icarsoft pakopaineeroanturi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

Ihmettelin icarsoft MB v3.0 lla. Jos katsoo pakopaineeroanturin tietoa.

auto ei käynnissä. 44mbar
auto käynnissä 3500mbar
antaa kaasua 5000mbar
kiihdyttää enemmän yli 10000mbar

eikä tässä kaikki, jos ottaa anturi irti niin arvot on samat. tai kokeilee vanhemmalla anturilla.

anturin johdossa on 5voltin käyttis ja maa ainakin tuntuisi olevan.


exhaust back pressure sensijaan tuntuu järkevältä.
auto ei käy 991
käynnissä reilut tuhat
kiihdyttäessä voi olla 2500-3000mbar.

auto toimii normaalisti ja on tehoa, ei mene ikinä vikatilaan tai anna mitään koodia. DPF on pesty 500km sitten, mutta se generoi sitä yhä 100-200km välein. edes pestessä se ei näyttänyt nokiselta, vaan lähinnä tuhkaiselta, joten vaikea uskoa, että se oikeasti noesta täyttyisi niin nopeasti.


samassa näytössä B19/9 temp sensor upstream of diesel particulate filter näyttää -172 astetta. tämäkin näyttää samaa otti anturin irti tai laittaa töpseliin vanhan anturin. mietin vaan, että noi on aika samassa johtosarjassa. joko icarsoft näyttää täysin väärin ja koko arvot ei ole mitä ne on, tai sitten piuhat ristissä/poikki/tms.
W212 E350cdi
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

W212 E350cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

En ihan kauheasti luottaisi noihin lukemiin tarkistamatta starilla.
Dpf regeneroi liian usein, on oire viasta joku arvo näkyy väärin tai egr vuotaa, ahtovuoto yms.
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

löysin yhden ahtovuodon. Eli jos katsoo ahtoputkea ennen välijäähdytintä, niin näkee, että sen saumasta on lentänyt öljyä lähellä oleville pinnoille sumuna. olin sen aiemminkin huomannut mutta en ymmärtänyt näkemääni. katselin sitten jotain sprinter videoo jossa joku jenkki selitti, että jos näkyy öljysumua pinnoilla lähellä liitoksia se on merkki ahtovuodosta.

ei sitä maahan asti valu, ja öljyä ei kulu, joten lienee öljyllisesti normaalia, mutta vuoto ahdon mukana saumasta ei ole normaalia.
W212 E350cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Juu ei ne liitokset saa vuotaa, kaikki vuoto on pahasta.
Antureiden lukemat kannattaa tosiaan vielä tarkistaa starilla ja jos edelleen näyttää puutaheinää niin siinä se todellinen vika on.

Signaalijohtoja poikki ja ristissä mahdollista, kannattaa vikaa etsiä johtosarjan mutkasta mikä lähtee moottorilta koriin. Sieltä ne yleensä katkeaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MJPfin kirjoitti: Ma 05.09.2022 10:11 Juu ei ne liitokset saa vuotaa, kaikki vuoto on pahasta.
Antureiden lukemat kannattaa tosiaan vielä tarkistaa starilla ja jos edelleen näyttää puutaheinää niin siinä se todellinen vika on.

Signaalijohtoja poikki ja ristissä mahdollista, kannattaa vikaa etsiä johtosarjan mutkasta mikä lähtee moottorilta koriin. Sieltä ne yleensä katkeaa.
Tämä ja siksi polttaa tiuhaan
tekee sitä mitä saamansa tiedon mukaan pitääkin
Mökkillä
'
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

joo

vaihdoin eilen ahtoputkien tiivisteet ennen ja jälkeen välijäähdytintä. varsinkin ennen välijäähdytintä ne oli vuotaneet öljysumusta päätellen. letkujen sisällä ei ollut mitenkään poikkeuksellisesti öljyä. mutta ainahan noissa on sen verran että saumasta lentää jos se vuotaa.

tiivisteet näytti sinänsä ehjiltä, mutta se sisähuuli oli pienemmän näköinen, oliko kulunut vuosikymmenessä. kun noi liitoksethan heiluu.

En tiedä oliko korvien välistä, mutta auto tuntuu reakoivat paremmin pieniin kaasun muutoksiin. isommissa kiihdytyksissä tietysti pieni vuoto ei kerkiä mitään vaikuttamaan mutta mitä lähempänä ollaan lähes nolla-ahtoa, niin luulen, että siinä kohtaa vuoto onkin tosi merkityksellinen. lisäksi kun noi tiivisteet on tuollaiset V muotoiset, eli ahto saa ne kiristymään/laajenemaan. eli pienillä paineilla vuoto voi olla isompi kuin isoilla.

tuntuu ihan järkevältä että tuollaiset vaihtaa tuossa 12v iässä. ei ole kumille helppo ympäristö olla ahtoputken tiiviste.
W212 E350cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Voi se reagoida paremmin mutta silti tarkista starilla ne anturitiedot. Jos ne on oikeasti pielessä niin tulee vaan enemmän ongelmia mitä pidempään ajaa.
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

löysin, että jos menee icarsoftissa service-pdf- opeta uusi dpf kohtaan, niin se antaa viimeisenä arvot, että ota nämä ylös ennen operaatiota. Tuo on livenäyttö ja näyttää oikeat arvot paine-erolle. tyhjäkäynnillä 10hpa. 60kmh noin 30hpa, satasessa joku 50-70hpa. lujemmassa kiihdytyksessä 200hpa ja ihan täysillä taisi vilahtaa 300hpa hetkellisesti.

tuosta näytöstä näkyy myös sooth arvo ilmeisesti oikein. liikennevaloissa se ei kasva, mutta aina jos auto liikkuu niin se kasvaa melko tasaisesti. pitää seurata missä kohtaa se heittää polton päälle, nyt se oli juuri polton jälkeinen tila ja näytti keräävän gramman noin 5-10km ajolla. tuo nousu näyttää olevan melkein kuin tietokoneen laskema, eikä se näytä olevan sinänsä eroanturiin? liittyvä. ellei sitten jollain hämärällä laskukaavalla olekkin.

yhtä ihmettelin, että samasta näytöstä näkyy lambda arvo, se näytti 1.6 - 2.9 vähän ajotilanteesta riippuen, mutta yhdessä ajossa se näytti vain nollaa.

no seurailen tuolla tilannetta että tuleeko jossain kohtaa kenties joku häiriö että painearvot tai joku muu näyttäisi ihan väärin. Nyt on uusi eropaineanturi myös vaihdettu.
W212 E350cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Älä huomioikkaa "Eli se näyttää aivan päin persettä ne paineet jos arvot on 10-200hpa eli 0.01-0.2bar "
Tarkista ne starilla.

Edit: niin siis paine ero dpf yli, ajatuskatko mietin pakopainetta.
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

sen havaitsin, että se lambda arvo näyttää nollaa pari kolme kilometriä lähdöstä. samalla aikaa myöskään soot arvo ei nouse. Sitten kun lambda alkaa näyttämään arvoja niin alkaa myös soot arvo nousta.

kasvunopeus näyttää noin gramma soot - 10 kilometrille. eli 5gramm = 50km.
W212 E350cdi
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

pienen matka-ajon aikana seurailin noita lambda yms arvoja. epäilyttää kyllä että lambda lienee rikki, koska yksi ajo se näytti nollaa joku 10-15km ennenkuin alkoi näyttämään arvoa. Lisäksi polton jälkeen painearvot on todella matalat ja noki kertyy ajon myötä melko tasaisesti mutta nopeasti. ja kun katsoo lambda arvoja niin tajuaa ehkä miksi, kun tulee ylämäki niin lambda arvo menee 1.2 monesti, kerran näin jopa 0.9

kuitenkin esim satasen motarilla arvot on 1.7- tai enemmän, mutta sopiva hidas tie ja vähän isolla vaihteella kun tulee ylämäki niin arvot menee mielestäni todella rikkaalle. eikös 1.3 lambda arvoa jo pidetä ns smokey tunena.

Eli epäilyksenä lambda ja ehkä se että tuo ecu leikittelee nox päästöjä vähentääkseen todella lähellä savutusta, ja ilman swirl läppiä ei taida onnistua siinä.

ajelin sitten niin, että vaihtelin käsin vaihteita ja pidin vähän korkeampia kierroksia jotka pitävät lambda arvoa laihempana ja ainakin tuon lyhyen seurannan aikana mielestäni noki kertyi hitaampaa näin.

kun automaatilla kierrokset voi olla vaikka 1400 ja sitten tulee ylämäki niin tässä tilanteessa menee lambda arvo alas. , jos taas vaihtaa tai pitää jonkun 1600+ niin pysyy paremmin 1.3 yläpuolella edes.

Pitänee kokeilla vaikka ajaa egr piuha irti, että miltä sitten näyttää.

uskoisin kuitenkin, että lämmitetyn laajakaistalambdan pitäisi herätä lähes heti kun lähtee liikkeelle, eihän se voi olla 5-15 km pimeänä, koska silloin lyhyessä ajossa se olisi puolet ajasta pimeänä. vikakoodia ei kuitenkaan ole tullut, ehkä siksi että se kuitenkin sieltä lopulta aina tulee linjoille.
W212 E350cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Nurmituomas kirjoitti: Su 18.09.2022 19:37 uskoisin kuitenkin, että lämmitetyn laajakaistalambdan pitäisi herätä lähes heti kun lähtee liikkeelle, eihän se voi olla 5-15 km pimeänä, koska silloin lyhyessä ajossa se olisi puolet ajasta pimeänä. vikakoodia ei kuitenkaan ole tullut, ehkä siksi että se kuitenkin sieltä lopulta aina tulee linjoille.

Siksi se on lämmitetty että hetimiten alkaisi toimia
Mökkillä
'
AaPoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 13.07.2021 11:34
Paikkakunta: Tampere

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja AaPoo »

Nurmituomas kirjoitti: Pe 02.09.2022 12:32

auto toimii normaalisti ja on tehoa, ei mene ikinä vikatilaan tai anna mitään koodia. DPF on pesty 500km sitten, mutta se generoi sitä yhä 100-200km välein. edes pestessä se ei näyttänyt nokiselta, vaan lähinnä tuhkaiselta, joten vaikea uskoa, että se oikeasti noesta täyttyisi niin nopeasti.

Voisin heittää melko vahvan arvauksen, että päästöpäivitys tehty. Oma teki samaa, softaajalle ja sen jälkeen ei enää polttanut 100-200km välein.
S212 E350CDI 4Matic 2009
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Lambda arvo on aika huono mittari seokselle, mielummin kannattaa katsoa mitä se seos on milläkin lambdan arvolla. 17:1 alkaa olemaan suht savuton ilman läppiä joka taasen on 1.17 lambda muistaakseni.
Stoikiometrinen seos dieselillä on 14.6:1 lambda 1.0 jolla teoriassa palaa kaikki polttoaine mutta se ei toteudu kun palotilan muoto, ruiskutus nopeus, syttymisviive yms haittaa palamista.
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

se vähä mitä kerinnyt ajeleen niin havaitsin että mökki matkalla kun auto on lämmin ja ajaa satasen tietä niin kertymä on todella pieni. sooth kasvaa 0.1-0.2g /10km. Oikeastaan parempi mitä lujempaa ajaa.

lyhyt ajo ja sama 10km, niin voi kertyä gramma.

tiedä sitten vaikuttiko uusi lambda jotain.

luulen, että yksi juttu tässä on se, että jos joku ilmoittaa että pääsee tonnin regen väliä, niin eihän se ole mahdollista mitenkään muuten kuin siten, että tapahtuu passiivista regenerointia, eli sillä ajetaan niin lujaa että hiukkasloukku tyhjentyy ajaessa hitaasti passiivisesti, eli lämpötila heiluu yli 300asteen ajossa pitempiä aikoja. Jos päästösoftalla egr:ää lisätään se jäähdyttää entisestään pakokaasuja ja estää tuon passiivisen regeneroitumisen.

https://www.bimmerfest.com/threads/post ... 517/page-6
esim katselin bemari sivua ja siellä oli moni laittanut lukemia regen väleistä, eli kun noissa on mileina kilometrit ja laskurin arvo montako regenia auton iässä, niin noista jos laskee, niin 350-400km on varsin yleinen keskimääräinen väli. bemareissa, tuskin ne kovin erilaisia on.
W212 E350cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No itsellä on oma optimoitu softa ilman egrää ja isompi ahdin, nyt näyttää regen väli olevan 1700-2000km
Virtaus dpf läpi on huomattavasti suurempi kuin vakiona.
AaPoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 13.07.2021 11:34
Paikkakunta: Tampere

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja AaPoo »

MJPfin kirjoitti: Ke 05.10.2022 15:40 No itsellä on oma optimoitu softa ilman egrää ja isompi ahdin, nyt näyttää regen väli olevan 1700-2000km
Virtaus dpf läpi on huomattavasti suurempi kuin vakiona.
Oma auto tuntuu varmuuden vuoksi polttelevan kaupunkiajossa noin kerran tankillisella tai kahdella.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

en ole päässyt vielä ohjelmointiin kun vasen MAF alkoi ilmoittamaan että joku high value reached, auto toimii normaalisti kyllä näemmä pelkällä oikeallakin MAFilla.(tilasin euroopasta maffin/y putken, eilen saapui) sen huomasin, että onkohan tuossa ollut jotain vikaa pitempään vaikka moottorivikavaloa ei ole tullut, koska tuo vaikutti ainakin jossain määrissä sooth kerääntymiseen. eilen esim ajoin 50km minkä aikana nousi sooth vain 1 gramman. tuosta laskeskelin että pääsis 350km jos ajo jatkuisi koko ajan samanlaisena. rikkinäisellä maffillakin sama käyttäytyminen on totta, että lyhyt kaupunkiajo nostaa sooth arvoa erittäin nopeasti, mutta maantie ei yleensä.

kaikista nopein nousu mitä olen nähnyt on peräkärryn kanssa kylmällä koneella 5km mäkistä hiekkatietä, jonka aikana nousi pari grammaa 5km rissä. tässä vähän mietin että olisko jossain määränsäätimessä jumitusta, kun tuolla tiellä ei juuri kaasua kuitenkaan tarvitse käyttää.

Sitä mietin kanssa, että jos toimivalla vehkeellä jossa suuttimet ei varmasti vuoda sammuttaa koneen niin kuinka nopeasti railin polttoaine paine romahtaa. ainakin tässä se laskee lähes välittömästi kun auton sammuttaa.
W212 E350cdi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Välittömästi se railpaine laskee kun säätimeltä katkeaa virta. Se kun on jousikuormaa vasten silloin ja jättää sinne jokusen bar painetta ainoastaan.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ja niin tehdessän toimii kuten kuuluu,
ilmamassamittarin vaihdon jälkeen sopeutus
Mökkillä
'
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

kävi niin, että vaihdoin maffi y putken, nollasin ne adaptaatiot, toimi viikon, sitten alko herjaan jotain negative deviation egr herjaa. ja jotain muutakin dpf defective herjaa. Katselin scannerilla, että kun testaa sitä egr:ää niin normaalisti näkyi aiemmin 500kg/h? jos egr kiinni ja egr auki 300.

nyt se oli jotain 290 kiinni ja ehkä 270 auki. Eli ihan sekaisin. ja limp modessa. se hyvä puoli, että limp modessa ehkä egr ei toimi ja soot ei kasvanut kuin hyvin hitaasti ja eropaine ja pakopaine myös puolsi että näin todella on.

no otin sen uuden maffi Y putken pois ja laitoin vanhan takaisin. EGR ja dpf herjat ratkesi samantien, tietysti toinen puoli maffista on nyt yhä rikki.

jos laittaa irtomaffeja vanhaan y putkeen niin minkä merkkiset toimis? delphi olis halvin 60e kpl ja pierburg jotain satasen kpl.

silloin kun vasen maf hajosi niin herjasi pelkästä maf arvosta, mutta nyt se herjaa vasemmasta lämpötilaa, signaalia ja implausable value, eipä silti, auto toimii paremmin kuin koskaan tuolla jäljellä olevalla maffilla. mutta useampi herja samasta laittaa epäilemään olisiko kyseessä joku johtovika silti. no sillä uudella maffi putkella kuitenkaan ei näitä herjoja ollut, oli vaan muuten arvot ihan liian alhaalla ja reakoi hitaasti arvojen muutoksiin.

eikä tässä kaikki. On menossa takarungon vaihtoon kun löyty reikää vaikka pinnalta näytti hyvältä.

Y putken Ebay myyjä vastasi, että jos on kuitti siitä että y putki on professionally asennettu niin sitten voisi tehdä jotain asialle, ihan kuin joku ostaisi ebaystä osia professionaaliseen asennukseen :)
W212 E350cdi
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Nurmituomas kirjoitti: Ke 16.11.2022 14:30 putken Ebay myyjä vastasi, että jos on kuitti siitä että y putki on professionally asennettu niin sitten voisi tehdä jotain asialle, ihan kuin joku ostaisi ebaystä osia professionaaliseen asennukseen :)
Sun pitää varmaan sitten kirjoittaa kuitti itsellesi siitä asennuksesta :lol: että on professionally asennettu :thumbup:
AaPoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 13.07.2021 11:34
Paikkakunta: Tampere

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja AaPoo »

Eikö nyt olisi helpoin viedä auto starin päähän, tuo icarsoft ei valitettavasti kerro luotettavasti kaikkea dataa.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

joo, mutta maf vika on aika selvä. silloin kun autonkin tietokone sen tajuaa viaksi. voi olla että autossa on ollut pitkään tilanne jossa maffi on ollut jo huono mutta tietokone ei ole sitä tajunnut.

alan tulla siihen uskoon, että koko tiuha regen juttu voi olla ollut puoliviallinen maf joka ei ole näyttänyt oikeaa arvoa, koska kun nyt puoli maffia rikki, meni regen välin 430km vaikka oli lyhyttä ajoa joka yleensä on ollut pahin ja soot kerääntyy hyvin hitaasti.

mielestäni maf arvot on suurempia nyt maantie ajossa ja myös lambda arvot on isompia kuin aiemmin.

saa nähdä mitä sitten tekee kun saan uuden maffin.

Autossa nyt uusi takarunko ja takapää tuntuu kuin olisi uusi, vaikka vanhassakaan ei mitään kolinoita tms ollut, tuntuu vaan 'uudemmalta', uudet runkokumit yms varmaan vaikuttaa.
W212 E350cdi
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

menipä maf korjaukseen aikaa, kun ensin tuli väärät maffit joissa on 5 pinniä. piti tilata uusiksi sellaiset joissa on 4 pinniä.

oli jotkut Löve merkkiset ja toimii sen puolesta että vikavalo ei pala. Mutta hassusti se regen väli putosi taas uusilla maffeilla.

no otin sitten toisen maffin piuhan irti,(matkustajan puolen). kolmen startin jälkeen vikavalo syttyy ja taas regen väli on korkeampi ja ok.

Eli tämän vian kautta löytyi temppu jolla sitä voi kokeilla. toinen maf irti ja kolme starttia että vikavalo tulee, silti auto ei limp modeta, eli tehoa on. myös lukijalla näkee että lambda arvo on vähän korkeampi kun käyttää vain toista maffia, ehkä se ei uskalla leikitellä aivan nokeamisen ja noxin rajalla vaan on jollain safe zonella ja tämä aiheuttaa monta kertaa pitemmän regen välin.

siis tupla maffeilla sooth voi nousta 1gramman 10km rissä. kun taas toinen maff irti ajelin eilen 60 kilsaa ja sooth nousi 4.11->4.70 , siis ero 0.1grammaa vs 0.01 grammaa.
W212 E350cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: icarsoft pakopaineeroanturi

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Nurmituomas kirjoitti: Ti 27.12.2022 09:36 menipä maf korjaukseen aikaa, kun ensin tuli väärät maffit joissa on 5 pinniä. piti tilata uusiksi sellaiset joissa on 4 pinniä.

oli jotkut Löve merkkiset ja toimii sen puolesta että vikavalo ei pala. Mutta hassusti se regen väli putosi taas uusilla maffeilla.

no otin sitten toisen maffin piuhan irti,(matkustajan puolen). kolmen startin jälkeen vikavalo syttyy ja taas regen väli on korkeampi ja ok.

Eli tämän vian kautta löytyi temppu jolla sitä voi kokeilla. toinen maf irti ja kolme starttia että vikavalo tulee, silti auto ei limp modeta, eli tehoa on. myös lukijalla näkee että lambda arvo on vähän korkeampi kun käyttää vain toista maffia, ehkä se ei uskalla leikitellä aivan nokeamisen ja noxin rajalla vaan on jollain safe zonella ja tämä aiheuttaa monta kertaa pitemmän regen välin.

siis tupla maffeilla sooth voi nousta 1gramman 10km rissä. kun taas toinen maff irti ajelin eilen 60 kilsaa ja sooth nousi 4.11->4.70 , siis ero 0.1grammaa vs 0.01 grammaa.
Tai sitten yhtä käyttäessä laskee tavaraa poltettun x määrän vähemmän verrattuna 2 käyttäessä,
tai sitten kestää haistella jonkin aikaa ennen kunnon vikatilaa ja tehon tiputusta,
jos satuu olemaan toinen saman moinen auto lähetyvillä niin kokile miten se reagoi,
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin