Eli vähän ehjä haku ammuntaa mutta kokeillaan.
Eli en omista ko. autoa mutta olen sitä harkinnut ostaa. Myyjän mukaan autossa seuraava vika, ajossa ei ongelmaa mutta hidastaessa 20-30km/h vauhtiin menee vaihdekeppi jumiin. 5 lovinen manuaali aski ja tosiaan keppi jää jumiin eikä liiku. Jos hitusen käyttää pakin puolella niin vapautuu aina. En ole vielä päässyt koeajolle omien aikataulu ongelmien takia joten nyt tarviis vinkkiä ja neuvoa mikä vois olla vikana ja mitä tulis testaa koeajolla jotta voisi varmistaa vian. Kytkin toimii kuulemma normaalisti
Lukenut netistä että siirtäjä tankojen puslat tms voivat tämän aiheuttaa. Tai jos laatikko rutisee niin sit syncrot pskana.
Clk 230 komp. 1998 manuaali vaihteisto jumi
-
- Mersumies
- Viestit: 2307
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Clk 230 komp. 1998 manuaali vaihteisto jumi
Useita autoja rikkinäisenä ostaneena neuvon varautumaan vaihdelaatikon hankintaan. Jos kaikesta huolimatta olisikin joku pikkuvika niin se on sitten plussaa mutta tuhansia ja taas tuhansia euroja itse pikkuvioista maksaneena neuvon varautumaan sen laatikon osalta vaihtoon.Jonze86 kirjoitti: ↑To 22.09.2022 11:03 Eli vähän ehjä haku ammuntaa mutta kokeillaan.
Eli en omista ko. autoa mutta olen sitä harkinnut ostaa. Myyjän mukaan autossa seuraava vika, ajossa ei ongelmaa mutta hidastaessa 20-30km/h vauhtiin menee vaihdekeppi jumiin. 5 lovinen manuaali aski ja tosiaan keppi jää jumiin eikä liiku. Jos hitusen käyttää pakin puolella niin vapautuu aina. En ole vielä päässyt koeajolle omien aikataulu ongelmien takia joten nyt tarviis vinkkiä ja neuvoa mikä vois olla vikana ja mitä tulis testaa koeajolla jotta voisi varmistaa vian. Kytkin toimii kuulemma normaalisti
Lukenut netistä että siirtäjä tankojen puslat tms voivat tämän aiheuttaa. Tai jos laatikko rutisee niin sit syncrot pskana.
Toinen neuvo on olla ostamatta koko autoa kun se kuitenkin on 24 vuotta vanha ja malliltaan sellainen että kenkää on saanut ja kovasti. Jos ei halua korjailla ja maksaa niistä varaosina jos muun kykenee tekemään itse.
Re: Clk 230 komp. 1998 manuaali vaihteisto jumi
E200kompressor kirjoitti: ↑To 22.09.2022 14:13Useita autoja rikkinäisenä ostaneena neuvon varautumaan vaihdelaatikon hankintaan. Jos kaikesta huolimatta olisikin joku pikkuvika niin se on sitten plussaa mutta tuhansia ja taas tuhansia euroja itse pikkuvioista maksaneena neuvon varautumaan sen laatikon osalta vaihtoon.Jonze86 kirjoitti: ↑To 22.09.2022 11:03 Eli vähän ehjä haku ammuntaa mutta kokeillaan.
Eli en omista ko. autoa mutta olen sitä harkinnut ostaa. Myyjän mukaan autossa seuraava vika, ajossa ei ongelmaa mutta hidastaessa 20-30km/h vauhtiin menee vaihdekeppi jumiin. 5 lovinen manuaali aski ja tosiaan keppi jää jumiin eikä liiku. Jos hitusen käyttää pakin puolella niin vapautuu aina. En ole vielä päässyt koeajolle omien aikataulu ongelmien takia joten nyt tarviis vinkkiä ja neuvoa mikä vois olla vikana ja mitä tulis testaa koeajolla jotta voisi varmistaa vian. Kytkin toimii kuulemma normaalisti
Lukenut netistä että siirtäjä tankojen puslat tms voivat tämän aiheuttaa. Tai jos laatikko rutisee niin sit syncrot pskana.
Toinen neuvo on olla ostamatta koko autoa kun se kuitenkin on 24 vuotta vanha ja malliltaan sellainen että kenkää on saanut ja kovasti. Jos ei halua korjailla ja maksaa niistä varaosina jos muun kykenee tekemään itse.
Okei. Kyseinen yksilö on avo, erittäin siisti ja harrastajalla ollut joten kiinnostaa kesäautoksi tollanen. Täytyy nyt ainakin koeajolls käydä
Re: Clk 230 komp. 1998 manuaali vaihteisto jumi
Eipä siinä vaihteiston vaihdossa maksa oikein kuin työ, purkuosana saa muutamalla satkulla.
Jos tuollainen kiinnostaa, paljon suurempi murhe ja vaiva olisi ruoste mikä tämän ikäisiä usein vaivaa.
Jos muuten oikeasti siisti, en jättäisi tuon takia hankkimatta.
Taitaa olla vielä paremmalla m111 moottorillakin, mikä on hyvin kestävä.
Jos tuollainen kiinnostaa, paljon suurempi murhe ja vaiva olisi ruoste mikä tämän ikäisiä usein vaivaa.
Jos muuten oikeasti siisti, en jättäisi tuon takia hankkimatta.
Taitaa olla vielä paremmalla m111 moottorillakin, mikä on hyvin kestävä.
Re: Clk 230 komp. 1998 manuaali vaihteisto jumi
Niin, ja saattaa tulla kuntoon ihan vähetämällä 2 desiä öljyäkin laatikosta, ne ylitäytetään lähes poikkeuksetta kun ei lueta ohjeita.
(Täyttö ei ole propun reunaan asti)
Liika öljy saa pikkuvaihteet menemään tosi nihkeästi päälle.
(Täyttö ei ole propun reunaan asti)
Liika öljy saa pikkuvaihteet menemään tosi nihkeästi päälle.
Re: Clk 230 komp. 1998 manuaali vaihteisto jumi
Kyllä kori on kunnossa, eli siitä ei jää kiinni. Kattokin uusittu kaikkine tarvikkeineen.Risto113 kirjoitti: ↑Pe 23.09.2022 12:46 Eipä siinä vaihteiston vaihdossa maksa oikein kuin työ, purkuosana saa muutamalla satkulla.
Jos tuollainen kiinnostaa, paljon suurempi murhe ja vaiva olisi ruoste mikä tämän ikäisiä usein vaivaa.
Jos muuten oikeasti siisti, en jättäisi tuon takia hankkimatta.
Taitaa olla vielä paremmalla m111 moottorillakin, mikä on hyvin kestävä.
Toi laatikko on nyt se mikä pistää itellä vastaan, ei ole mersuista aiempaa kokemusta kun aina v***o miehiä ollut Kun isoa projektia en halua ostaa vaan "valmiin" auton kesäkäyttöön. Ja joo tiedän että auto on vanha ja aina tulee jotain
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 344
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Clk 230 komp. 1998 manuaali vaihteisto jumi
Irrottaako kytkin, jos joku vaihdellu nesteitä.
Mauaali takavetoises mersus varmaankin helpoimpia, kun vaan pitkiä jatkoja.
Mauaali takavetoises mersus varmaankin helpoimpia, kun vaan pitkiä jatkoja.