OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 01.10.2022 11:12
OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
Olisko kellään tietoa mistä vois johtua kun virrat laittaa päälle niin siirtopumppu painaa polttoaineet "suoraan" paluuseen ja tankissa alkaa melkoinen mölinä/pulputus ?
vika(pulputus tankissa) alkoi jo alku kesästä,mutta auto toimi muuten ok.hämärä muistikuva on että olis pientä ylimäärästä naputusta ollu käyntiin laitossa.auto ei siis ole omani ni ei o ihan täydellistä kuvaa oireista.mutta täysin käynti ja ajokuntoinen kuitenkin.
kesällä auto vietiin ns. mersu korjaamoon ja siellä olivat vaihtaneet molemmat pumput tankkiin,eivätkä löytäneet vikaa tankin pulputukselle.olivat kehoittaneet vaan ajeleen pulputuksesta huolimatta.no kaveri sitten ajeli ja parinsadan kilometrin ajon jälkeen auto sammu ja hinurilla kotio.sen jälkeen ei o käyntiin lähteny.
sen verran oon autoo tutkiskellu että kun virrat laittaa pälle niin siirtopumppu painaa aineet suoraan paluuseen ilman kummempaa vastusta.eikö tässäkin kuitenkin pumpun pitäisi kerätä ensiöpuolelle paine ja sitten ehkä sammuakin jos ei starttaa ?
auto on c 220 cdi 4 matic 2014
vika(pulputus tankissa) alkoi jo alku kesästä,mutta auto toimi muuten ok.hämärä muistikuva on että olis pientä ylimäärästä naputusta ollu käyntiin laitossa.auto ei siis ole omani ni ei o ihan täydellistä kuvaa oireista.mutta täysin käynti ja ajokuntoinen kuitenkin.
kesällä auto vietiin ns. mersu korjaamoon ja siellä olivat vaihtaneet molemmat pumput tankkiin,eivätkä löytäneet vikaa tankin pulputukselle.olivat kehoittaneet vaan ajeleen pulputuksesta huolimatta.no kaveri sitten ajeli ja parinsadan kilometrin ajon jälkeen auto sammu ja hinurilla kotio.sen jälkeen ei o käyntiin lähteny.
sen verran oon autoo tutkiskellu että kun virrat laittaa pälle niin siirtopumppu painaa aineet suoraan paluuseen ilman kummempaa vastusta.eikö tässäkin kuitenkin pumpun pitäisi kerätä ensiöpuolelle paine ja sitten ehkä sammuakin jos ei starttaa ?
auto on c 220 cdi 4 matic 2014
Re: OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
Voisko testausta tehdä nyppimällä niitä paluuletkuja pois yksi kerrallaan ja katsoa mikä siellä päästää läpi? Nyt kun kerran ei käynnisty, niin ei varmaan nosta sietä reil painettakaan. Eli kohteena yksittäiset ruiskujen tankkilinjat, paineenrajoitusventtiilin tankkilinja...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 01.10.2022 11:12
Re: OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
eilen testailin noita paluita ja vaikuttais siltä että korkeepaine pumpun paluuseen vuotaa.itsellä aika huonosti kyseisen pumpun sielun elämä hallinnassa,mutta siellä on ainakin tuo määränsäätöventtiili.voisko se aiheuttaa kyseisen ongelman ? vai onko muita ehdotuksia ?
Re: OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
Määränsäätöventtiili on käsittääksi 2/2 tyyppinen eli vai yksi ohjausreuna eikä tankkilinjaa, voin olla väärässäkin. En minäkään tiedä mikä kaikki paluulinjaan pumpulla menee, mutta kuvittelin että ei sinne mene kuin pumpun omat ohivuodot eli tulisi kotelosta... ellei se syöttö sitten myöskin tapahdu kotelon kautta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
Eiköhän se määränsäätimeltä paluuseen mene tuossakin niinkuin muissakin commonrail pumpuissa.
Ainakin muissa pumpuissa jos määränsäädin on sökö niin voi siis painaa paluuseen kaiken siirtopumpulta tulevan.
Ainakin muissa pumpuissa jos määränsäädin on sökö niin voi siis painaa paluuseen kaiken siirtopumpulta tulevan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 01.10.2022 11:12
Re: OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
ei vaikuttanu määränsäätimen vaihto vikaan.vaikkakin vanha säädin ei toiminut tuossa viilapenkissä muuta kun pysty asennossa,vaaka asennossa ei toiminut.uusi venttiili napsuu joka asennossa.pitääkö tuollainen uusi venttiili jotenkin "nollata"asennuksen jälkeen ? vikakoodit on poistettu,mutta edelleen pulputtaa tankissa kun virrat laittaa päälle ja siirtopumppu käy.tuntuu että pulputus yltyy startatessa.ensiö puolen polttoaineen paine nousee kyllä 4bar ja vähän ylikin.reili paine ei nouse ollenkaan startatessa.
Re: OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
Suutinputki auki, tuleeko naftaa startatessa? Jos ei lainkaan niin pyöriikö pumppu yleensäkkään?
Pumpun mutteri on suunniteltu niin että pyörähtää auki jos pumppu hirttää kiinni ja suojelee näin vetorattaita jakopäässä.
Pumppu sökö ja mutteri auki niin ei varmaan tule rail painetta.
Pumpun mutteri on suunniteltu niin että pyörähtää auki jos pumppu hirttää kiinni ja suojelee näin vetorattaita jakopäässä.
Pumppu sökö ja mutteri auki niin ei varmaan tule rail painetta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 01.10.2022 11:12
Re: OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
Juu ainetta tuli suutin putkesta siirtopumpun lykkäämänä ja hieman enemmän startilla. Samalla ilmasin järjestelmän kunnolla ja auto lähti käymään, mutta edelleen hirvee mulina/mölinä tankissa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: La 01.10.2022 11:12
Re: OM651 polttoaineaineet suoraan paluuseen
nyt taisi vika selvitä.vaihdettiin yks suutin niin mulinat tankissa loppu,päästi palokaasut tuonne paluuseen.todennäköisesti tuo suutin vika ollut jo pidempään ja siitä johtuen hajosi sitten tuo määränsäätöventtiili.