Nyt kaivattaisiin vinkkejä: Talvi lähestyy ja haluaisin ennakoivasti huoltaa EQC:n takapään ilmajousituksen vaihtamalla kompressorin kuivainryynit.
Koska itsellä ei ole tiloja eikä myöskään EQC:n osalta tietämystä, niin onko vinkkejä mihin viedä auto ryynien vaihtoon? Olen kysellyt toimenpiteen suorittamista Veholta, pienemmiltä korjaamoilta ja jopa J&M Techiltä, mutta kukaan ei suostu tekemään. Vehon mukaan "Mercedes ei tarjoa tällaista huoltotoimenpidettä" yms. ja muilla korjaamoilla ei ole oikeutta huoltaa sähköautoja, ainakaan heidän omien sanojensa mukaan.
Vielä ei ole ongelmaa ja jottei niitä tulekaan, niin otan vinkkejä vastaan! Tiedossa on EQC:tä, joissa takapää on valahtanut tonttiin jopa varsin alhaisilla kilometreillä...
Sähköauton ilmajousien huolto
Re: Sähköauton ilmajousien huolto
Kellä mahtaa olla lupa vaihtaa sähköautoon renkaat? Ei sen kompuran ryynien vaihto sen hassumpi pitäisi olla sähköautoon kuin perinteiseen.
Onko tietoa mistä syystä perä noissa pudonnut? Talvella vai kesällä? Aika uusia sentään että olisi ryynit puuroa.
Onko tietoa mistä syystä perä noissa pudonnut? Talvella vai kesällä? Aika uusia sentään että olisi ryynit puuroa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Sähköauton ilmajousien huolto
Tätä ihmettelen itsekin kun eihän siinä nyt korkeajänniteakkuun kuitenkaan koskea tarvitse. Mutta tämä vastaus tuli J&M Techiltä, niin en osaa siihen enempää ottaa kantaa.DBFI kirjoitti: ↑Pe 12.08.2022 16:48 Kellä mahtaa olla lupa vaihtaa sähköautoon renkaat? Ei sen kompuran ryynien vaihto sen hassumpi pitäisi olla sähköautoon kuin perinteiseen.
Onko tietoa mistä syystä perä noissa pudonnut? Talvella vai kesällä? Aika uusia sentään että olisi ryynit puuroa.
293 airmatic compressor.JPG
Naamakirjassa on tullut eteen useampi kertomus, jossa kompressori oli antanut periksi talvella ja ongelma korjaantunut sen vaihdolla. Liekö vettä ollut tarpeeksi järjestelmässä? Omalle autolle tulee se kaksi vuotta ikää, joten tuskin vielä (koputan puuta) tulevana talvena ongelmia tulee, mutta ennakoisin mielelläni tässäkin...
Re: Sähköauton ilmajousien huolto
Mulla on tullut peräpää muutaman kerran talvella tonttiin. Taustalla ollut autonpesu, eikä riittävä kuivuminen. Virheviesti tullut ruutuun, mutta sulake vain palanut ja sen vaihdolla selvinnyt (sijaitsee konepellin alla, kuskin edessä, torx:illa boksi auki).
Tänään alkoi ilmeisesti ilmajousien kompura pitämään sellaista meteliä (vasemmalla edessä) että lintuja tippu puista ja kanssa-autoilijat ajoivat tieltä ohi ajaessa.
Tänään alkoi ilmeisesti ilmajousien kompura pitämään sellaista meteliä (vasemmalla edessä) että lintuja tippu puista ja kanssa-autoilijat ajoivat tieltä ohi ajaessa.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Re: Sähköauton ilmajousien huolto
Nuo sähkärit on siitä "ongelmallisia" että ihan virallisten ohjeistuksien mukaan asentajalla pitää olla pätevyys jotta (o)saa tehdä huoltoja/korjauksia niihin sähkäreihin. En tiedä kuuluuko esim. tuo mainittu renkaiden vaihtokin niihin. Korjaamo ei halua ottaa mitään vastuuta näissä tapauksissa joten helpompi vaan sanoa ettei ole pätevyyksiä niihin sähkäreihin.
Korjaamolla sähköauton ympärille pitää kuulemma vetää lippusiimat ja laittaa varoitukset riittävän etäälle ettei luvattomat pääse koskemaan
Tarua vai totta...
Korjaamolla sähköauton ympärille pitää kuulemma vetää lippusiimat ja laittaa varoitukset riittävän etäälle ettei luvattomat pääse koskemaan
Tarua vai totta...