OM601 3 pytty ei sytytä
OM601 3 pytty ei sytytä
onko muilla kokemusta ja miten saitte korjattua voin laittaa käyntivideota jos jotakin kiinnostaa antaa vinkkiä
Re: OM601 3 pytty ei sytytä
https://www.youtube.com/shorts/nNitKbkue_A ois hyvä tietää että kuulostaako sen käyminen tuolta kun 1 pytty pois pelistä mutta kun kierroksia nostaa kuulostaa paljon pahemmalta
Re: OM601 3 pytty ei sytytä
En osaa sanoa, mikä yleisin syy olisi, mutta mahdollisia syitä on tietty aika monta, kuten:
viallinen ruiskutusventtiili(ruiskutussuutin) Selvinnee sillä, että vaihtaa kolmospytyn ruiskutusventtiilin(-suuttimen) jonkun toisen pytyn kanssa keskenään ja tsekkaa, että mikä pytty nyt on pimeänä
viallinen ruiskutuspumppu Tuleeko moottorin käydessä polttoainetta, jos löysää suuttimen polttoaineputken liitosta? Jos ei tule, niin jossain pumpussa tai putkessa vika. Jos tulee, niin ei se silti todista, että sitä tulee riittävällä paineella ja riittävä määrä, eli ei sitä pumppuvikaa voi kuitenkaan poissulkea tällä tarkastuksella.
Viallinen venttiili tai mäntä / sylinteri tai totaalisesti hajonnut kannentiiviste niin, ettei puristus riitä sytyttämään polttoainetta. Puristuspaine- tai ohivirtausmittauksella selvitettävissä
viallinen ruiskutusventtiili(ruiskutussuutin) Selvinnee sillä, että vaihtaa kolmospytyn ruiskutusventtiilin(-suuttimen) jonkun toisen pytyn kanssa keskenään ja tsekkaa, että mikä pytty nyt on pimeänä
viallinen ruiskutuspumppu Tuleeko moottorin käydessä polttoainetta, jos löysää suuttimen polttoaineputken liitosta? Jos ei tule, niin jossain pumpussa tai putkessa vika. Jos tulee, niin ei se silti todista, että sitä tulee riittävällä paineella ja riittävä määrä, eli ei sitä pumppuvikaa voi kuitenkaan poissulkea tällä tarkastuksella.
Viallinen venttiili tai mäntä / sylinteri tai totaalisesti hajonnut kannentiiviste niin, ettei puristus riitä sytyttämään polttoainetta. Puristuspaine- tai ohivirtausmittauksella selvitettävissä
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: OM601 3 pytty ei sytytä
juu kiitos vinkeistä pitää huomenna tarkistella
Re: OM601 3 pytty ei sytytä
Eikö kannattaisi aloittaa sillä puristuspainemittauksella?
Re: OM601 3 pytty ei sytytä
Esikammion välistä kun alkaa vuotaa reilummin ni eipä se pala tyhjäkäynnillä muttei kait se noin rumasti silloinkaan käy ja puhallus tuntuu ja haiseekin selvästi vuotavan esikammion kieppeillä. Sit kun m-öljyä menee 1 sylinteriin ni käynti on kolistavaa. Nuo molemmat käsittääkseni aika yleisiä ja ittekin kumpaakin hommaa joutunu tekemään.
Mutta minusta näytti sille että videossa laitoin käyntin kylmästä tai ainakin jäähtyneen mosan päätellen moottorilämpömittarista? Jos noin niin öljynpaineen kyl kuuluisi nousta tappiin. Videossa ei näy nouseeko vaiko ei ja sekin että oliko kylmä mosa?
Jos oli kylmä ja ö-paine on kilon huitteilla ni saattaapi vika olla vakavampikin? Tosin aika äkkiä väljän laakerin kohdalta falskaus loppuu kun öljyreikä menee laakerisilpusta tukkoon --> öljynpaineet nousee mutta sit tuho on jo liki kun se vaurioitunut kaula pyörii kuivana.
Mutta kuten Notzki meinasi niin monta vaihtoehtoa on tuohon oireeseen.
Niin milleen olit todennu et kolmospytty on pois pelistä?
Mutta minusta näytti sille että videossa laitoin käyntin kylmästä tai ainakin jäähtyneen mosan päätellen moottorilämpömittarista? Jos noin niin öljynpaineen kyl kuuluisi nousta tappiin. Videossa ei näy nouseeko vaiko ei ja sekin että oliko kylmä mosa?
Jos oli kylmä ja ö-paine on kilon huitteilla ni saattaapi vika olla vakavampikin? Tosin aika äkkiä väljän laakerin kohdalta falskaus loppuu kun öljyreikä menee laakerisilpusta tukkoon --> öljynpaineet nousee mutta sit tuho on jo liki kun se vaurioitunut kaula pyörii kuivana.
Mutta kuten Notzki meinasi niin monta vaihtoehtoa on tuohon oireeseen.
Niin milleen olit todennu et kolmospytty on pois pelistä?
Re: OM601 3 pytty ei sytytä
avattiin suuttimen linja ja käynti ei muuttunut mitenkään ja kyllä se öljynpaine nousee tappiin asti oli kylmä koneJari Ke kirjoitti: ↑Ma 15.08.2022 16:34 Esikammion välistä kun alkaa vuotaa reilummin ni eipä se pala tyhjäkäynnillä muttei kait se noin rumasti silloinkaan käy ja puhallus tuntuu ja haiseekin selvästi vuotavan esikammion kieppeillä. Sit kun m-öljyä menee 1 sylinteriin ni käynti on kolistavaa. Nuo molemmat käsittääkseni aika yleisiä ja ittekin kumpaakin hommaa joutunu tekemään.
Mutta minusta näytti sille että videossa laitoin käyntin kylmästä tai ainakin jäähtyneen mosan päätellen moottorilämpömittarista? Jos noin niin öljynpaineen kyl kuuluisi nousta tappiin. Videossa ei näy nouseeko vaiko ei ja sekin että oliko kylmä mosa?
Jos oli kylmä ja ö-paine on kilon huitteilla ni saattaapi vika olla vakavampikin? Tosin aika äkkiä väljän laakerin kohdalta falskaus loppuu kun öljyreikä menee laakerisilpusta tukkoon --> öljynpaineet nousee mutta sit tuho on jo liki kun se vaurioitunut kaula pyörii kuivana.
Mutta kuten Notzki meinasi niin monta vaihtoehtoa on tuohon oireeseen.
Niin milleen olit todennu et kolmospytty on pois pelistä?
Re: OM601 3 pytty ei sytytä
Meni kerran suutinputki poikki ihan sieltä pumpun lähdön juuresta, mutterin alta. Se pytty ei halunnut oikein käydä kun ei saanut ainetta. Vuoti polttoaineet ulos, siitä huomasi.
Re: OM601 3 pytty ei sytytä
https://www.youtube.com/shorts/pD8wSfQvfpE
https://www.youtube.com/watch?v=x0VpSJJ ... nnel=armoi
kannentiiviste kannanttaa ainakin vaihtaa varmaan
https://www.youtube.com/watch?v=x0VpSJJ ... nnel=armoi
kannentiiviste kannanttaa ainakin vaihtaa varmaan
Re: OM601 3 pytty ei sytytä
joo vähä myöhässä laitan mutta koneessa oli joku hajonnut ja kampiakselin laakeri oli aivan säpäleinä ja kaikissa muissakin oli hirveät jälet