OM601 3 pytty ei sytytä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
arthur7am
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 14.08.2022 23:04

OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja arthur7am »

onko muilla kokemusta ja miten saitte korjattua voin laittaa käyntivideota jos jotakin kiinnostaa antaa vinkkiä
arthur7am
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 14.08.2022 23:04

Re: OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja arthur7am »

https://www.youtube.com/shorts/nNitKbkue_A ois hyvä tietää että kuulostaako sen käyminen tuolta kun 1 pytty pois pelistä mutta kun kierroksia nostaa kuulostaa paljon pahemmalta
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

En osaa sanoa, mikä yleisin syy olisi, mutta mahdollisia syitä on tietty aika monta, kuten:

:idea: viallinen ruiskutusventtiili(ruiskutussuutin) :arrow: Selvinnee sillä, että vaihtaa kolmospytyn ruiskutusventtiilin(-suuttimen) jonkun toisen pytyn kanssa keskenään ja tsekkaa, että mikä pytty nyt on pimeänä

:idea: viallinen ruiskutuspumppu :arrow: Tuleeko moottorin käydessä polttoainetta, jos löysää suuttimen polttoaineputken liitosta? Jos ei tule, niin jossain pumpussa tai putkessa vika. Jos tulee, niin ei se silti todista, että sitä tulee riittävällä paineella ja riittävä määrä, eli ei sitä pumppuvikaa voi kuitenkaan poissulkea tällä tarkastuksella.

:idea: Viallinen venttiili tai mäntä / sylinteri tai totaalisesti hajonnut kannentiiviste niin, ettei puristus riitä sytyttämään polttoainetta. :arrow: Puristuspaine- tai ohivirtausmittauksella selvitettävissä
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
arthur7am
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 14.08.2022 23:04

Re: OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja arthur7am »

juu kiitos vinkeistä pitää huomenna tarkistella :D
Kaara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: Su 13.07.2008 12:18
Paikkakunta: Pattijoki

Re: OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja Kaara »

Eikö kannattaisi aloittaa sillä puristuspainemittauksella?
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Esikammion välistä kun alkaa vuotaa reilummin ni eipä se pala tyhjäkäynnillä muttei kait se noin rumasti silloinkaan käy ja puhallus tuntuu ja haiseekin selvästi vuotavan esikammion kieppeillä. Sit kun m-öljyä menee 1 sylinteriin ni käynti on kolistavaa. Nuo molemmat käsittääkseni aika yleisiä ja ittekin kumpaakin hommaa joutunu tekemään.

Mutta minusta näytti sille että videossa laitoin käyntin kylmästä tai ainakin jäähtyneen mosan päätellen moottorilämpömittarista? Jos noin niin öljynpaineen kyl kuuluisi nousta tappiin. Videossa ei näy nouseeko vaiko ei ja sekin että oliko kylmä mosa?

Jos oli kylmä ja ö-paine on kilon huitteilla ni saattaapi vika olla vakavampikin? Tosin aika äkkiä väljän laakerin kohdalta falskaus loppuu kun öljyreikä menee laakerisilpusta tukkoon --> öljynpaineet nousee mutta sit tuho on jo liki kun se vaurioitunut kaula pyörii kuivana.

Mutta kuten Notzki meinasi niin monta vaihtoehtoa on tuohon oireeseen.

Niin milleen olit todennu et kolmospytty on pois pelistä?
arthur7am
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 14.08.2022 23:04

Re: OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja arthur7am »

Jari Ke kirjoitti: Ma 15.08.2022 16:34 Esikammion välistä kun alkaa vuotaa reilummin ni eipä se pala tyhjäkäynnillä muttei kait se noin rumasti silloinkaan käy ja puhallus tuntuu ja haiseekin selvästi vuotavan esikammion kieppeillä. Sit kun m-öljyä menee 1 sylinteriin ni käynti on kolistavaa. Nuo molemmat käsittääkseni aika yleisiä ja ittekin kumpaakin hommaa joutunu tekemään.

Mutta minusta näytti sille että videossa laitoin käyntin kylmästä tai ainakin jäähtyneen mosan päätellen moottorilämpömittarista? Jos noin niin öljynpaineen kyl kuuluisi nousta tappiin. Videossa ei näy nouseeko vaiko ei ja sekin että oliko kylmä mosa?

Jos oli kylmä ja ö-paine on kilon huitteilla ni saattaapi vika olla vakavampikin? Tosin aika äkkiä väljän laakerin kohdalta falskaus loppuu kun öljyreikä menee laakerisilpusta tukkoon --> öljynpaineet nousee mutta sit tuho on jo liki kun se vaurioitunut kaula pyörii kuivana.

Mutta kuten Notzki meinasi niin monta vaihtoehtoa on tuohon oireeseen.

Niin milleen olit todennu et kolmospytty on pois pelistä?
avattiin suuttimen linja ja käynti ei muuttunut mitenkään ja kyllä se öljynpaine nousee tappiin asti oli kylmä kone
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Meni kerran suutinputki poikki ihan sieltä pumpun lähdön juuresta, mutterin alta. Se pytty ei halunnut oikein käydä kun ei saanut ainetta. Vuoti polttoaineet ulos, siitä huomasi.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
arthur7am
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 14.08.2022 23:04

Re: OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja arthur7am »

arthur7am
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 14.08.2022 23:04

Re: OM601 3 pytty ei sytytä

Viesti Kirjoittaja arthur7am »

joo vähä myöhässä laitan mutta koneessa oli joku hajonnut ja kampiakselin laakeri oli aivan säpäleinä ja kaikissa muissakin oli hirveät jälet
Vastaa Viestiin