W211 vaatii pientä huoltoa...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ti 13.10.2009 17:03
- Paikkakunta: Helsinki
W211 vaatii pientä huoltoa...
Kaveri hommasi pari vuotta sitten tommosen -02 mallisen 3,2 litraisen kuutoskoneisen E-sarjan mesen.
Nyt se kaipaa "pientä laittoa". perämurikan toinen vetarin stefa kusee hieman, vaan mites tommosen stefan vaihto...?
Ilmeisesti vetari vaan irti tasauspyörästöstä, toki kait lukkorengas ensin vetarin sisäpäästä, eli peräkoppa auki.
Noi vetarit on ilmeisesti "yhtä puuta" joten mitenhän toi perämurikka kannattaisi tipauttaa alas...?
Ilmeisesti pyöränpäästä isot mutterit auki vaan miten mahtuu taittumaan vetareineen tuolta alas?
Laitteessa vuotaa jokin kuskin puolen pakosarjassa... Kylmänä röpöttää hiukan vaan lämmettyään ei juurikaan. Alakautta ei mitään
"outoa" näy mutta yläkautta näkee että pakosatsin ja etukatin liitoksessa on mustaa selkeesti. Ei vaan näy juurikaan mistä se
vuotaa kun lämpösuojapelti estää näkyvyyden. Jostain sieltä se kummiskin vuotaa kun oikeanpuoleinen satsi on aivan normi.
Onkos näissä mitään pakosatsin halkeama-ilmiöitä?
Jarrujen kulumisindikaattori näyttää jotain häikkää vaikka palat on uusittu vähän aikaa sitten, veikkaan jotain rikkinäistä
kulumisanturia...
No joo, etujarruletkut pitää uusia, ehkä ääntelevä alapallo, sekä tietenkin molemmat taka-akselin legendaariset narinahelat...
kulumistavaraa...
Mut joo, toi stefahomma, kertokaas miten kannattais edetä...? Ja onko pakosarjoissa jotain halkeamavikoja.
Nyt se kaipaa "pientä laittoa". perämurikan toinen vetarin stefa kusee hieman, vaan mites tommosen stefan vaihto...?
Ilmeisesti vetari vaan irti tasauspyörästöstä, toki kait lukkorengas ensin vetarin sisäpäästä, eli peräkoppa auki.
Noi vetarit on ilmeisesti "yhtä puuta" joten mitenhän toi perämurikka kannattaisi tipauttaa alas...?
Ilmeisesti pyöränpäästä isot mutterit auki vaan miten mahtuu taittumaan vetareineen tuolta alas?
Laitteessa vuotaa jokin kuskin puolen pakosarjassa... Kylmänä röpöttää hiukan vaan lämmettyään ei juurikaan. Alakautta ei mitään
"outoa" näy mutta yläkautta näkee että pakosatsin ja etukatin liitoksessa on mustaa selkeesti. Ei vaan näy juurikaan mistä se
vuotaa kun lämpösuojapelti estää näkyvyyden. Jostain sieltä se kummiskin vuotaa kun oikeanpuoleinen satsi on aivan normi.
Onkos näissä mitään pakosatsin halkeama-ilmiöitä?
Jarrujen kulumisindikaattori näyttää jotain häikkää vaikka palat on uusittu vähän aikaa sitten, veikkaan jotain rikkinäistä
kulumisanturia...
No joo, etujarruletkut pitää uusia, ehkä ääntelevä alapallo, sekä tietenkin molemmat taka-akselin legendaariset narinahelat...
kulumistavaraa...
Mut joo, toi stefahomma, kertokaas miten kannattais edetä...? Ja onko pakosarjoissa jotain halkeamavikoja.
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Mo.
Melko varmaan se pakosarjan joustoliitos on puhjennut.
Niissä on ihana peltikerros rakenne.
Omasta oli sisukset irti, murtuneet sisäputket irti kokoja pöntöstä ja y-haaran päästä.
Raptec myy hyviä valurautaisia tilalle.
Melko varmaan se pakosarjan joustoliitos on puhjennut.
Niissä on ihana peltikerros rakenne.
Omasta oli sisukset irti, murtuneet sisäputket irti kokoja pöntöstä ja y-haaran päästä.
Raptec myy hyviä valurautaisia tilalle.
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Ei tarvitse koppaa avata terävä vetäisy riittää vetarille. Tai raudalla kampeat vanhaa stefaa vasten.
Sitten puukolla ja vasaralla naputtelet peltisen kauluksen stefoineen irti perästä. Putsaus ja silikonia vähän reunoille uusi takas naputellen vasaralla ja holkilla.
Sitten puukolla ja vasaralla naputtelet peltisen kauluksen stefoineen irti perästä. Putsaus ja silikonia vähän reunoille uusi takas naputellen vasaralla ja holkilla.
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Aloittajan kaverin auto on -02 320cdi OM648 ja tässä vastauksessa näyttäisi olevan puhe aivan eri moottorista ?
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Onkos mitenkään mahdollista että se kone olisikin M112?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
"Kuskinpuolen pakosarja" viittaa vahvasti M112 moottoriin. Eipä ole tulut vastaan tuollastia että siitä kartioliitoksesta vuotaisi. Ne on aika strydiä tavaraa niin laipat kuin itse materaalivahvuus putkessa. Olisko putki kopattu johonkin? Irti vaan ja tutkimaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Sekin vielä parempi kun ei edes yrittäisi vastailla mitään
Tarkemmin lukien ei tietenkään ole kyse 648:sta kun kuskin puolen pakosarja mainittu
Tarkemmin lukien ei tietenkään ole kyse 648:sta kun kuskin puolen pakosarja mainittu
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
2002 mallinen auto olisi kaikenlisäksi väyrynen (W210). 2003 mallivuodesta eteenpäin vasta W211. On niitä toki valmistettu jo loppuvuonna 2002, että sellainen varmaan kyseessä.
2007 R 320cdi
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Huttiainen, olin samaa kirjoittamassa aiemmin mutta tulin lukeneeksi otsikon
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ti 13.10.2009 17:03
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Jep! Kone on tuo M112. Lämpösuoja peittää pakosarjan niin hyvin ettei nää muutakuin mustaa laippaliitoksen lähellä.
Mites toi vetari pitäis "oikeaoppisesti" irroittaa? Siis siten että se mahtuu taittumaan...? Ja sitten sais sen nykästyä irti tasauspyörästöstä.
Kiitokset toki jo tämänastisista vastauksista.
Mites toi vetari pitäis "oikeaoppisesti" irroittaa? Siis siten että se mahtuu taittumaan...? Ja sitten sais sen nykästyä irti tasauspyörästöstä.
Kiitokset toki jo tämänastisista vastauksista.
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Pyörän navasta ylemmät ja takatanko irti. Kannataa eka keskimutteri ampua irti ja hommata ulosvedin millä painaa vetoakselin navasta irti. Se on kaiketi liimattu, ainakin kaikissa saa hakata / puristaa ulosvetäjällä vetarin irti.
Melkein suosittelen purkamaan samalla kaikki takapään ripustukset alas ja vaihtamaan puslat ja narinahelan, ne on kuitenkin loppu jos ei just vaihdettu.
Melkein suosittelen purkamaan samalla kaikki takapään ripustukset alas ja vaihtamaan puslat ja narinahelan, ne on kuitenkin loppu jos ei just vaihdettu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ti 13.10.2009 17:03
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Heps! Mersumiähet! Ei kait tässä vaan ole semmoinen hydraulipainepumppu-jarrujärjestelmä jonka kanssa pitää olla tarkkana aina jarruhommien kanssa?
Tai muuten oot ku*essa... Muistan joskus vaihtaneeni jarrupaloja semmosseen Meseen jonka kanssa työskennellessä ei saanut tehdä mitään "vikaliikettä" koska painepumppusysteemi yrittää ylläpitää koko ajan painetta järjestelmässä. Ei hyvä juttu jos vaikka satula on just kädessä ja paloja sovitellaan... Joku Urpo ko tossa välissä tekee jotain, esim avaa tai sulkee oven autosta, järjestelmä "herää" ja testaa paineen ja niin on mäntä satulasta pihalla...
Tohon potilaaseen pitäis kummiskin etuletkut uusia joten mitähän se tykkää siitä ko järjestelmä on "avoinna"...?
Tai muuten oot ku*essa... Muistan joskus vaihtaneeni jarrupaloja semmosseen Meseen jonka kanssa työskennellessä ei saanut tehdä mitään "vikaliikettä" koska painepumppusysteemi yrittää ylläpitää koko ajan painetta järjestelmässä. Ei hyvä juttu jos vaikka satula on just kädessä ja paloja sovitellaan... Joku Urpo ko tossa välissä tekee jotain, esim avaa tai sulkee oven autosta, järjestelmä "herää" ja testaa paineen ja niin on mäntä satulasta pihalla...
Tohon potilaaseen pitäis kummiskin etuletkut uusia joten mitähän se tykkää siitä ko järjestelmä on "avoinna"...?
- Jari Nysten
- Mersumies
- Viestit: 578
- Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
On siinä sbc jarrut.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Re: W211 vaatii pientä huoltoa...
Nappaa SBC yksiköstä töpseli irti niin ei edes voi puristaa jarruja kiinni. Tehnyt monesti niin kun ei star ole ollut lähettyvillä. Sit kun homma ohi niin tökkät takas.
En ainakaan itse ole yhtään yksikköä saanut hajotettua liittimiä irroitellessa tai kiinni laitettaessa.
En ainakaan itse ole yhtään yksikköä saanut hajotettua liittimiä irroitellessa tai kiinni laitettaessa.