juuri se pullonkaula tässä. Sen joko saa auki ehjänä tai sitten ei. Hyvä tietää, kiitos.

Myyjä on tosiaan lupaillut maksaa kiinan akselin tasapainotuksen, joten nyt viikonloppuna irti ja vanha takaisin, mutta paikaan sitä vanhan kumia vähän. Jos väliaikaisratkaisusta sattuu tulemaan hyvä, siinä on riski että se "väliaikaisuus" venyy. :D

GL 420 CDI: ei sillä pelkällä laakerilla tee mitään, oli mitä laatua hyvänsä. Se kannatinlaakeri on kokonaisuus, jossa laakeri on vulkanoitu paketiksi kannatinraudan kanssa.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 832
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: W164 voimansiirron omituiset oireet

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Minun ML.ään, vm-08, tehtiin kardaanin tukilaakerin vaihto Kuopion Hartikaisella ja ostin varaosan Ebaystä. Vaihto onnistui hyvin ja saivat kardaanin liitoksen auku ja kiinni vaikka liitos on tyypiltään kertakäyttöinen. Ei tasapainotusta eikä ravista thtään. Aikamoinen säästö kun ensin ehdottivat uuden kardaanin ostoa. Tukilaakeri vain 65 €.

Toivalan Auto tekee saman homman nykyään.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2017.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75

Vastaa Viestiin