W203 (sedan) varapyöräkotelon irroitus, onko mahdollista insinöörille?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Torakka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 18.07.2018 15:21
Viesti:

W203 (sedan) varapyöräkotelon irroitus, onko mahdollista insinöörille?

Viesti Kirjoittaja Torakka »

Päivää taas foorumille.
Ohi aiheesta
En ole virheistäni oppinut ja muutama viikko sitten pihaan lipui 'uusi' johtotähti. "Vanhassa vara parempi" ajattelin kun kolhiintuneen farmari-203:n kaveriksi hommasin lähes saman ikäisen sedanin. Sama moottorikin molemmissa ja sitä kautta toivoin väistämättömässä rassailussa jotain synergiaetuja. Rikkihän auto oli jo ostettaessa (jarruputki syöpynyt puhki, sylkee myös vähän jäähdytysnestettä jostain) mutta kun halvalla sai... ja kaupan päälle niin makean tuoksuisen wunderbaumin ja ikäiselleni setämiehelle täysin sopimattomat vanteet. Vaan asiaan.

Tässä lähti vähän mopo käsistä jarruputkiremontin kohdalla kun silmään osuneet ruosteet halusin fiksailla auton nyt ollessa riittävän korkealla pukkien päällä (ja taivasalla säiden armoilla). Tankki sekä apurunko ovat jo pressun alla ja mersun pohjasta onkin paukutettu kilokaupalla ruostetta irti; hitsattavaa on löytynyt muttei järkyttäviä määriä.
Vaan saako tuota varapyörän muovista koteloa mitenkään "kotikonstein" insinööri irti? Parin pultin lisäksi se näyttäisi pääasiassa olevan kiinni liimalla. Aamulla kokeilin tunkilla ja kakkosnelosella nostaa siitä muovikotelosta samalla kun kuumailmapuhaltimella lämmittelin peräkontin puolelta liimasaumojen kohdilta mutta ei voittoa. Enkö vain ollut tarpeeksi ronski kuumailmapuhaltimen ja/tai tunkin käytössä vai olisiko tuohon operaatioon joku toinen ratkaisu?

Liiteenä kesämaisemia vuodelta 2022
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin