Vaarallinen vika cruisessa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Vaarallinen vika cruisessa?

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Eli potilaana C 220 D 205-korisarjaa. Vakionopeudensäädin kytkettynä tehty kiihdytys kaasuplkimella aiheuttaa sen, että kaasupolkimen noston jälkeen auto jatkaa kiihtymistä. Esim ajaessani 90 km/h vauhdilla vakkarilla ja kiihdyttäessä vauhtia vaikka 115km/h auto jatkaa kiihtymistä noin 130km/h nopeuteen. Jalan nosto kaasupolkimelta aiheuttaa sen, että terävin kiihtyvyys loppuu, mutta vauhti nousee toista kymmentä kilomtetriä korkeammaksi kuin pitäisi. Tämän jälkeen auto tulee järkiinsä ja jarruttaa vauhdin valittuun cruise nopeuteen.
Autoon on tehty saastepäivitykset, lastutettu ja kaasupoljin vaihdettua uuteen noin vuosi sitten.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: Vaarallinen vika cruisessa?

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Saattaiskohan siinä "lastutuksessa" nyt olla jotain vikaa? Ei muuta kuin sen tekijältä vakioksi ja sitten katsoa onko ongelmaa vielä.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: Vaarallinen vika cruisessa?

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Lastu on Tuikun tekemä ja en oikein usko, että siinä on ronkittu mitään mikä liittyy cruiseen. Kaasupolkimen vaihdoin itse ihan plug and pray menetelmällä. Saaastepäivityksen jälkeen huomasin, että tyhjäkäynti nopeus muuttuu ajotilan mukaan. Tämä oli Vehon mukaan ominaisuus.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Vaarallinen vika cruisessa?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jatkaako kiihtymistä jos cruisen kytkee pois (jarrulla tai kytkimestä)?
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: Vaarallinen vika cruisessa?

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Jussiboy kirjoitti: Su 23.01.2022 16:04 Lastu on Tuikun tekemä ja en oikein usko, että siinä on ronkittu mitään mikä liittyy cruiseen. Kaasupolkimen vaihdoin itse ihan plug and pray menetelmällä. Saaastepäivityksen jälkeen huomasin, että tyhjäkäynti nopeus muuttuu ajotilan mukaan. Tämä oli Vehon mukaan ominaisuus.
No en minäkään sitten usko. Sitten tuo saastepäivitys. Itse palauttaisin sen ennalleen, mutta en nyt kehoita tietenkään sellaiseen. :D

Ja se voi olla vähän vaikeampi juttu sitäpaitsi, ellei ole täydellistä backupia alkuperäisestä ecun softasta.

Kysy neuvoa Tuikulta.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: Vaarallinen vika cruisessa?

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

DBFI kirjoitti: Su 23.01.2022 16:12 Jatkaako kiihtymistä jos cruisen kytkee pois (jarrulla tai kytkimestä)?
Kiihtyminen lakkaa kun painaa jarrua. Mysteerikiihdytyksen jälkeen auto jarruttaa vakkariin asetettuun vauhtiin.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: Vaarallinen vika cruisessa?

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Kun auto kelaa itsekseen vauhtia se ei tee täyskiihdytystä vaan vauhti kiihtyy rauhallisesti.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Re: Vaarallinen vika cruisessa?

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Avatar
Ajelia.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 04.01.2009 11:45

Re: Vaarallinen vika cruisessa?

Viesti Kirjoittaja Ajelia. »

Tää voi olla kaukaa haettu,, mulla oli viime vuonna Ranskalainen C5 vakkari päällä. Otin sen pois, niin vauhti ja kierrkoset kiihtyi tappiin.
Mulla oli kaukalon matto liikkunut kaasupolkimen alle/päälle, ja vauhti kiihtyi hurjasti. Vetäisin jalalla maton pois, niin vauhti asettui..
Vastaa Viestiin