ABC-alustan poistaminen
ABC-alustan poistaminen
Hei arvon forumilaiset,
olen pohtinut seuraavaksi kesäautokseni SL500 (R230) ja yhtä olen käynyt jo koeajamassa. Olen lukenut paljon ABC-järjestelmään liittyvistä mahdollisista haasteista täältä forumilta ja muualta. Kysyisin, että onko kukaan poistanut järjestelmää ja vaihtanut toisen alustasarjan tilalle? Onko siinä tullut mitään haasteita vastaan? Ainakin netistä löytyy alustasarjoja, jotka sopivat siihen.
-Teme
olen pohtinut seuraavaksi kesäautokseni SL500 (R230) ja yhtä olen käynyt jo koeajamassa. Olen lukenut paljon ABC-järjestelmään liittyvistä mahdollisista haasteista täältä forumilta ja muualta. Kysyisin, että onko kukaan poistanut järjestelmää ja vaihtanut toisen alustasarjan tilalle? Onko siinä tullut mitään haasteita vastaan? Ainakin netistä löytyy alustasarjoja, jotka sopivat siihen.
-Teme
Kesäauto: SLK 230 Kompressor
Re: ABC-alustan poistaminen
Oma henkilökohtainen mielipiteeni on että poistaminen on hölmöä. Se on hieno varuste joka toimiessaan antaa autolle sen kuuluvan kyydin. Kuten olen ennenkin kirjoittanut, ABC on periaatteeltaan yksinkertainen järjestelmä joka on luotettava kun se on huollettu. Öljyt, suodatin ja paineakut on normaaleja huolto-osia. Kauhutarinat yleensä syntyvät siitä että järjestelmää yritetään korjata mahdollsimman halvalla käytetyillä osilla korjaamon tai korjaajan toimesta joka ei asiasta mitään tiedä.
Jos kuitenkin haluaa järjestelmän deletoida, on muutamia alustavalmistajia jotka myyvät coilovereita. Sen lisäksi ABC pitää vielä koodata pois käytöstä. Se on oma savottansa ja merkkiliikkeet ei varmasti tähän lähde. Ja kolmas juttu... Tämän kaiken jälkeen auto tarvitsee perinteiset kallistuksenvakaajat, koska ABC hoitaa tämän normaalisti. Vakaajat löytyy AirMatic malleista, muttei käytettynäkään ole kovin edullisia. Löytyykö R230:stä edes AirMatickia? Ja pumppu pitää vaihtaa tavalliseen.
Karkeasti sanottuna pari-kolme tonnia konversio-hommaan joka pilaa auton?
Jos kuitenkin haluaa järjestelmän deletoida, on muutamia alustavalmistajia jotka myyvät coilovereita. Sen lisäksi ABC pitää vielä koodata pois käytöstä. Se on oma savottansa ja merkkiliikkeet ei varmasti tähän lähde. Ja kolmas juttu... Tämän kaiken jälkeen auto tarvitsee perinteiset kallistuksenvakaajat, koska ABC hoitaa tämän normaalisti. Vakaajat löytyy AirMatic malleista, muttei käytettynäkään ole kovin edullisia. Löytyykö R230:stä edes AirMatickia? Ja pumppu pitää vaihtaa tavalliseen.
Karkeasti sanottuna pari-kolme tonnia konversio-hommaan joka pilaa auton?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: ABC-alustan poistaminen
Ja jonka jälkeen auto ei täytä sille asetettuja vaatimuksia ja osaava katsuri hylkää sen kuten kuuluu.
Re: ABC-alustan poistaminen
Kiitos paljon vastauksista.
Kyllä alustasarjoja on vaihdettu autoihin. Pitää tietysti olla alustasarjan maahantuojan katsastustodistus muutoskatsastusta varten.
Tuota kallistuksenvakaaja-asiaa en tiennyt. Kuulostaa sen verran haastavalta/kalliilta projektilta kaikkineensa, että ei taida maksaa vaivaa.
Kyllä alustasarjoja on vaihdettu autoihin. Pitää tietysti olla alustasarjan maahantuojan katsastustodistus muutoskatsastusta varten.
Tuota kallistuksenvakaaja-asiaa en tiennyt. Kuulostaa sen verran haastavalta/kalliilta projektilta kaikkineensa, että ei taida maksaa vaivaa.
Kesäauto: SLK 230 Kompressor
Re: ABC-alustan poistaminen
Youtubesta löytyy videoita, missä näitä operaatioita on menestyksellä tehty. Joillekin on käynyt niin, että yksittäiseen coiloveriin ei ole myöhemmin saanut varaosia, jolloin on jouduttu ostamaan koko sarja uusiksi.
Dilemma on hankala, tunnen henkilön, joka ei voi ostaa automaattivaihteista autoa, koska automaattivaihteisto saattaa mennä rikki, mikä tulee sitten kuulemma kalliiksi. Eipä silti, itselläkin tulee käytyä läpi vastaavia pohdintoja.
Dilemma on hankala, tunnen henkilön, joka ei voi ostaa automaattivaihteista autoa, koska automaattivaihteisto saattaa mennä rikki, mikä tulee sitten kuulemma kalliiksi. Eipä silti, itselläkin tulee käytyä läpi vastaavia pohdintoja.
Re: ABC-alustan poistaminen
Osta pikku koneella niin saat vieterialustan.
Re: ABC-alustan poistaminen
SL350 on kallistuksen vakaajat. Näitä löytyy uusia esim. Ebaysta. USA:sta löytyy myös SL55 kustomoitu joka rahteineen tulee melkein tonnin arvoiseksi !!!
Ohjaustehostimen pumppu pitää vaihtaa. Löytyy normi varaosaliikkeistä.
Epäselvää/ epävarmaa on minullekin SOPIIKO 350 etuvakaaja 500 ? se on varmaa että 550 ei sovi koska öljypohja on isompi ?
Onko kellään tietoa ?
Olen suunnitellut tehdä muutostyön talven aikana..... Jos jotakuta kiinnostaa voin kertoa hommasta ?
Ohjaustehostimen pumppu pitää vaihtaa. Löytyy normi varaosaliikkeistä.
Epäselvää/ epävarmaa on minullekin SOPIIKO 350 etuvakaaja 500 ? se on varmaa että 550 ei sovi koska öljypohja on isompi ?
Onko kellään tietoa ?
Olen suunnitellut tehdä muutostyön talven aikana..... Jos jotakuta kiinnostaa voin kertoa hommasta ?
SL- man
Re: ABC-alustan poistaminen
Minkä ikänen auto? 350:ssä voi olla joko 112 tai 272. 5-satkussa 113 tai 273. 550 on taas jenkkien oma mallimerkintä ja se on aina 273.
Kyllä kiinnostaa ihan siinä mielessä jos tällä kertaa saataisiin mailman ensimmäinen ABC-delete, joka olisi tehty huolella niin ettei vikavaloja pala, yhtään toimitatonta nappulaa tai varustetta löydy sekä koodaus muutettu niin että vikakoodin luvussa ei löytyi yhtään herjaa puuttuvaan jousituksen komponenteihin liittyen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: ABC-alustan poistaminen
Siis tämä on -04 SL500 !
Suunnitelman toteutus: Coiloverit , kallistuksenvakaimet, ohjaustehostimen pumppu, Starilla ABC- deletointi, keskikonsolin kytkimen poisto ?
Niin ja kaikki ylimääräiset hydrauliikkaletkut ja putket pois.
Siinä sitä urakkaa koko talveksi.
Suunnitelman toteutus: Coiloverit , kallistuksenvakaimet, ohjaustehostimen pumppu, Starilla ABC- deletointi, keskikonsolin kytkimen poisto ?
Niin ja kaikki ylimääräiset hydrauliikkaletkut ja putket pois.
Siinä sitä urakkaa koko talveksi.
SL- man
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: ABC-alustan poistaminen
kannattaa katsoa ne legit streetcars youtube kanavan SL videot, kyseessä siis entinen mersun master tech ja hänkin repii hiuksia päästä ja käy järjestelmää läpi todella laajasti että saisi sen toimimaan.
itse skippaisin koko mallin, ellei siitä ole kierrejousi versioo. liikaa vaivaa
itse skippaisin koko mallin, ellei siitä ole kierrejousi versioo. liikaa vaivaa
W212 E350cdi
Re: ABC-alustan poistaminen
Siinäkin taisi suurin ongelma olla se, että paineakku oli hajonnut ja sylkenyt sisuksensa ympäri järjestelmää tukkien venttiilit yms.Nurmituomas kirjoitti: ↑Pe 02.12.2022 12:00 kannattaa katsoa ne legit streetcars youtube kanavan SL videot, kyseessä siis entinen mersun master tech ja hänkin repii hiuksia päästä ja käy järjestelmää läpi todella laajasti että saisi sen toimimaan.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ABC-alustan poistaminen
Kalistuksen vakajaa ei tarvitse (siis ajamisen
kannalta) jos iskaunvaimentimet ja jouset on
sopivata
Mökkillä
'
'
Re: ABC-alustan poistaminen
Eikä ohjaustehostintakaan jos ratti on sopiva.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 07.12.2022 19:42Kalistuksen vakajaa ei tarvitse (siis ajamisen
kannalta) jos iskaunvaimentimet ja jouset on
sopivata
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!