Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
VITO W639 111 cdi, moottori 646.982 Star ilmoittaa ahtopaineensäädössä on vikaa, ohjearvo alittunut. Herjasi ahtopaineen tunnistimesta, vaihdettu samanlainen tilalle ( A 004 153 31 28 ) Vikakoodi nollattu ja koe ajolle, taas sama tulos vikavalo syttyi. B5/1 ahtopaineentunnistimen ohjearvo testerin mukaan 1018-1068 , autossa tämän hetkinen 989. Onko näillä arvoilla merkitys kyseiseen vikaan ja mitä neuvoksi asiasta tietävät ?
MB SLK 170
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639
Re: Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
Millös vermeellä diagnosoitu kun ei ole ajeltu asiaan liittyviä testejä?
Muuttuuko painelukema kone sammuksissa/tyhjäkäynnillä/kierroksilla?
Kiertääkö kone yli 3000?
Liikkuuko turbon säätövarsi kun antaa kierroksia?
Muuttuuko painelukema kone sammuksissa/tyhjäkäynnillä/kierroksilla?
Kiertääkö kone yli 3000?
Liikkuuko turbon säätövarsi kun antaa kierroksia?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
Tyhjäkäynnillä ohjearvo 1164-1215 nyt 990, kierroksilla ohjearvo 1424-1474 nyt 979, käväisi 1500 arvossa ja vikavalo syttyi sekä tehotpois. Turbon säätövarsi liikkuu ylös kun käynnistää ja pysyy ylhäällä. Eri kierrosnopeudet ei liikuta säätövartta. star c3 käytössä.
MB SLK 170
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639
Re: Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
No sitten ahtimen testi, meneekö läpi (ennenkuin menee limp modeen)? Ja siitä sitten ohjeiden mukaan tarkastuksia, ei se ahda kun kierrosten lisääntyessä vaan paine pienenee.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
Tarkista että ahtoputket on ehjät, näitä tuntuu menevän kaikissa merkeissä ja malleissa.
Reikä putkessa eikä ahtopaine toteudu, limp mode ja vikaa ahtopaineen säädöstä.
Reikä putkessa eikä ahtopaine toteudu, limp mode ja vikaa ahtopaineen säädöstä.
Re: Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
Ahtoputkien kunto ja tiiviys tarkastettu. Toisessa vitossa ja kaverin transporterissa turbon säätövarsi liikkuu käynistettäessä ja kierroksia lisäämällä edestakaisin. Tässä vitossa käynnistettäessä säätövarsi liikku säätötopparista 5mm ylöspäin, kierroksien lisääminen ei vaikuta vipuvarteen. sammutettaessa vipuvarsi palautuu säätötoppariin. Mahtaako siivet olla jumissa ja onko seuraava työvaihe irroittaa turbo koneesta ?
MB SLK 170
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639
Re: Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
Nyt valtakunnassa kaikki hyvin, Testailtiin ja osia vaihtamalla kokeiltiin yhtä sun toista tähän ongelmaan. Turbotesti ei mennyt läpi ja turbon säätövipu oli täysin jumissa. Ostin vastaavan, samanlaisesta vitosta käytetyn ja toimivan turbon, asensin paikoilleen ja nollasin vikakoodin. Nyt kuin eriauto tehojen suhteen ja ei syty enää moottorin vikavalo. Aiempi turbo avattu ja karstoittunut siivikko puhdistettu perusteellisesti, nyt sekin toimintakuntoinen ja säätövipu liikkuu herkästi. Tulipahan tutustuttua tähänkin vikamaailmaan !
MB SLK 170
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639
MB ML 163
MB VITO 639
MB A 168
MB 124 COUPE
MB S 221
MB 170Va museoauto
MB VITO 639
Re: Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
Hyvä homma että selvisi, noi on hankalia löytää välillä.
Re: Ahtopaineensäädössä vikaa, apua
Minun Vitossa sama vika viikko sitten. Alipainekellon vipu alapäästä ruostunut jumiin. Voitelu ja nitkuttelu herkisti ja nyt toimii. Sama vika oli n.5vuotta sitten ja olen voidellut vipua vuosittain, mutta pääsi yllättämään. Autolla ajettu reilut 200t. , ihme ettei rupea reikä väljistymään. Tutulla korjaamolla käytin, ja asentaja vähän moitti, kun en ollut voidellu tarpeeksi usein