Star apuja Kainuun tai Pohjois-Savon alueella (tasonsäädön kalibrointi W211)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ptu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 24.01.2014 19:24

Star apuja Kainuun tai Pohjois-Savon alueella (tasonsäädön kalibrointi W211)

Viesti Kirjoittaja Ptu »

Minulla on sellainen tilanne, että autossani W211 320CDI farmari vm.2003 on perä ollut aina minun aikaan hieman keulaa alempana ja tätä nyt yritettiin kaverin Xentryllä korjata tekemällä tasonsäädön kalibrointi. Perän nostaminen onnistui ongelmitta ja anturitieto pysyi hyvin sallituissa rajoissa. Itse kalibroinnissa syntyi kuitenkin ongelma, kun ohjelman kysymien tietojen (Inclination angle) syöttämisen ja hyväksynnän jälkeen ohjelma herjasi kommunikaatio-ongelmasta (tarkka herjaa en nyt äkkiä muista) eikä kalibrointi mennyt onnistuneesti läpi. Korkeustieto kyllä tallentui ja auto on nyt halutulla korkeudella, mutta autossa on vikakoodi päällä (5502 Level calibration was not succesfully carried out.) Kalibrointia yritettiin useampaan otteeseen, mutta lopputulos oli aina sama ja epäilys on, että vika on käytössä olleessa laitteistossa tai sen yhteensopivuudessa autoni kanssa (ko. laitteiston kanssa ilmeni muitakin toimintaongelmia). Olisikohan jollakulla mahdollista tehdä tuo kalibrointi Starilla mielellään Kainuun alueella? Myös Pohjois-Savon alue tulisi kyseeseen. Kajaani-Kuopio välillä tulee toisinaan ajettua ja esim. Iisalmen seudulla voisin käydä ihan asioikseenkin tämän asian tiimoilta. Mitään mittauksia yms. ei tarvitse tehdä vaan minulla on tiedossa arvot mitä toimenpiteessä tarvitsee syöttää ja uskoisin, että vikakoodi poistuu kun kalibroinnin saa menemään onnistuneesti läpi, eli kyseessä olisi puhtaasti näpyttelyhomma. Luonnollisesti maksan hommasta korvauksen. Jos olet kiinnostunut auttamaan, niin laita vaikka YV:llä yhteystietoja, niin voidaan jatkaa vaikka puhelimitse.

-Pekka Turunen
Viimeksi muokannut Ptu, Su 25.09.2022 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Star apuja Kainuun alueella (tasonsäädön kalibrointi W211)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ptu kirjoitti: Ti 20.09.2022 16:52 Minulla on sellainen tilanne, että autossani W211 320CDI farmari vm.2003 on perä ollut aina minun aikaan hieman keulaa alempana ja tätä nyt yritettiin kaverin Xentryllä korjata tekemällä tasonsäädön kalibrointi. Perän nostaminen onnistui ongelmitta ja anturitieto pysyi hyvin sallituissa rajoissa. Itse kalibroinnissa syntyi kuitenkin ongelma, kun ohjelman kysymien tietojen (Inclination angle) syöttämisen ja hyväksynnän jälkeen ohjelma herjasi kommunikaatio-ongelmasta (tarkka herjaa en nyt äkkiä muista) eikä kalibrointi mennyt onnistuneesti läpi. Korkeustieto kyllä tallentui ja auto on nyt halutulla korkeudella, mutta autossa on vikakoodi päällä (5502 Level calibration was not succesfully carried out.) Kalibrointia yritettiin useampaan otteeseen, mutta lopputulos oli aina sama ja epäilys on, että vika on käytössä olleessa laitteistossa tai sen yhteensopivuudessa autoni kanssa (ko. laitteiston kanssa ilmeni muitakin toimintaongelmia). Olisikohan jollakulla mahdollista tehdä tuo kalibrointi Starilla mielellään Kainuun alueella? Mitään mittauksia yms. ei tarvitse tehdä vaan minulla on tiedossa arvot mitä toimenpiteessä tarvitsee syöttää ja uskoisin, että vikakoodi poistuu kun kalibroinnin saa menemään onnistuneesti läpi, eli kyseessä olisi puhtaasti näpyttelyhomma. Luonnollisesti maksan hommasta korvauksen. Jos olet kiinnostunut auttamaan, niin laita vaikka YV:llä yhteystietoja, niin voidaan jatkaa vaikka puhelimitse.

-Pekka Turunen
Tuleeko mittarin näytöön jotakin herjaa, onko muita oireita,
jos ei niin se vika koodikin satta tulla testerin "sopivuus vaivasta"
Mökkillä
'
Ptu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 24.01.2014 19:24

Re: Star apuja Kainuun alueella (tasonsäädön kalibrointi W211)

Viesti Kirjoittaja Ptu »

Kyllä tulee mittaristoon auton kuva ja nuoli ylöspäin ja visit workshop.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Star apuja Kainuun alueella (tasonsäädön kalibrointi W211)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Toivotavasti löyutyy syy
Mökkillä
'
Ptu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 24.01.2014 19:24

Re: Star apuja Kainuun tai Pohjois-Savon alueella (tasonsäädön kalibrointi W211)

Viesti Kirjoittaja Ptu »

Päivitin tuotakin aloitusviestiä, kun aika hiljaista tuntuu Kainuun seudulla olevan, joten myös esim. Pohjois-Savon alue tulisi kyseeseen. Kajaani-Kuopio välillä tulee toisinaan ajettua ja esim. Iisalmen seudulla voisin käydä ihan asioikseenkin tämän asian tiimoilta.
Vastaa Viestiin