W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kliineri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 18.02.2020 11:13

W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä

Viesti Kirjoittaja Kliineri »

Hei! Vastaavaa tilannetta ei löytynyt mun hauilla foorumilta, mutta mistä voisi olla kysymys, kun automaattilaatikko ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä? Joutuu lähteä kakkosvaihteella liikkeelle, jos ei itse vaihda kepistä ykkösvaihdetta päälle… Mistä tieto pysähdyksestä kulkee vaihteistolle? Olettaisin jotenkin, että kyse on nimenomaan pysähdyksen havaitsemattomuudesta, kun kumminkin kakkoselle asti vaihtaa ja muuten toimii normaalisti.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Kai tuossakin on vaihtoehtoina valita joko C tai S mode?

C moden kanssa kuuluukin lähteä kakkosella liikkeelle. Paitsi jos painat kaasun pohjaan asti, niin sitten olettaisin, että pudottaa ykköselle ensin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Kliineri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 18.02.2020 11:13

Re: W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä

Viesti Kirjoittaja Kliineri »

Okei tämä avarsi paljon! Kiitos tiedosta. Oon olettanu modella olevan erilaiset tarkoitukset sen suuremmin asiaa tutkimatta… ilmeisesti siis winter ja summer ovat vaihtoehdot, kun W/S ovat valitsimessa? Taitaa olla juuri noin että pudottaa ykköselle kaasun laittaessa pohjaan. Täytyy testailla nyt vähän toimintaa asiasta valaistuneena :D
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kliineri kirjoitti: Ke 06.04.2022 16:14 Okei tämä avarsi paljon! Kiitos tiedosta. Oon olettanu modella olevan erilaiset tarkoitukset sen suuremmin asiaa tutkimatta… ilmeisesti siis winter ja summer ovat vaihtoehdot, kun W/S ovat valitsimessa? Taitaa olla juuri noin että pudottaa ykköselle kaasun laittaessa pohjaan. Täytyy testailla nyt vähän toimintaa asiasta valaistuneena :D
S=standart W=winter eli se aika kun maa on täynnä valkoista paskaa
w asenossa lähtö 2 vaihtella pakki "isompi" vaihtaminen aikaisemmi ym eroa
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

S= slow ja W = Wery slow vaihtamisohjelma 722.6 lootassa :D
Pimpelipompeli379
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä

Viesti Kirjoittaja Pimpelipompeli379 »

Kliineri kirjoitti: Ke 06.04.2022 15:29 Hei! Vastaavaa tilannetta ei löytynyt mun hauilla foorumilta, mutta mistä voisi olla kysymys, kun automaattilaatikko ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä? Joutuu lähteä kakkosvaihteella liikkeelle, jos ei itse vaihda kepistä ykkösvaihdetta päälle… Mistä tieto pysähdyksestä kulkee vaihteistolle? Olettaisin jotenkin, että kyse on nimenomaan pysähdyksen havaitsemattomuudesta, kun kumminkin kakkoselle asti vaihtaa ja muuten toimii normaalisti.
[/quote

Sinulla on laatikon ohjelma asennossa W,vaihda ohjelma S:lle niin pysähtyessäsi vaihteet "putoaa" ykköselle.
Pimpelipompeli379
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 270CDI ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä

Viesti Kirjoittaja Pimpelipompeli379 »

Kliineri kirjoitti: Ke 06.04.2022 15:29 Hei! Vastaavaa tilannetta ei löytynyt mun hauilla foorumilta, mutta mistä voisi olla kysymys, kun automaattilaatikko ei vaihda ykkösvaihteelle pysähtyessä? Joutuu lähteä kakkosvaihteella liikkeelle, jos ei itse vaihda kepistä ykkösvaihdetta päälle… Mistä tieto pysähdyksestä kulkee vaihteistolle? Olettaisin jotenkin, että kyse on nimenomaan pysähdyksen havaitsemattomuudesta, kun kumminkin kakkoselle asti vaihtaa ja muuten toimii normaalisti.
[/quote
Vastaa Viestiin