W211 perse kenttään

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
saksanseisoja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 05.06.2013 20:40

W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja saksanseisoja »

Moi
Mersu -06 on välillä pudottanut perän toiselta puolelta. Perä oli ennen käynnistystä tänä aamuna ja koko päivän ylhäällä välillä kun kuormaa tuli taakse lisää kuului kompuran ääni kun se käynnistyi. Kompuran ääni on kuulunut koko ajan kun mersu on minulla ollut n.3 vuotta.
Tänään kuitenkin ajaessa pudotti perän alas molemmilta puolilta.
Olisko sulake palanut, mistä löytyy siihen liittyvät sulakkeet.
Auto 220 diesel 125 kW käyttöönotto -06
moottorikoodi OM646.821
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja DBFI »

saksanseisoja kirjoitti: Su 13.03.2022 19:09 Moi
Mersu -06 on välillä pudottanut perän toiselta puolelta. Perä oli ennen käynnistystä tänä aamuna ja koko päivän ylhäällä välillä kun kuormaa tuli taakse lisää kuului kompuran ääni kun se käynnistyi. Kompuran ääni on kuulunut koko ajan kun mersu on minulla ollut n.3 vuotta.
Tänään kuitenkin ajaessa pudotti perän alas molemmilta puolilta.
Olisko sulake palanut, mistä löytyy siihen liittyvät sulakkeet.
Auto 220 diesel 125 kW käyttöönotto -06
moottorikoodi OM646.821
Ei kai se kompuran ääni ole koko aikaa voinut kuulua, ei edes koko aikaa auton käydessä. Paljon tietoa autosta mutta ei jousituksesta, onko W211 Airmatic vai S211 tasonsäädöllä (vai airmaticilla)?

Ei palanut sulake pudota alustaa tonttiin, korkeintaan estää nousemasta ylös. Veikkaisin että joku niistä vioista joista löytyy jo sata threadiä.
saksanseisoja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 05.06.2013 20:40

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja saksanseisoja »

Tarkoitin kompuran ollessa päällä, päällä vain välillä perän korkeutta säädettäessä.
Perä pelkästään ilmalla. Ei airmatic.
saksanseisoja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 05.06.2013 20:40

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja saksanseisoja »

Nyt ei kompura lähde lainkaan päälle.
saksanseisoja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 05.06.2013 20:40

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja saksanseisoja »

Tasonsäädön tanko oli katkennut.
saksanseisoja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 05.06.2013 20:40

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja saksanseisoja »

Kl-varaosilta löytyi ,nopeasti tuli. Eikä ollut hintakaan paha .
Entinen oli muovinen uusi osa metallia.Todennäköisti rautaa.
Osa paikallaan ja perä nosto toimii.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6271
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja MiHe »

:thumbup:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Samaa ongelmaa eli w211 farkku, ei airmatic, pudottaa nyt joka yö perän tonttiin. Teki pari kuukautta vain oikean takakulman pudotusta. Sitten se yhtäkkiä loppui mutta nyt kolme yötä peräkkäin koko perä tontissa. Kertooko se jotain kun kestää 50sekuntia että nostaa perän ylös ja punainen car too low teksti häviää näytöstä?

Auto ollut minulla 6 vuotta ja tehnyt vuosia sitä että kun laitat auton lukkoon niin kompura päästelee kovaäänisesti paineita ulos. Sillai ''tsi tsi tsiiii''. Ei aina mutta aika usein.
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Pussit vuotaa, kompura vuotaa. Kompurassa ryynit märät ja kosteutta järjestelmässä.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja Nozki »

toni20 kirjoitti: La 26.03.2022 07:11 Samaa ongelmaa eli w211 farkku, ei airmatic, pudottaa nyt joka yö perän tonttiin. Teki pari kuukautta vain oikean takakulman pudotusta. Sitten se yhtäkkiä loppui mutta nyt kolme yötä peräkkäin koko perä tontissa. Kertooko se jotain kun kestää 50sekuntia että nostaa perän ylös ja punainen car too low teksti häviää näytöstä?

...
Itsekin äänestäisin kosteutta järjestelmässä -vaihtoehtoa. Se ei poissulje sitä, etteikö jousipusseissa tai kompurassa voisi olla vikaa, mutta kai yleensä, jos vuoto on suoraan jousen kumisen pussin läpi, niin se käyttäytyy suunnilleen samalla tavalla joka kerta eikä niin, että tänään vuotaa ja huomenna ei. Voi siinäkin tietty jotain eroja olla sen mukaan, miten se kumi on laskostunut. Sen sijaan kosteus järjestelmässä ja venttiileissä tekee kaikenlaisia ongelmia, varsinkin silloin kun on pakkasta.
toni20 kirjoitti: La 26.03.2022 07:11 ...
Auto ollut minulla 6 vuotta ja tehnyt vuosia sitä että kun laitat auton lukkoon niin kompura päästelee kovaäänisesti paineita ulos. Sillai ''tsi tsi tsiiii''. Ei aina mutta aika usein.
Tuo kyllä kuuluu ihan asiaan. Varsinkin, jos kuormaa on ollut päällä enemmän, niin jousiin on nostettu painetta ja sitten kun kuorma (kuski, matkustajat, tavarat) otetaan pois niin perä nousee. Silloin autoa lukitessa se pudottaa paineita, jotta perä palaa normaalikorkeuteensa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Kiitokset vastauksista. Eli ensimmäisenä kannattaa kompuran suodatin ja kuivaimen silica geelit? Miten nuo geelit vaihdetaan? Pitääkö kompura irrottaa että saa vaihdettua?

Eli nämäkö tilaukseen:
https://jmtech.fi/kauppa/index.php?main ... _id=129433

https://jmtech.fi/kauppa/index.php?main ... 34kv9eqls7
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Pitää irrottaa ja purkaa.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
jjm95
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 14.09.2021 13:22

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja jjm95 »

https://www.youtube.com/watch?v=Lk5n_h1tT78

https://www.youtube.com/watch?v=Mp-qoqWuEg4

Näitten videoitten perusteella sain omasta purettua kompuran ja kuivattua ryynit uunissa. Samalla vaihtui suodatin sekä kompuran ja suodattimen välinen letku kun oli huonossa kunnossa.
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja Nozki »

jjm95 kirjoitti: La 26.03.2022 21:59 ...

Samalla vaihtui suodatin sekä kompuran ja suodattimen välinen letku kun oli huonossa kunnossa.
Tuo on muuten erittäin hyvä pointti, kun niillä letkuilla on taipumus vanhetessaan mennä huonoksi, uusi letku ei maksa paljoakaan, ja käsittääkseni huomattava määrä kompressoreja on mennyt piloille, kun ovat imeneet pölyä sisäänsä rikkinäisestä letkusta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211 perse kenttään

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Kiitoksia, hyvät videot, selkeästi näytetään miten tuo puretaan jne. Täytyy seuraavaksi kokeilla noin. Vuoden alusta kun oikea takakulma putosi välillä niin tarkistettiin kompura ulkoisesti ja siellä oli yksi letku rikki irti poikki. Uusittiin se ja tänne asti toimi. Jos sitä ensi viikolla ehtisi irrottamaan kompuran...
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
Vastaa Viestiin